Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 15:48
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Nej det är inte rimligt att såna här dårar inte bedöms lida av "allvarlig psykisk störning".
Läkarna är ute och cyklar. De är störda. Punkt.

GW tyckte även att han led av en allvarlig psykisk störning efter brottet 2019.
GW är väldigt skarp gällande bedömningar.

Jag hittade inte klippt och kände mig inte road av att gå igenom långa avsnitt med grova brott, så vet inte vad han sa?
Citera
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Vet inte om det är en tråd sanning eller ej men det har ju spridits viss information om att GM inte hade huvudet med sig vid gripandet. Det skulle kunna tyda app att just den kroppsdelen skulle förverkats på annat håll just för att det är den som visar eventuell dödsorsak (hammarslaget).

Så vitt vi vet så har GM inte kännedom om att huvudet är återfunnet och därför kanske lever i villfarelsen om att det finns möjlighet att neka mord eftersom dödsorsak inte är bevisat.
Långskott kanske, men å andra sidan handlade diskussionen om huruvida det var rimligt att neka mord trots att delar fanns i hemmet, och det är somsagt inte något bevis för att den som förvarar delarna också är mördaren.
Det där med huvudet har jag inte sett dock ej läst allt här men, kan vara som du skriver.
Tror dock att man har hittat allt även om nu huvudet kanske var kvar någonstans men som GM hade tillgång till..
Citera
Medlem
Monstret verkar inte ta på sig mordet än så länge, och då går några uppmärksamhetssökande inläggare bananas över att han kanske kommer att klara sig just avseende detta.

Att knyta monstret till brottsplatsen i detta fall är ju rätt enkelt givet det som framkommit. DNA på buntband/hammare/handskar, där även BOs DNA återfanns. Man ser också via monstrets mobil (som han garanterat har haft på) hur han har rört sig vid tillfället. Som det verkar kan också en jour-bil ha sett monstrets bil på plats, därav en rivstart. O s v O s v Men nu kommer tråden spammas sönder av diverse uppmärksamhetssökande inläggare som ska vända och vrida på eventualiteter. Det är väl dessutom så att väldigt få mördare erkänner mord, trots att den tekniska bevisningen (som i detta fall) är överväldigande.
Citera
Avstängd
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det finns en styckdräpare i landet, detta kan bli nummer två.

Pup!
Det tror jag inte!
Men länka gärna till ditt påstående så får vi se hur omständigheterna var där.
Citera
2025-12-30, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Vid närmare eftertanke borde han stått parkerad vid pumphuset redan och frågat något. Det är mer likt det han gjorde mot 10-åringen.

Även Lisa Holms mördare frågade en kvinna efter vägen, parkerad på en landsväg när hon kom och joggade dagar innan Lisa Holm mördades. Hon tyckte att han blev för närgången och obehaglig så hon drog snabbt.

Eller så körde han bara runt för att leta efter ett passande offer passerade henne och vände runt med bilen.. verkar vara 100% slumpen att han mötte på just henne.
Citera
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diavlo
Det där med huvudet har jag inte sett dock ej läst allt här men, kan vara som du skriver.
Tror dock att man har hittat allt även om nu huvudet kanske var kvar någonstans men som GM hade tillgång till..

Ja, jag tror också allt är hittat, men inget talar för (eller emot) att GM vet det. Därav nekandet i enlighet med eventuell ursprunglig plan
Citera
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahlashnikovkamrat
Det skrev jag inte. Jag skrev att en vikt kan upplevas som tyngre när massan är död dvs lös eller fast.

Så är det. Det kan testas med tre säckar hundfoder staplade på varandra ≈ 60kg. Inte det lättaste.
Citera
Medlem
Bukharins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Vilma kan hävda att han/hon/den/det var ute och nöjeskörde och såg My ligga i diket och bestämde sig för att föra My till sjukhuset och senare upptäckte att hon var död greps av panik och börja stycka My för att inte bli anklagad för My,s död.

I förlängningen betyder detta att vi hoppas att GM har lämnat biologiska spår på/i offret som lägger till åtalspunkter, såsom våldtäkt, för att vi ska kunna få ett straff som är nog hårt och långt. Väldigt olustigt. Detta förutsatt att de digitala spåren inte ger någonting så klart. Kan ju ligga ett erkännande och lura i någon chatt.
Citera
2025-12-30, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popupcoffee
Ja, det är min tolkning också, att hon redan var död. Jag menar inte att man fått bevis för att hon redan var död, beklagar eventuell otydlighet från min sida. Men jag finner det mer sannolikt just nu än att hon skullr levt och blivit mördad i tidsperioden när polisen hade span på GM. Och är därför kritisk till andras kritik mot den långa spaningstiden.

Det här blir ju endast min tolkning men jag tolkar det som att det framkom att det var just My som var död vid gripandet. Men att det är möjligt att något indikerat hennes död under spaningen vid huset. Och min hypotes är att något framkommit som gjort att man valt att inte ingripa förrän man tog honom på bar gärning med att skända kroppen. Kan naturligvig vara felaktigt men jag finnet det mer troligt än att hon skulle vara vid liv och att polisen skulle felat i den långa spaningstiden.

Leif GW verkar helt säker på att hon var död ganska snabbt efter gärningen/bortförandet. Det brukar tydligen gå till så och det har ju visat sig i andra fall också. Polisen vet såklart detta och observerar honom när han har kroppen i sitt hus. Det blir säkert andra rörelsemönster för honom då än om hon hade varit vid liv.
Citera
Avstängd
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/26-aringens-tidigare-chef-lite-som-ett-barn/

Efter den domen utbildade Vilma Andersson sig till lastbilschaufför och har jobbat på flera åkerier. En tidigare chef berättar nu om chocken han fick när han insåg att det var en tidigare anställd som misstänks för mordet.

– Den där människan var barnslig skulle jag säga. Lite som ett barn till sättet och lyssnade inte riktigt på vad man sa, säger chefen.

En gång ville hon spela fotboll i stället för att jobba. Det var absolut inget våldsamt eller något konstigt på det sättet, så ingen har ju kunnat ana något sånt här, säger han.

Tänk om man skulle vandra in på jobbet imorgon och vägra jobba och istället vilja spela fotboll istället.
Citera
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Martin, 38, får behålla sin bunker i Skåne:
https://www.expressen.se/kvallsposten/martin-38-far-behalla-sin-bunker-i-skane/

Ja det är extremt konstigt att man får behålla körkort, bunker eller whatever när man använt det för att kidnappa folk.

Man borde få körförbud på livstid om man försökt kidnappa någon med bilen, helt klart.

Okej jag tackar dig så mycket för upplysningen om bunkern jag har ju bara varit där när han satt in låst. Så då var den kvar.
Grannen till bunker läkaren var däremot mindre road av alla besökare dit

OnT
Ja jag har bara hört det här som rykten att är det så att man sitter inne mer än ett år eller dömd för ett grovt brott så brukar man bli av med körkortet jag tror bara det gäller ekonomisk brottslighet som man får behålla körkortet.

Men som sagt det här är bara hörsägen och ingenting som jag vet.

Men att dessutom personen efteråt kunde dessutom ta lastbilskörkort??
Men jag är inte förvånad för det här är Sverige.

Och som andra har sagt om den där släggan så stämmer det att man brukar kunna ha en sån där liten handslägga för att slå på däcken med i en av lådorna för verktyg på lastbilen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VadHarPappaGjort
Har i yrket mött A. Eklund. Han kommer inte släppas ut.

Vi håller tummarna, ingen jag vill möta på ICA…

Fråga, detta med skyddad identitet. Man får inte säga vart den som har skyddad identitet bor (adress) men man får prata om den som person?
Typ person x med skyddad identitet som bedöms farlig finns i en större stad och sätter skräck bland oss kvinnor. Det är ok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in