2025-12-30, 20:35
Medlem
Dom som hörde skriken .ringde dom polisen
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarvligatjejen
Vad får dig dra slutsatsen att MGM skulle vara lågbegåvad eller autist?

Lågbegåvad tror jag knappast att denna kvinna är.

Allting hon gör verkar genomtänkt fram tills hon ska göra verklighet av planen. Det är då allt går åt helvete. Ändå sitter folk och säger att detta inte är en kvinna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Om dödsorsaken inte hittas så finns det en stor möjlighet att han inte kan dömas för mord.
Även om dödsorsaken kan klargöras så ska det bevisas bortom rimligt tvivel att det var han som mördade henne.
Läs tex denna artikel: https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/Xw65yx/styckade-fruns-kropp--frias-for-mord

Så är det givetvis, men i det här fallet så kommer man få till en fällande dom. Det behövs bara utesluta annan gärningsman, så är saken klar.
Man anstränger sig ytterst för att få fram en dödsorsak och ibland så räcker det med att konstatera att personen dog av annans handaverkan. Alltså att personen dödades.
Citera
2025-12-30, 20:36
Avstängd
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrscha
Åtal skall väl väckas inom en månad? Kommer inte Fup då?
Ja om åtalet är klart då vilket det knappast är. Häktningar i så här fall brukar förlängas med omhäktningar. Räkna med minst 4 månader.
Citera
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Wilma-fallet saknades dödsorsak och kropp. Blev ju faktiskt dömd ändå. Han hade ju dock motiv.

I Wilma-fallet fanns det kroppsvävnad/hjärnvävnad på väggen i Tishkos lägenhet, vilket han hade väldigt svårt att bortförklara.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men om försvaret kommer med en alternativ förklaring som inte kan bortses bör väl åklagaren kunna motbevisa?
Ja, kommer åklagaren inte kunna det menar du?
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Va menar du? Varför skulle jag vara det?
Du skrev ordagrant "Fantastiskt, skulle gjort det samma om jag var kvinnomördare.utnyttja vårt äckliga system som alla röstat för"

Det är ju inte så att ALLA har röstat för detta system 🙄. Sluta övergeneralisera.
Citera
2025-12-30, 20:37
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Styckningen är det tyngsta beviset och tillsammans med övrigt är han rökt.

Vad är övrigt? Vet flertalet fall där GM inte dömts för mord p.g.a. styckning.
Citera
Medlem
Ian Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarvligatjejen
Vad får dig dra slutsatsen att MGM skulle vara lågbegåvad eller autist?
Läste vad hans tidigare chef sade om honom och en del andra uttalanden. En barnslig person som inte fattade spelreglerna för arbetsmarknaden. Autismen känns som den diagnos alla wierdos som tror sig vara felkönade fast de egentligen bara handlar om trasiga gener har.

Dessutom alla peddos jag träffade under min tid i rättsväsendet var antingen lågbegåvade freaks eller trasiga pundare. Den här snubben är inte en pundare om vi säger så.
Citera
Medlem
Hoppas hon inte behövde lida för länge...att det gick fort..konstigt att ingen ringde polisen.när dom hörde skriken
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
De visste inte då att det var en Vilma de skulle behöva hålla koll på…
Blir garanterat uppskjutet. Här vill man nog göra en ordentlig utredning.
Citera
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
I Wilma-fallet fanns det kroppsvävnad/hjärnvävnad på väggen i Tishkos lägenhet, vilket han hade väldigt svårt att bortförklara.

Jag tror även att han hade problem med att förklara det mänskliga bowlingklotet i en väska i garderoben hans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in