Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 19:04
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Bortförandet och styckningen kan han inte prata bort. Hans fokus kommer ligga på att hitta på en story som inte faller inom mord, utan istället dråp eller vållande till annans död.

Självklart. Vi har en lika korkad individ här som Mats Alm.
Citera
2025-12-30, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Men hur jävla trög är du egentligen? INGET av det du nämner bevisar att GM har mördat My... Snälla förklara för mig VARFÖR du har så otroligt svårt att fatta det när mer än halva flashback har sagt det till dig.

Läs mitt exempel och försök förstå vad folk säger till dig.

Att DNA fanns på brottsplatsen= bevis för att GM har befunnit sig på brottsplatsen. (att vistas någonstans är inte mord)
Att DNA fanns på hörlurar och hammare = bevis för att GM har hållt i dessa saker. (Att hålla i saker är inte mord)
Det här är inte svårt, det är helt vanlig juridisk logik.
Om du tar en hammare, ger den till en annan person som slår ihjäl en tredje (eller sig själv för den delen) så är det inte du som har mördat personen, men ditt DNA finns på mordvapnen. Kan du sluta nu?

Är halva FB du och en annan autist? Monstret blir alltså snabbt identiferat av att man funnit dennes DNA på brottsplatsen i kombination med BOs DNA i form av blod. Sen påträffar man monstret när denne håller på att gräva ner delar av BOs kropp 1 dygn senare. Dessutom finns annan teknisk bevisning såsom mobilspårning och massor med annat FUP:en kommer att påvisa.

Om din tes håller, säg att han när han är ute och kör en julnattskväll kl. 01.30 vid Rönninge centrum och då hittar ett lik vid vägen. Varför ringer han inte polisen? Varför går han dessutom och kladdar ner hammare, buntband o s v med sitt DNA som ligger där bredvid liket? Han blir sen panikslagen och lyfter upp liket efter att ha besludlat diverse saker i området, lyfter in det i sin bil och väljer att åka hem och stycka upp liket. Så måste det vara, jag erkänner, du har rätt, det kan inte vara Wilma som mördat stackars My, det måste vara någon annan . Monstret försökte nog bara ge My en fin begravning.

Allvarligt, inser nu att trådar som dessa drar till sig lika sjuka dårar som monstret. Ni är dessutom lika svagbegåvade och har lika hög panna som monstret. Är dina föräldrar också kusiner och/eller WT?
Citera
2025-12-30, 19:05
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo21
Advokater ser såklart till att dennes klient får ett så lågt straff som möjligt. Även någon annan skrev att ingen advokat kommer hjälpa honom. Det fungerar inte så. Advokater är duktiga på att hålla isär saker och ser till att sin klient får en rättvis rättegång.
Absolut. Jag såg bara hur Vilma släpps efter 2,5 år 2028 och träffar sin advokat och ser dennes dotter och nya möjligheter...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brantfors
Jag förstår inte heller riktigt den biten. I min värld vore det att friskriva gärningsmannen från ansvar.

Du menar vadå fängelse? Eller vad menar du friskriva GM från ansvar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jo men om han redan erkänt så blir det svårt att säga något annat sedan. Särskilt med tanke på var och hur polisen anhöll honom som misstänkt.

Som sagt, det går alltid att göra en Mats Alm. Han kanske blev kidnappad av ett gäng som matade honom med friterade räkor och dumpade honom vid liket, så att säga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Expressen hoppas på psykiatrisk vård och många i tråden verkar hoppas på det också? Förstår inte riktigt. Är det för att hen aldrig ska komma ut igen som folk hoppas på det?

Livstidstraff i fängelse kan ju vara livstid. Känns som fängelse är ett hårdare straff än gulligull psykiatrisk vård.

Han borde få fängelse och därefter förvaring. De kan vårda honom i fängelset.
Citera
2025-12-30, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
För alla som missat det så har styckmördaren redan en försvarsadvokat som kommer göra sitt bästa för att smälla i rätten att hans klient bara råkat snubbla över en död kropp som han då bestämde sig för att stycka och gräva ner. Ni behöver inte ta på er den rollen, tack. Det är bara osmakligt att sitta här och agera som hans försvarare. Det räcker med den vi redan tvingas betala.

Fallet är uppmärksammat, han ertappades på bar gärning med att gräva ner likdelar, han har slängt mordvapen med sitt dna på omkring sig och kört iväg med likdelarna under polisbevakning. Allt annat än att han döms för mord vore otänkbart.

Äcklas av de som försvarar GM....hen ska inte få komma ut punkt om det nu är hen som begått mordet.
Citera
2025-12-30, 19:06
Medlem
Grevens sammanfattning - DEL 1
Uppdaterad: 251230

Brottsoffret My:
- My Törnblom
- 25 år
- Studerar eller har studerat färdigt i Lund. Studerat i Uppsala. Statsvetenskap.
- Flyttade till Malmö för cirka två veckor sedan. Bodde innan det i Lund. Fortfarande skriven i Lund.
- Uppvuxen i Rönninge
- Har en syster (Ella) och en bror
- Verkar ha ett fullt normalt och socialt liv enligt hennes sociala medier.
- Mys telefon är troligtvis Iphone (utifrån bilden på henne)

Har troligtvis mått dåligt/haft anorexia:
- Enligt hennes egen öppna IG hade hon troligtvis anorexia mellan ca 2014-2018
- I en sparad händelse på IG från 2019 skriver hon att hon varit frisk i ett år. På baksidan av hennes arm har hon en tatuering som många som lidit av ätstörningar väljer att tatuera in för att visa på att man gått igenom sjukdomen/har den. (flugsvamp19)
- "Min dotter känner tjejen som är försvunnen. Det är världens snällaste tjej som inte lär ha tagit sitt liv utan lutar mer åt att någon gett sig på henne. Hon hade inga fiender. Utan att säga för mycket så tror jag polisen har ett bra spår att gå på och att detta kommer lösas relativt snabbt." (FruKrokodil)
Sociala medier:
My:s Facebook: https://www.facebook.com/p/My-T%C3%B6rnblom-100013678872966/?locale=sv_SE
My:s Instagram: https://www.instagram.com/myytornblom/
Efterlysning av My, från hennes syster:
TikTok https://vm.tiktok.com/ZNRjXYA8u/
Bilder på My:
Bild 1: https://ibb.co/7Jd8JK5k https://imgur.com/a/8DQOHkZ
- Fotografen är mest troligt Mys syster. Bilden är förmodligen tagen innan resan FRÅN Rönninge, men på stationen. My försvann efter resan HEM till Rönninge.
- Bilden som systern delat på TikTok är en privat bild tagen på Rönninge Station, inte från en övervakningskamera.
- Detta är kläderna hon bar vid försvinnandet, enligt Mys syster.
Bild 2: https://www.instagram.com/p/DSyF1NtjZch/

Återkom gärna med förslag på korrigeringar, tillägg m.m.
Citera
2025-12-30, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Jag tror som ovan!
Tvivlar på att BO blivit påkörd.
Bilderna som Blåljusbilder lagt up & video på samma material ger ingen indikation på att det har skett. Man ser tekniker undersöka marken på vägen i ett av klippen på videon, vilket får mig att tro att det är där GM stannar med bilen.
Fyfan, ja din teori låter väldigt rimlig.
Dock är det samma brist där då ifall inte hammaren eller marken var blodig ifall hon slogs medvetslös.

Alltså jag tänker bara på fjärilseffekten
Som du sa stod han förmodligen vid Coop och väntande med bil.
Tänk bara ifall hon hade gått via centralvägen, eller till och med den mörka stigen som tycks gå parallellt med spåren på sydsidan. Då hade förmodligen Vilma aldrig sett henne.
Vet att det inte hade förändrat något, då hade han bara varit tillbaka på samma plats nästa vecka, men kan inte sluta tänka på vad små beslut kan leda till för individen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Att jämföra fallet med Mats Alms är knappast relevant. Det var helt andra omständigheter där.
Den här dåren kommer att dömas för mord!
Fallen i sig är ju inte liknande, det var väl ekonomiska skäl som låg bakom Linda Chens död. Vad jag menar är att man behöver visa att My inte dog av naturliga skäl. Vilma kan ju påstå att han upptäckte att My var död och blev panikslagen och bestämde sig för att göra sig av med kroppen. Dock borde det vara lättare att fastställa dödsorsak i detta fall.
Citera
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmonroe
Mest troligt att de isf fått kalla handen. En psykolog ingift i adlig släkt med fru som själv är psykolog vill nog inte förknippas med en psykopat. Hur skulle det se ut? 😳 Blod är inte alltid tjockare än vatten. Framför allt inte när det kommer till att upprätthålla ett anseende. Någon måste offras. Det svarta fåret så klart. Som var Vilmas pappa. Och två svarta lamm. Vilma och hans bror.
Eftersom jag tidigare läst att Vilma bodde hos farmorn innan hon dog så är hon kanske den enda som har tagit barnbarnet under sina vingar. Då var hon gammal, hon var 85 år när hon dog och ärvde mycket pengar efter Vilmas farfar. Sannolikt har Vilma utnyttjat henne och hennes pengar också. Eftersom Vilma sannolikt nämns i hennes och Vilmas pappas bouppteckning IOM att Vilma har skyddade personuppgifter så går det inte att få ut bouppteckningen på farmorn utan att ringa el mejla bouppteckningssektionen på Skatteverket.

Nu blir ju farbrodern/psykologen förknippad med Vilma/Robin ändå och då hade det kanske för allas skull varit bättre att göra orosanmälan i förebyggande syfte. Om denne psykolog ens har anat hur det stod till i huvudet på Vilma/Robin är det mer än skrämmande om ingen orosanmälan gjorts.
Citera
2025-12-30, 19:10
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cricko73
Mysigt att han i den profilen har en bild som dyker upp om man Googlar lite på Andreas Lubitz. Mannen som dödade 149 pers i ett utökat självmord.

Ja, och han ville dessutom bli pilot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in