Citat:
Ursprungligen postat av
Trues245
Det är bara män som du här som kämpar hårt för att tillskriva kvinnor den här mannens brottslighet. Kvinnor var de mest högljudda motståndarna till könsbyteslagen och liknande trams. Flera män protesterade också, men många män är som du, dvs bryr sig inte, ni vet att det inte drabbar er, ni struntar i kvinnors trygghet, och skyller sedan på kvinnor för en lag som män lobbade igenom och när män använder den för att rasera kvinnors rättigheter.
Könsbyteslagen är inte det viktigaste här, det är kvinnors envisa försvar av transpersoner och priderörelsen och det var det som såklart ledde fram till lagen, som bet dem själv i arslet. Men nu är det dags att lipa när det biter tillbaka. Något som jag och många andra försökte förklara och motarbeta men som som ständigt blivit motarbetade av woke-ister där kvinnor går i första ledet hand i hand med transvestiter.
Jag har aldrig pratat med en man som stöttar könsbyteslagen, eller som anser att transvestiter är fullt friska. Men kvinnor har jag sällan träffat på någon där man ens kan röra vid ämnet utan att bli anklagad för att vara extremist eller "nämn inte dina åsikter så jag blir påmind om vad du tycker". Ordet hen som blev aktivt motarbetat av män skapades av en kvinna på Södertörn kan jag också nämna. Man kan inte liksom gå halva linan ut och sen säga "Ja, ni får kalla er kvinnor, men ni får absolut inte vara RIKTIGA kvinnor, bara på låtsas".
Det var män som försökte skydda kvinnor från transpersoner, kvinnor var för det hela ända fram tills det blev verklighet, då var det några få som faktiskt började bry sig, men inte ens nu kan jag föra samtal om de problem det för med sig med min fru, eller knappt mina döttrar utan att de får taggar och säger att man diverse saker. Samma problematik har jag aldrig haft att föra en ärlig dialog med mina manliga vänner och kollegor
Jag hatar verkligen inte kvinnor utan har försökt att försvara er rätt. Men ni visar tacksamhet jävligt illa.