Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Han ser ut som en jävla dåre. Detta fjantiga smilande också, en vandrande mardröm. Tänk en mask av smilande som på en sekund kan slå över till ett raseri som utmynnar i mord och styckande av denna tjej, det är bara en ren och skär skräckfilm.
Jo tack

Har inte kunnat sova på 2 nätter nu. Bara tanken av det där ansiktet ger mig kalla kårar. Tänk att möta det mitt ute i natten. Vill inte ens föreställa mig vad BO kan ha behövt utstå. Och hennes stackars familj... Fy alltså
Citera
2025-12-30, 17:04
Medlem
Sven5678s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Antingen det eller så lurade han eller tvingade in henne i bilen medans hon levde. Han har i alla fall inte lyft in henne i bilen för det fixar inte någon med den tunna kroppen.

Eftersom ingen sett stora mängder blod på marken i Rönninge så kan vi nog anta att hon levde och klev in i bilen själv.
Som jag förstått var han ganska klent byggd o lättvikt, måste på något sätt lurat in henne i en situation (som Wilma?) och där fått ett bra tillfälle att baxa in henne i bilen. Kanske ett hammarslag i huvudet när hon ska hjälpa till med något inne i bilen. Kanske trodde hon det var en kvinna i nöd och insåg inte faran.

Tänker på scenen i Lammen när mördaren ber om hjälp med att lyfta in en soffa i skåpbilen
Senast redigerad av Sven5678 2025-12-30 kl. 17:06.
Citera
2025-12-30, 17:06
Medlem
sunny5s avatar
Kan ha med att göra att vad han gjort kom ut till allmänheten och de blev vräkta pga det? Läste det någonstans i tidigare inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av Vicky75
Ingen som vet?
Citera
2025-12-30, 17:06
Medlem
Barkbitares avatar
Nog ingen slump att han heter Wilma Andersson nu.
Herrejävlar!
Citera
2025-12-30, 17:07
Medlem
Man undrar ju när moderns demens började, den lär ju inte poppat upp över en natt. Säg att hon varit sjuk i 10 år, då bodde Vilma troligen hemma när hon började bli gaggig. Finns nog en del sociala faktorer här som bidragit till att GM blev konstig.

Ingen som har förra FUP med personutredning?
Citera
2025-12-30, 17:07
Medlem
Citat:
Ingen som vet?
Traumat tolkar jag är själva vräkningen.
Citera
2025-12-30, 17:08
Medlem
Negerkucks avatar
Citat:
Ingen som vet?

Alla fattar att själva händelsen var ett trauma förutom du.
Citera
2025-12-30, 17:08
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
+1

Han är duktigt skadad biologisk massa. Se på ögona, som på en hammarhaj! Han måste väck från planeten vår, snabbare än snabbt.

Hoppas på rättspsykiatrisk vård, allt annat vore vansinne.

Som mamma till döttrar hoppas jag nog på vanligt fängelsestraff och att han inte är isolerad.
Citera
2025-12-30, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Apropå advokaten som var densamme när han dömdes 2019, man undrar vad som pågår i hans tankar om Robin. Åker dit för detta, sju resor värre än den första gången. Vad ska han skylla på nu då? Att han blivid förföljd av samhället sedan han blev frisläppt, att pappa dog, att mamma blivit dement. Stackars, stackars mig, buhu!

Ja, att vara advokat i det här uppmärksammade fallet kan inte vara något denne lägger upp på sin hemsida om vi säger så. Att försvara monster som dessa måste vara en advokats värsta mardröm, och kan säkert vara ett framtida "case" för blivande jurister/advokater. Hur hanterar man detta professionellt och vilka motkrav kan man ställa på sin klient? Förmodligen har monstret redan erkänt för sin advokat att den tagit BO av daga, men sen ska advokaten stå där som ett fån och be åklagaren fastställa det. Finns det någorlunda ryggrad i advokaten så ska den be sin klient att erkänna inför överväldigande teknisk bevisning. Monstret kommer ju att få livstid hur som helst oavsett om den erkänner eller inte
Citera
Medlem
Jag tolkar det som att traumat innebar att de tvingades lämna sitt hem.
Citat:
Ingen som vet?
Citera
Medlem
Hittade ännu en bild, vet inte om denna varit uppe innan
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/sexuellt-intresse-for-barn-och-dod/
Helt störd
Citera
2025-12-30, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Varför tror folk att han kommer dömas till RPV? Krävs att man är manisk/psykotisk för att dömas till det. Är man personlighetsstörd döms man till fängelse, se Johanna Möller och hon som mördade Tove som båda två är diagnosticerade med psykopati. Tyvärr öppnar detta för att GM kan släppas i förtid. Ett flertal mördare i Sverige har släppts efter 12-18 år, det är väldigt sällan de blir inlåsta förevigt.

Regeringen ska inför straffet förvaring nästa år, liknar det man har i Norge där man kan dömas till fängelse på obestämd tid. Borde ha gjorts för längre, längre sen.
Är inte rättspsyk säkrare om man vill hålla honom för evigt? Då ska det väl göras en psykiatrisk bedömning för att han ska kunna släppas. Ingen som kommer friskförklara honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in