2025-12-30, 10:40
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinlines
Är det säkert att GM är trans?
Han blev dömd efter kidnappnings-försöket av 10-åriga flickan och fick dold identitet efter det. Och nytt namn. Först nytt mans-namn och sedan kvinno-namn.
Nya blå linser ser det ut som på bilder osv.
Är inte det bara en ny förklädnad för att kunna fortsätta utföra sadistiska handlingar?
Själva ”könsbytet” har väl bara varit för att inte bli upptäckt så lätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Rockstarrr
sluta säg att det är en kvinna, Det är MAN, Han har bara bytt namn till Wilma, Han har fortfarande en kuk.

Slut på diskussion.

Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Nej? Jag vet transpersoner som är lite mitt emellan eller ser sig som varken eller. Alternativt kan man ju vilja ha ett kvinnligt namn men ändå vara man? Finns väl alla varianter. Jag har ingen aning om hur han resonerade. Men han verkar ju inte ha bytt kön juridiskt så.

Citat:
Ursprungligen postat av Lostandgone
Bara det att han tycker Vilma (Andersson) är ett bra namnval till en person som drömmer om att mörda säger sig en del. Alla i Sverige har redan en negativ/sorglig koppling till det namnet och det måste han vetat.
Hade han identifierat sig som kvinna då hade han garanterat tagit bort sina killnamn helt och bara hetat Vilma (plus eventuella andranamn)
Som jag kan se har han bara lagt till ett extra namn, Vilma.

Så antingen identifierar han sig som båda könen eller så är det här någon sjuk grej i hans hjärna.

Namnvalet "Vilma Andersson" talar för det sista.

OT: Jag drömde i natt att MGM hade Tishko som förebild och namnvalet var en hyllning till honom.
Känns helt klart som att det kunde vara sant.
Citera
2025-12-30, 10:40
Medlem
Det har många gånger i tråden skrivits att My ska ha skrivit till någon ”vi ses snart” när hon gick från stationen. (Till någon i familjen). Om detta stämmer, varför gick inte familjen ut och letade direkt när hon inte dök upp?
Citera
2025-12-30, 10:41
Medlem
Majsmannen2s avatar
Vad var denna här människans motiv och drivkraft?
Citera
2025-12-30, 10:42
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Om hon mördades med hammare innan hon placerades i bilen, borde det inte finnas blodspår på marken då?

Borde inte hammaren ha varit blodig? (Så tillvida han inte hade 2 hammare).

Jag börjar mer och mer tro att hon levde hela vägen till hans hus. FYFAN!

Jag tror hon blev bragd om livet vid Uttringe Brygga.
Citera
2025-12-30, 10:42
Medlem
Skafferns avatar
Kan det finnas ett lesbiskt motiv bakom det hela tro?
Ett såkallat homosex-mord s.a.s
Citera
2025-12-30, 10:43
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Polisen har gjort helt rätt. Majoriteten som anmäls försvunna dyker upp självmant inom något dygn.
Dessutom fanns inga spår att gå på vid första anmälan att hon var saknad.

Men när familjen hittade hörlurarna så agerade polisen direkt och startade utredning och span. Sedan griper de gärningsmannen inom några dygn.
Ja polisen verkar ha agerat exemplariskt i det här fallet! Tjejen var troligtvis redan död då de anhöriga först anmälde henne försvunnen.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
jaa du, vet inte om du missat att minst 3 politiker inom Centern har dömts eller varit inblandad i pedofili

Sen har vi ju ungdomsförbundet Liberalerna som debbatterat för att legalisera nekrofili

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/luf-tillat-incest-och-nekrofili
Jo, men har de verkligen varit inblandade i, eller kunnat påverka, lagstiftningen kring pedofili?

Vad liberalernas ungdomsförbund sysslar med kan man ju verkligen undra!!!

Är dock osäker på om Elon Musk har särskilt mycket att tillföra i frågan, vilket var starten på det här meningsutbytet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostandgone
Bara det att han tycker Vilma (Andersson) är ett bra namnval till en person som drömmer om att mörda säger sig en del. Alla i Sverige har redan en negativ/sorglig koppling till det namnet och det måste han vetat.

Alla har väl inte en negativ koppling till det namnet? Det kryllar nog av Vilma Andersson i Sverige. Jag mindes inte alls vad den tjejen som blev mördad hette. Det är ju ett väldigt vanligt namn.
Citera
2025-12-30, 10:44
Medlem
Om ett vittne hörde skrik vid stationen kl 01.30 har han/hon/vemfanbryrsig väntat. Tror ni han visste att just hon skulle komma? Är ju inte så säkert att en tjej går av pendeln den tiden på den stationen.
Citera
2025-12-30, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Fast initialt sket väl polisen i det, typ? Det krävdes väl att anhöriga hittade hennes ägodelar först innan polisen reagerade? Eller har jag fått det om bakfoten?

Polisen har riktlinjer att följa när det kommer till försvinnanden.

När anhöriga kontaktade polisen första gången strax innan 11:00, så fanns inga indikationer på att något brott hade skett. Vuxna människor ”försvinner” rätt ofta och dyker sedan upp.

När familjen sedan hittat hörlurar, buntband och hammare vid Tallsätravägen, mellan 14-15 tiden så ringdes polisen igen - varpå de drog dit och startade sitt arbete kring människorov
Citera
2025-12-30, 10:45
Medlem
Kan även tycka att det är helt orimligt att en person får skyddat id pga av hotbild efter att ha försökt kidnappa ett barn.

Det sänder signalerna staten skyddar dig om du gör ett brott som allmänheten tycker är vidrigt och anser att du har fått ett för milt straff.

Sen finns det inte resurser att ta hand om en sån här person längre än två år trots att kriminalvården anser att det finns mycket hög risk för återfall. Den här händelsen kommer alltså inte som en överraskning. Det var My som fick betala kostnaden som staten inte gjorde.

Och att man dessutom ska kunna byta namn och kön som man byter kalsonger.

Vilket jävla tramsland Sverige har blivit.
Citera
2025-12-30, 10:45
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Nu är detta lite OT men det handlar om en grundläggande princip i en rättsstat. Detta med den kontradiktoriska processen och att båda parter ska få komma fram i den. Staten är en tung motpart med åklagaren. Det är inte mer än rätt att även den tilltalade ska ha en jurist vid sin sida. Oavsett hur sjuk individen är.

Svenska brottsmålsadvokater har inga skrupler så jag tror inte det finns någon som tackar nej till det här uppdraget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in