Citat:
Ursprungligen postat av
PappasKebab
Ja, jag tror att han väntat med bil vid Coop/parkering på vägen Rönninge Torg, där man som gående kan passera för att sedan ta sig ut till Dånviksvägen och vidare genom tunneln ut på Tallsätravägen.
Tallsätravägen 13 är den plats som var avspärrad, där vänner troligtvis hittat fynd och ringt polis.
Har ett par inlägg med teorier, kika gärna och spåna lite med mig!
Intressant teori.
Jag tycker att det har varit lite svårt att utröna om My sist ha synts till på stationens övervakningskamera, eller om hon iakttagits för sista gången vid uppgången mot Centralvägen. Bilderna som vevats ut i media har ju lagt vikten vid just den uppgången och texten "Här sågs kvinnan till för sista gången".
Om så är fallet är det rimliga förloppet att "Vilma" har suttit i bilen på centralvägen och sett My gå ner och ta genvägen vid pendeltågsstaketet. Då har han sedan kört upp för centralvägen och höger ner för Sandbäcksvägen där hon sedan kommer ut på andra sidan gångstråket.
Menar du i ditt scenario att "Vilma" har stått i anslutning till parkeringshuset vid coop? Eller menar du vid parkeringen bakom Simbas tobak?