Citat:
Ursprungligen postat av
Nytorgsprinsessa
Moa släppte in tre mål på åtta matcher i allsvenskan och hade ett bättre snitt än både Tamminen och Loeck. Kan också tilläggas att att vi vann sju matcher och spelade en oavgjort när hon stod i målet.
Jag blir fortfarande förbannad när jag tänker på målvaktscirkusen i somras när allt utom att ge henne chansen som förste keeper verkade finnas på bordet.
Alla har sina favoriter och Moa gjorde en fin vårsäsong. Hon har utvecklats ordentligt under sina år i Hammarby, verkar träna på bra och ser smidigare ut än när hon kom.
Kan hon ta några kliv till blir hon riktigt bra.
Att Bajen värvade Loeck kan jag tycka var klokt, visst kunde man chansa med Moa och ha Jurander bakom henne.
Jag har aldrig sett Jurander spela men förstått att flera gubbar håller henne högt.
Men det väntade trots allt ett Europaspel och en kamp om SM guldet. Så att man värvar en målvakt som är snäppet bättre var bara att vänta. Loeck ser jag som en stabil målvakt, bra en mot en och reaktionssnabb.
Edrud däremot bättre på fötterna.
Jag hoppas att Moa blir kvar annars måste Bajen värva ytterligare en målvakt.
Tror att Moa kan utvecklas ytterligare vid sidan av Loeck, borde vara goda möjligheter till att rotera en del under våren.
Sen kan man förstå ifall hon vill vara första valet och lämnar. Frågan är bara vart i såna fall?