2025-12-30, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Muhamed Ali är väl död? Boxaren
En rådman vid Södertörns tingsrätt som dömde irakiern som våldtagit en hundraårig hjälpsökande kvinna till fängelse men inte till utvisning. Jag tog honom som exempel på tjänstemän som fattar beslut som inte följer lag och borde kunna ställas till ansvar.
Citera
2025-12-30, 10:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Polisen gjorde ett utmärkt jobb och tog honom/henne snabbt. Så dom kan man inte klanka ner på
Nej exakt. Att folk ens har mage
Citera
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasertryckaren
Han är släppt och inte misstänkt längre.
Varför var han misstänkt från början? Var det han som hyrde ut stugan eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vilka debattörer, politiker och makthavare är ”soft on crime” relaterat till pedofili i Sverige? Uppriktigt nyfiken.

jaa du, vet inte om du missat att minst 3 politiker inom Centern har dömts eller varit inblandad i pedofili

Sen har vi ju ungdomsförbundet Liberalerna som debbatterat för att legalisera nekrofili

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/luf-tillat-incest-och-nekrofili
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananacare
Han har alltså bytt namn till Vilma Andersson ,exakt samma namn som Wilma Andersson, tjejen som 2019 blev mördad och styckad av sin pojkvän i Uddevalla.
Har han medvetet tagit namnet på en kvinna som råkade ut för precis samma vidriga skit som han nu utsatt en annan ung kvinna för?!
Hur fan kan någon vara så sjuk i huvudet?! Man kokar av ilska.

Många inlägg om detta redan.

Ingen vet om GM bytt namn till Vilma på grund av styckmordet på Wilma - det är en trådsanning än så länge.
Citera
2025-12-30, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Det är väldigt vanligt med såna höga pannor i Sverige, både bland män och kvinnor.

Men håret ser ju tunt ut också. Inte alls som Mys kalufs.

Måste ta hårt att bli flintis när man vill se ut som en tjej. Han borde haft peruk.
Citera
2025-12-30, 10:39
Medlem
Radikalexorcists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Ja när det kommer till rättsliga fall och påföljder baserat på kön (kvinnofängelse eller ej) så borde det vara så?
Ja, självklart har du helt rätt i det. Men om nu en person har identifierat sig själv som man/kvinna eller icke-binär under lång tid men inte vågat ta steget fullt ut än, gör det personen mindre trovärdig då, eller psykiskt sjuk?
Citera
2025-12-30, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerkuck
Ja kanske genom att det låg ett huvud i baksätet på bilen eller stod på vardagsrumsbordet eller något liknande?
Resterande kroppsdelar hittas i huset han hyrde efter att de gripit MANNEN, när han grävde ner kroppsdelar.
Citera
Medlem
Gm är en man och borde således hamna på mans anstalt.
Annars kan hen ju få göra en Möller och sitta själv på isol på Kumla.
Men om hen nu så gärna vill till kvinnofängelse så har ju till Tidaholm innan jul öppnat sitt klass 1 för kvinnor.
Rent juridiskt anser jag detta omöjligt då jag utgår från att gm har snoppen kvar och är misstänkt för grovt kvinnobrott.
Att då sätta honom bland kvinnor är helt uppåt väggarna .
Citera
Medlem
Lostinliness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Jag håller helt med dig.

Titta för övrigt på Aftonbladets bild. "Vilma" har en väldigt hög panna. Brukar kvinnor bli flintis så där?

Ja precis. Tror inte gm direkt föddes och känt att han var kvinna och börjat med hormoner.
Det är väl bara så att staten hjälpt honom med skyddad identitet, namnbyte till kvinnonamn. Och så har han klätt ut sig till kvinna för att kunna fortsätta hålla på med sitt.
Citera
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Polisen gjorde ett utmärkt jobb och tog honom/henne snabbt. Så dom kan man inte klanka ner på
Fast initialt sket väl polisen i det, typ? Det krävdes väl att anhöriga hittade hennes ägodelar först innan polisen reagerade? Eller har jag fått det om bakfoten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
KOM TILL INSIKT!
Efter all skit som hänt den senaste tiden så bör ju även de ”allra godaste” även inse hur urbota dumt det är att släppa alla psykiskt sjuka fritt i samhället?

Det var av god anledning och med folkets bästa i åtanke man hade institutioner för de oåterkalleligt sjuka förr i tiden. Det är sjukt hur det har blivit

Lås in och håll inlåst. Enda sättet att hantera detta. Släpp sargen på att alla ska ha samma rätt till frihet - det funkar inte.

Ni som tycker jag har fel, jag önskar innerligt att ni fick chansen att sitta ner med lite anhöriga och ta diskussionen därifrån, om psyksjukas ”rätt” till frihet.

Ja det var ingen bra reform. Alternativet med institutioner för vissa borde finnas. Inte minst för de sjukas egen skull också. Alla klarar inte ett liv på egen hand.

Men nu är jag inte säker på att just den här personen kommer att räknas som psykiskt sjuk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in