Citat:
Ursprungligen postat av
L.Kollberg
Det som har kommit fram i detta fall gör mig verkligen mörkrädd. Vilma Andersson har nu häktats. Leif GW Persson yttrade redan 2020 sin rädsla om att Robin Säbb-Hjerth som hen då hette skulle återfalla i grova sexualbrott.
1995 släpptes tusentals inlåsta ut i samhället efter psykatrireformen som skulle sätta Sverige åter igen som världens mest progressiva land på kartan: Även farliga personer skulle inte längre vårdas i institutioner utan mitt bland oss i samhället. En ny saga ur Pippi Långstrumps lovade land.
Julen kostade fram tills nu två kvinnor livet. En ung tjej ligger med svåra skador på Universitetssjukhuset i Uppsala efter att hon attackerades av Fernando som mördade hennes mamma i Boden.
Två män med stor våldskapital - båda svårt störda.
I Robins aka Vilmas fall undrar man om hen har varit en laglydig skattebetalare efter att hen släpptes ur fängelset efter att hen försökte röva bort (och troligtvis mörda) en 10 årig flicka i Ekerö 2019? I fänelset hotade Robin vakterna och direktören. Han pratade om fantasier att våldta och döda unga tjejer i häktet. Men man släppte honom fri ändå.
Tror ni att han har inte gjort någonting? Spelade han innebandy, tränade, studerade, jobbade flera år och sedan vipps kom fantasierna tillbaka och han kunde äntligen förverkliga den?
Vilma Andersson ger mig seriemördarevibbar. Jag undrar även hur många liv måste vi offra tills vi förstår att man borde låsa in människor som Robin/Vilma och Fernando. Visst, det kostar pengar och det är billigare att sörja offer då och då.
Jepp, så är det.
Och sånt här går ju inte heller att vårda, förr eller senare kommer han vilja mörda oavsett medicinering och terapi. Det enda man ska göra med sådana är livstidsförvaring, det är det enda som fungerar. Någon som blivit farlig pga. en mer uttalad psykisk psykos kan man medicinera, men inte en som medvetet vill skada folk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Malmens1
Transvestiten har fått uppfylla sin högsta önskan nu är hens mål att hamna på kvinnofängelse. Hinseberg...
Jag håller alla tummar o tår att de blir rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning, annars får nån ha ihjäl hen antingen i anstalt eller när denne kommer ut
Han kommer nog klara sig. Speciellt om han hamnar på kvinnoanstalt, då är det nog mer sannolikt att han mördar någon medfånge eller en plit än att han själv blir skadad.