Citat:
Ursprungligen postat av
smokieknife
Jag vet faktiskt inte hur det fungerar i praktiken.
Skulle gissa på att varje vallare har minst 1 tjej och 1 kille att valla åt, tror inte att Sverige har 19 vallare med sig på Tds.
Book hade åtminstone förut hand om Fosnäs också. Precis samma upplägg som i Sverige som jag har förstått det. Även om det är ett vallateam så har varje åkare preferenser för balans glid/fäste på klassiska skidor och så vidare och det är där det personliga samarbetet kommer in. Om vallaren kan åkaren blir resultatet bättre.
Men, Book ingår i det norska vallateamet så även om han står och kladdar på just Kläbos skidor, så drar han nytta av de gemensamma glidtester och förberedelser som hela teamet gör. Han skulle omöjligt få lika bra resultat på egen hand.