Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 15:58
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Här kan du läsa om mordet på Vatchareya i Boden.

Dömd för styckdråp.

Inget i nuläget utesluter väl att det kan bli samma utfall här?
Här är det så att väsentliga delar av kropp alt jämnt saknades samt att de delar som ändå hittades hann vara ute en tid, det rätta gripandet drog ut på tiden etc etc har för mig att det tog några veckor innan mord kunde misstänkas
Senast redigerad av Diavlo 2025-12-30 kl. 16:04.
Citera
2025-12-30, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Skulden ska bevisas bortom rimligt tvivel. Visserligen har det i svenska domstolar funnits en stark tendens att tro på de mest långsökta påståenden, men i ett så här medialt uppmärksammat fall kommer rätten knappast att tro på diverse uppenbart påhittade historier. Varken jurist- eller lekmannadomare vill bli uthängda i kvällspressen som de som släppte ut monstret igen.
Om inte annat kommer det bli omöjligt att logga in här på Flashback.

Uppenbara påhitt ska också motbevisas, ta Tove fallet där Maja hävdade att hon sov genom hela mordet, i HR,s dom står det att det inte var trovärdigt men åklagaren kunde inte visa på skuld.

Jag hoppas verkligen att Polisen gör en solid och vattentät utredning,
Som du skriver och som jag fullständigt håller med Monstret ska spärras in och nyckeln ska slängas bort.
Citera
2025-12-30, 16:01
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fucktacos
Den 300 sidor långa diskussionen om GM "egentliga" kön är väl inte det intressanta i det här fallet? Gm föddes man och nu identifierar sig som kvinna men inte bytt juridiskt kön enligt källor. Sen ifall man håller med om det eller inte spelar väl en mindre roll? Vi kan väl också använda GM ist för pronomen så alla inte blir så jävla upprörda. ?

Mycket mer intressant om vi kan prata om fallet? Troligtvis har något triggat igång GM på senaste månaderna. Något som kan hålla med om är en återkommande historik bland individer som åkt fast för liknande? Inte speciellt vanligt att man postar på sociala medier som vanligt och sedan begår ett sånt här brott. Ett brott som man ofta förknippar med antisociala personer och ensamt agerande. När är dom sista spåren online efter GM?

Det här med förskingring av pengar från den dementa mamman, när uppdagades det?
Har någon hela artikeln från ETC om man inte vill ge dom pengar?

Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Håller med dig om att det är intressant att försöka förstå hur GM liv såg ut innan. Vad vi vet är att pappan är död. Mamman dement (om det nu finns källa eller bara är en trådsanning). AB skrev något om att han tappade tron på samhället när de inte fick bo kvar i huset på Ekerö.

Levde hans föräldrar ihop? Hade han syskon? Hur uppfattade folk honom?

Förutom att han har åkt dit för försök till kidnappning och barnporr, fanns några tecken på att saker och ting inte stod rätt till med honom? Verkar haft lätt att få jobb, haft vänner osv vad man iaf läser i artiklar. Vad mer vet vi om honom?

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/sexuellt-intresse-for-barn-och-dod/

Jag vill också veta mer om hans föräldrar, familj och hans uppväxt. Har han syskon?

Om mamman är dement så lär hon ha varit ganska gammal när hon födde honom. Pappan död? När dog han? Vad dog han av? Var han alkis? Frågorna är många.
Citera
2025-12-30, 16:02
Avstängd
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Här kan du läsa om mordet på Vatchareya i Boden.

Dömd för styckdråp.

Inget i nuläget utesluter väl att det kan bli samma utfall här?
Jag kan inte se några liknande omständigheter i det här fallet som med det i Boden.
Tror inte på nåt annat än mord i det här fallet.
Citera
2025-12-30, 16:02
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Han kommer aldrig ut igen.

I Sverige kommer alla ut efter en viss tid. Alla. Ibland tar det längre tid, men alla kommer ut.
Citera
2025-12-30, 16:03
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
I Sverige kommer alla ut efter en viss tid. Alla. Ibland tar det längre tid, men alla kommer ut.

Nix! Vet om fler som sitter på rättspsyk som ALDRIG kommer ut.
Citera
Medlem
Skall bli spännande att se resultatet av den psykiska undersökningen. Nu tillhör jag gruppen som inte bryr mig nämnvärt om huruvida GM är trans eller ej, men att han är folkbokförd som man talar väl än mer för en multipel personlighetsstörning än tidigare. En transperson som byter namn av den anledningen borde väl rimligen också bytt juridiskt kön med tanke på hur enkelt det är i Sverige i dag.
Citera
Medlem
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400

Bara en saga:
Vilma kan hävda att han/hon/den/det var ute och nöjeskörde och såg My ligga i diket och bestämde sig för att föra My till sjukhuset och senare upptäckte att hon var död greps av panik och börja stycka My för att inte bli anklagad för My,s död.

Vi får verkligen hoppas på att det inte blir så.
Spelar nog ingen roll vad MGM säger längre faktiskt.
Citera
2025-12-30, 16:04
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Det är just det som är gravfridsbrott....

Att ha delar hemma bevisar inte att man är skyldig till mord
Kan mycket väl sluta som Catrine Da Costamordet 1984, med allmänläkaren och obducenten i huvudrollerna, ingen dömdes!

Svensk expertis, än en gång?
Citera
2025-12-30, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Egentligen borde hela samhället gå till häktet och kräva ut mördaren. Våra lagar och myndigheter har misslyckats och nu behöver vi fokusera på de som blivit skadade, och inte de som skadar. Vi har fått ett sjukt samhälle som skyddar mördare. Och inte en gång, om och om igen. Så himla fel vi hamnat.

Dessa galningar ska för alltid leva med känslan att samhället har koll på dem. De ska aldrig kunna röra sig fritt. Jag vill ha koll på ifall jag har ngn galning i det samhälle jag bor i. Är så oerhört less på att jag som kvinna inte ska kunna springa i elljusspåret bara för att en dömd våldtäktsman bor några 100 meter bort och är just skyddad.
Citera
2025-12-30, 16:05
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RazorKevlar
Kan mycket väl sluta som Catrine Da Costamordet 1984, med allmänläkaren och obducenten i huvudrollerna, ingen dömdes!

Svensk expertis, än en gång?

Varför tror du att detta ska bli en rättsskandal som på 80-talet???
Citera
2025-12-30, 16:05
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Jag vill också veta mer om hans föräldrar, familj och hans uppväxt. Har han syskon?

Om mamman är dement så lär hon ha varit ganska gammal när hon födde honom. Pappan död? När dog han? Vad dog han av? Var han alkis? Frågorna är många.

Om man kollar i tråden om kidnappningsförsöket på FB skriver de om att GM har en bror, som dock bytt sitt efternamn. Och att de bodde hos deras farmor. Kv*rnvägen 11 f*rentuna. Detta var dock 2024.

(FB) Stockholm (Ekerö) - kidnappningsförsök av flicka 2019-06-25
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in