Citat:
Ursprungligen postat av
Steinarr
Då skulle man ju kunna säga att vilken kvinnlig sexualsadist som helst kan hamna på en anstalt utan kvinnor om det fanns en fara för andra kvinnor. Det tror jag inte på.
Underförstått i ditt svar är för det första att rättsväsendet och samhället i stort är förbjudet att på något sätt, och i något sammanhang, beakta den biologiska bakgrunden hos en person med ett givet juridiskt kön. Det är exakt samma sak som att besvara frågan i min förra postning -
vilken rätt väger tyngst, rätten att helt oinskränkt och i precis alla sammanhang lajva det kön man känner för, eller rätten att slippa bli sexmördad när man är inlåst av statsmakten med
rätten att helt oinskränkt och precis alla sammanhang lajva det kön man känner för, självklart! Tack och lov känner sig än så länge i vart fall sjukvården oförhindrad att beakta patienternas biologiska bakgrund, oavsett vilket juridiskt kön de har.
Men för det andra,
finns ens de där kvinnliga sexualsadisterna som återfaller i sexmord på kvinnor som krävs för att ditt argument ska ha någon giltighet alls?
Citat:
Om en kvinna är kvinna på pappret så skulle nog förvaltningsrätten aldrig gå emot kvinnans önskan att sitta av sitt straff på en kvinnlig anstalt.
Kanske inte nu - även om jag tycker att det borde gå att använda huvet redan nu. Men när det första sexmordet på en kvinnlig anstalt med en biologisk man som gärningsperson redan har skett?