Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 01:13
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjolafallelera
MGM är väl oerhört manisk... och försöker verkligen...
Sjuk heter det på svenska. Lägg till "som fan" och "obotlig" också
Citera
2025-12-30, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Det är bara män som du här som kämpar hårt för att tillskriva kvinnor den här mannens brottslighet. Kvinnor var de mest högljudda motståndarna till könsbyteslagen och liknande trams. Flera män protesterade också, men många män är som du, dvs bryr sig inte, ni vet att det inte drabbar er, ni struntar i kvinnors trygghet, och skyller sedan på kvinnor för en lag som män lobbade igenom och när män använder den för att rasera kvinnors rättigheter.

Könsbyteslagen är inte det viktigaste här, det är kvinnors envisa försvar av transpersoner och priderörelsen och det var det som såklart ledde fram till lagen, som bet dem själv i arslet. Men nu är det dags att lipa när det biter tillbaka. Något som jag och många andra försökte förklara och motarbeta men som som ständigt blivit motarbetade av woke-ister där kvinnor går i första ledet hand i hand med transvestiter.

Jag har aldrig pratat med en man som stöttar könsbyteslagen, eller som anser att transvestiter är fullt friska. Men kvinnor har jag sällan träffat på någon där man ens kan röra vid ämnet utan att bli anklagad för att vara extremist eller "nämn inte dina åsikter så jag blir påmind om vad du tycker". Ordet hen som blev aktivt motarbetat av män skapades av en kvinna på Södertörn kan jag också nämna. Man kan inte liksom gå halva linan ut och sen säga "Ja, ni får kalla er kvinnor, men ni får absolut inte vara RIKTIGA kvinnor, bara på låtsas".

Det var män som försökte skydda kvinnor från transpersoner, kvinnor var för det hela ända fram tills det blev verklighet, då var det några få som faktiskt började bry sig, men inte ens nu kan jag föra samtal om de problem det för med sig med min fru, eller knappt mina döttrar utan att de får taggar och säger att man diverse saker. Samma problematik har jag aldrig haft att föra en ärlig dialog med mina manliga vänner och kollegor

Jag hatar verkligen inte kvinnor utan har försökt att försvara er rätt. Men ni visar tacksamhet jävligt illa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Kan man tycka men det brukar inte de flesta gärningspersoner göra. Förfina sina metoder möjligtvis. I detta fallet kan det vara som någon annan skrev nyss att han denna gången såg till att låsa dörrarna så att hon inte kunde smita. Men: det är vanligare att tillvägagångssättet är samma eller påminner stark om varandra än att de väljer ett helt annat sätt. Det är en del av att göra en gärningsmannaprofil.
Ja enig.
Citera
Medlem
LeoXVs avatar
OT men svar till användare
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Men kan de komma in i telefonen? Se meddelanden, foton, samtal tex
Om telefonen har fungerande batteri, är uppkopplad så nollar man Google/iPhone lösenordet (polisens tekniker) och polisen har då samma info som användaren hade haft. Om batteriet är dött så måste man ha fysisk tillgång till luren. Ladda den och samma åtgärd går att göra även då.

Citat:
Ursprungligen postat av tjolafallelera
Klart de kan, är de sådana telefoner som diverse gängmedlemmar använder, dvs extremt krypterade kanske det tar lite längre tid. Men gemene mans mobil är lätta att komma åt. Tekniker kan ju även se om det raderades bilder/ meddelanden. Kanske att de kan lista ut vad det är som raderades, men är inte helt hundra. Kan någon i tråden som har gedigen kunskap bekräfta?
Jag kan bekräfta att många kriminella är helt efterblivna när det kommer till cybersäkerhet. Många använder inte lösenord till sina krypterade chat-appar, de använder Google eller iPhone vilket polisen enkelt nollställer och sen är man inne.

Vissa lurar (exempelvis Google Pixel) kan blåsas om med en ny ROM (Graphene) som är fullständigt krypterad med SHA256 och MD5 Whirlpool och liknade hashar. Det finns ingen Polis i Europa som kan låsa upp en sån..

Israel ligger i framkant när det gäller att hitta kryphål (sk exploits) som de ibland delar med CIA. Men då handlar det i regel om terrorbrott eller statshemligheter, inga vanliga mord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Det där är en trådsanning. Det enda som är bekräftat som har med en bil att göra är sladdspår eller rivstartmärken där familjen hittade hörlurarna och vad det nu var.
Vi kan gissa att han förde bort henne i en bil, men det är inget som är bekräftat eller så har jag missat en väsentlig del av det vi vet.

Exakt.
Låter inte som påkörning bakifrån heller…
Citera
2025-12-30, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Sjuk heter det på svenska. Lägg till "som fan" och "obotlig" också
Dvs en besatt instabil individ
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwshand
Däckspår * hade dom inte hittat det? Och vore smällpuckat? Vad fan tycker du hela händelsen är då?

Däckspår, ja. Betyder det att man kört på BO bakifrån bara för det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
Folk tänkte till och med att han är GM för de sökte på alla spår kollade upp han och han är så kåt på kvinnomord så vidrigt
Hold up vem?
Citera
2025-12-30, 01:16
Medlem
Hur säkra är vi på GM kom dit med egen bil?

Är det helt omöjligt att GM åkte på samma pendel (med slutstation Södertälje där GM bodde), mötte My, kanske t.o.m fick henne att betala biljetten för honom och sen gick av vid samma station. Överföll henne vid pumphuset, trog in henne bakom där och tog en Uber eller liknande till sin egen bil några stationer bort... och kom tillbaka och hämtade henne?
Citera
2025-12-30, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Senast på tisdag klockan 12 måste åklagaren besluta om att den misstänkta mannen ska begäras häktad.
Grabben leker förundersökningsledare, när folk varnar för honom Den*z rage autism på hög nivå och du är nästa som utför detta säkert incel, ja kan till och med se vilka som är poliser på forumet
Citera
2025-12-30, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeoXV
OT men svar till användare
Om telefonen har fungerande batteri, är uppkopplad så nollar man Google/iPhone lösenordet (polisens tekniker) och polisen har då samma info som användaren hade haft. Om batteriet är dött så måste man ha fysisk tillgång till luren. Ladda den och samma åtgärd går att göra även då.

Jag kan bekräfta att många kriminella är helt efterblivna när det kommer till cybersäkerhet. Många använder inte lösenord till sina krypterade chat-appar, de använder Google eller iPhone vilket polisen enkelt nollställer och sen är man inne.

Vissa lurar (exempelvis Google Pixel) kan blåsas om med en ny ROM (Graphene) som är fullständigt krypterad med SHA256 och MD5 Whirlpool och liknade hashar. Det finns ingen Polis i Europa som kan låsa upp en sån..

Israel ligger i framkant när det gäller att hitta kryphål (sk exploits) som de ibland delar med CIA. Men då handlar det i regel om terrorbrott eller statshemligheter, inga vanliga mord.

Tihi, sitter med en google pixel. Men ja tyvärr har väl en del iq fiskmås... enchrochat finns det väl ngt som heter?
Citera
2025-12-30, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Krippa? Han är väl så etnisk svensk en kan bli?
Vadå krippa the kräfta? Han har väl inget med detta att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in