Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 16:12
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Jag kan inte fatta hur Sverige kan va så slappa mot såna här sjuka brottslingar.
Det är skillnad på brott och brott.
Kidnappar man en tjej borde man aldrig släppas ut igen.
Fast det handlar egentligen inte ens om brott&straff utan faktumet att människan är såpass sjuk att det skall bli permanent inlåsning på obestämd tid. Någon som bevisligen dragit in en okänd människa i en bil borde ju ha tillräckligt grav anti-social diagnos för att spärras in under en livstid.
Citera
2025-12-30, 16:13
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Jag tror han döms för mord men vi har ännu inte sett hur bevisningen ser ut i detalj.

Du är inte dum alls, jag tror som du om han har styckat en kropp haha...
Citera
2025-12-30, 16:14
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Monstret verkar inte ta på sig mordet än så länge, och då går några uppmärksamhetssökande inläggare bananas över att han kanske kommer att klara sig just avseende detta.

Att knyta monstret till brottsplatsen i detta fall är ju rätt enkelt givet det som framkommit. DNA på buntband/hammare/handskar, där även BOs DNA återfanns. Man ser också via monstrets mobil (som han garanterat har haft på) hur han har rört sig vid tillfället. Som det verkar kan också en jour-bil ha sett monstrets bil på plats, därav en rivstart. O s v O s v Men nu kommer tråden spammas sönder av diverse uppmärksamhetssökande inläggare som ska vända och vrida på eventualiteter. Det är väl dessutom så att väldigt få mördare erkänner mord, trots att den tekniska bevisningen (som i detta fall) är överväldigande.

Det är nog lätt att bevisa att han varit med vid bortförandet och bortforslande. Blir nog desto mer utmanande att bevisa att han bragt henne om livet. Det är det folk ifrågasätter, ditt spån.
Citera
2025-12-30, 16:16
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Visst men ...

Jag tror han döms för mord men vi har ännu inte sett hur bevisningen ser ut i detalj.
Precis har också denna förhoppning, det ”gamla” boden fallet var grymnt men har många olikheter
bland annat mindre ”lust mördar drag”, samt att den utredningen drog ut på tiden, till slut hittades ”en fot” i en gammal byggnad och sedan spårsäkrades blod i den GM bil inprincip ”thats it” beträffande teknisk bevisning, resten var erkännande (griftefrid) och i viss mån vittnen kring omständigheter
Citera
2025-12-30, 16:16
Medlem
Är det inte lite konstigt att personen har skyddad identitet men såväl detta forum samt övrig media namnger och visar upp bild på personen.

Är det bara jag som tänkt den tanken ? Numera kan man knappt begära ut fup på någon med skyddad identitet
Citera
2025-12-30, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kahlashnikovkamrat
Jag är i ungefär samma storlek som MG, 170 cm 56 kg och tränar ren styrketräning och är stark för min storlek. Jag hade inte lyckats bära en död kropp. Det heter dö-vikt av en anledning. Jag har ingen erfarenhet av att hantera döda människokroppar men har varit med rådjur- och älgjakt. Man kan lätt tro att man själv kan släpa eller bära en mindre älgko, men det är betydligt mycket tyngre än man tror. Ett rådjur på 40 kg känns som 100 kg just pga djuret är dött.

Lika här är stark men är 10 cm längre än dig samt väger mer än dig! Det var halt ute så relativt lätt att ta tag under armhålorna och dra /släpa in i bilens säte! lägg på adrenalin och stress i den situationen.
Citera
2025-12-30, 16:18
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATWA.Manson
Något störande att "hen's" namn är Vilma Andersson och det rör sig om ett stckmord, med tanke på Wilma Andersson i Uddevalla för några år sedan.

Hela familjen bytte efternamn till "Andersson" efter sonens kidnappningsförsök på 10-åringen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Ja det är exakt det jag menar
Spela inte dum du fattar precis
Vad spännande.
Då antar jag att du självklart kan hänvisa till rättsfall eller lagtext med tanke på din självsäkerhet om att det är förbjudet att publicera bilder på folk med skyddad identitet.
Citera
Medlem
Negerkucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATWA.Manson
Något störande att "hen's" namn är Vilma Andersson och det rör sig om ett stckmord, med tanke på Wilma Andersson i Uddevalla för några år sedan.

Jo det är väl i snitt ett inlägg var tredje sida som konstaterar detta. Läser ni inte tråden innan ni sparkar upp öppna dörrar?
Citera
2025-12-30, 16:19
Medlem
Efter att ha läst sammanfattningen, slutet på tråden och lite media har 3 olika tankar vitt särskilda slagit mig...

1, Hon gick ensam hem (med hörlurar?). Parallell till 12-åriga Adriana som blev oskyldigt jappad i Botkyrka 2020. Hon lyckades smita ut och befann sig vid Donken mitt i natten. Hade hon inte haft möjlighet till det hade hon levt. Hade den här bruden tagit taxi hem eller förälder väntat vid stationen hade hon också levt. "Enligt Google Maps ligger föräldrahemmet cirka 1 500 meter ifrån pendeltågsstationen via Rönninge Skolväg. Promenaden bör ha tagit 10-20 minuter."

Helt fucking sinnessjukt för mig att folk tillåter sina barn att bli mördade. Naivt är bara förnamnet. Givetvis är det inte deras fel men skuld förändrar inte faktum när liv släcks.

2, Bor inte mönster medborgaren T. Willbacher i Rönninge? Tror man kmr höra mycket av honom i media inom den närmsta framtiden. Leda nån form av korståg från Florence till Rönninge.

3, Har det nämnts andra misstankar om GM från tiden han kom ut fram tills detta mord? Har han glidit runt och först nu gjort slag i saken eller finns det andra misstänkte försök som skulle kunna vara GM. Förmodligen i områden han känner till i så fall. Måste ju ha gjort liknande försök tidigare, fullt med naivt folk därute som låter sina barn eller fruar gå hem ensamma så om han glidit runt i jakt på byten har det garanterat funnits lägen
Citera
2025-12-30, 16:19
Avstängd
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
I Sverige kommer alla ut efter en viss tid. Alla. Ibland tar det längre tid, men alla kommer ut.
Inte levande i alla fall...
Citera
2025-12-30, 16:20
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
”Den misstänkte satt med armarna i kors och rörde inte blicken.
Därefter tog försvaret vid och berättade om Vilma Anderssons inställning.
– Min klient förnekar mord och erkänner grovt gravfridsbrott och bestrider således sannolika skäl för mord medger sannolika skäl för grovt gravfridsbrott, sa Karl Harling.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3pJ77v/liverapport-haktesforhandling-om-styckmordet-i-ronninge

Oroväckande om det inte går att fälla för mord. Som med Linda Chens mördare Mats Alm. Krävs väll ex faställande de av dödsorsak?

Rättpsyk för gravfridsbrott kan ju lösa det problemet
Senast redigerad av Trevligt.konto 2025-12-30 kl. 16:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in