Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 17:18
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven5678
Som jag förstått var han ganska klent byggd o lättvikt, måste på något sätt lurat in henne i en situation (som Wilma?) och där fått ett bra tillfälle att baxa in henne i bilen. Kanske ett hammarslag i huvudet när hon ska hjälpa till med något inne i bilen. Kanske trodde hon det var en kvinna i nöd och insåg inte faran.

Tänker på scenen i Lammen när mördaren ber om hjälp med att lyfta in en soffa i skåpbilen

Ska tydligen hörts en del skrik som bör ha kommit från henne då, under överfallet.

Vilket ju tyder på att Vilma röjde sina avsikter rätt tydligt.

Och inte kanske så överraskande och smidigt när han redan hade henne i bilen.
Citera
2025-12-30, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliverboi
Jo tack

Har inte kunnat sova på 2 nätter nu. Bara tanken av det där ansiktet ger mig kalla kårar. Tänk att möta det mitt ute i natten. Vill inte ens föreställa mig vad BO kan ha behövt utstå. Och hennes stackars familj... Fy alltså

Finns det något alls om förloppet ännu? Man kan hoppas en tröst i att My tappade medvetandet omedelbart och aldrig hann uppfatta vad som hände. Andra ytterligheten är en kamp innan hon förs bort och är vid medvetande fången i en stuga någonstans under något dygn.

Rättsmedicin och teknisk bevisning lär ge svar även utan förhörsunderlagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Om det har gått till så, med tanke på buntband som ska sättas fast och fullt adrenalinpåslag, så har han ju knappast tänkt på att han därmed avsätter dna och/eller fingeravtryck på platsen. Alltså inte så smarttänkt tack och lov. Tänker däremot om han står där och ska använda buntband på henne så kan hon ju inte varit vid medvetande, då hade hon förmodligen skrikit ordentligt, men kanske ingen som hörsammade detta.

Vittnen hörde ett kvinnoskrik
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palle65
Jag har försökt hänga med sedan början men lätt att missa inlägg
Har det framkommit va det var för hyrbil som ska vara inblandad?

Kan det vara en skåpbil? Lättare att lasta en kropp via bakdörrarna
Och att sedan styckningen har skett i skåpbilen.. lastat över kroppsdelarna dels i hans egen bil och dels i/under huset

Lämnat tillbaka hyrbilen, kanske med tanke på att någon kan ha lagt märke till bilen vid brottsplatsen eller att den kan ha fastnat på någon kamera

Det skulle också förklara det snabba förloppet, han kanske "bara" ville uppleva att stycka en kropp

Nej det har inte framkommit än vad jag har kunnat läsa mig till.
Citera
2025-12-30, 17:20
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Precis. Vilma/Robin är sexualmördare och återfallsförbrytare. Och det är det som borde vara helt avgörande för var h*n ska anstaltsplaceras. Den som eventuellt fattar beslut om att h*n ska placeras på en kvinnoanstalt tar på sig ett mycket stort ansvar.

Spelar det verkligen någon roll om det juridiska könsbytet blir av innan domen kommer?

Då måste man ju placera kvinnan på en kvinnoanstalt.
Citera
Medlem
Undrar om hans mamma sitter nu på äldreboendet och ser dessa nyheter och vad hon tänker… om hon har alkoholdemens behöver inte långtidsminnet vara påverkat. Så hon kan mycket väl känna igen honom på tv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
I vilka grupper finns det flest psyksjuka, ovidkommande? Kultur spelar ingen roll? Och en "bristande psykvård" har hur mycket resurser som helst? Ta hit all världens psyksjuka? Idiot.

Ja, för att sprida sin världsbild gör ju inte ni vänsterextremister. Låtsas inte bry dig om offret själv, du vill ju uppenbarligen ha fler offer.

Som sagt, ERA åsikter ska köras ner i halsen på oss andra var det ja.. bättre när ni vänsterextremister fick stå oemotsagda..

Haha, du tolkade mina inlägg som du vill du. ”Du vill uppenbarligen ha fler offer” va? Hur kom du till den slutsatsen? Dags att dra upp persiennerna och gå ut och ta en nypa luft.

Jag har inte klumpat ihop ”alla män” eller dylikt eftersom inga grupper är skyldiga för vad individer får för sig att göra. Tror inte att det är konstruktivt över huvud taget, vilket du verkar tro däremot. De enda jag har klumpat ihop är tre personer de senaste månaderna som har mördat kvinnor de inte känner i vansinnesdåd. Kalla det vänsterextremism om du vill och lycka till framöver.
Citera
Medlem
Någon som har häktningsframställan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Gränslös men trevlig/social/charmig är tecken på psykopati. Ganska solklart.

Psykopater brukar dock vara mer smarta än vad monstret påvisat. Kanske finns någon slags kombo av psykopat och autist (när han väl nördar in sig på något så....). Monstrets gränslöshet på högstadiet gällande att visa porr kan ha att göra med att monstret blev utnyttjad av sin numer alkoholdementa mamma, som på Facebook lagt ut just gränslösa skämt, och därefter sprungit omkring på Ekerö och tafsat på barn och pratat om Gud. Lägg därtill en biologisk pappa som har aggressionsproblem.

Tänk ett fredagsmys hemma hos denna familj. Monstret 10 år, en packad "nyreligiös" mamma som kladdar och en bitter pappa som sitter och snackar skit om alla grannar på ön. Därtill en storebror som går omkring som en vandrande vålnad och röker. Nu är det lite fria fantasier från mig utifrån vad som framkommit i båda dessa trådar.....

MEN ni som bodde grannar med, eller känner, eller varit lärare för monstret och dennes familj (jag vet att ni läser). Gjordes det några interventioner/orosanmälningar för låtsäga 15-20 år sedan? Jag vet att det var uppror på ön gällande denna familj vid förra händelsen 2019-2020
Senast redigerad av Neverever31 2025-12-30 kl. 17:27.
Citera
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliverboi
Hittade ännu en bild, vet inte om denna varit uppe innan
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/sexuellt-intresse-for-barn-och-dod/
Helt störd

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
+1

Han är duktigt skadad biologisk massa. Se på ögona, som på en hammarhaj! Han måste väck från planeten vår, snabbare än snabbt.

Hoppas på rättspsykiatrisk vård, allt annat vore vansinne.

Oj oj oj, det där en en ny bild som talar för vår teori.
Citera
2025-12-30, 17:21
Medlem
Brantforss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Naturligtvis kommer GM att dömas till livstid alldeles oavsett bevisläge. Annars blir rättens ledamöter lynchade. Det bör en erfaren advokat kunna upplysa sin klient om.

Självklart drivs stora delar av dagens juristkår av rent penibegär. Självklart vill de som glufsar i sig ur köttgrytorna kalla det konspirationsteorier för att inte få sitt svineri synat.

Trams. Många uppenbart skyldiga mördare har gått fria eller dömts för annat än mord och ingen rätt har någonsin lynchats i Sverige.

Mordet på Linda Chen är ett ypperligt exempel som motsäger dina påståenden. Mats Alm skyllde på två kinesiska Mollgan och domen för mordet på sin fru blev 18 månader för gravfridsbrott. Inte en enda människa som läst en enda rad om det mordet tror på Mats historia.
Citera
2025-12-30, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Kan vara en genetisk defekt som gör att skallen fortsätter utvecklas och detta skapar problem för hjärnan som måste anpassa sig till det kontinuerligt skiftande utrymmet.

Det vi har här är uppenbart en sjukdom som bör stoppas via kemisk kastrering. Man bör även titta på släktingar för att kunna hindra defekten att spridas vidare.

kemisk kastrering fungerar inte på personer som inte vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in