Citat:
Ursprungligen postat av
Kungenshora
Sant men jag menar han kanske lyckats också med nåt barn eller flera vi inte känner till.
Han kanske också misslyckats fånga ett barn för någon vuxen såg vad han höll på med och därför han gav sig på en kvinna på natten istället när det inte är så mycket folk ute.
Det är mycket möjligt att det hänt något som gjort att han tycker det verkar lättare med en vuxen kvinna denna gång.
Sannolikheten att han gjort flera försök, lyckade eller misslyckade är nog väldigt stor för jag tycker han verkar lite väl lyckosam för att va nybörjare.
Det är redan känt att han försökt en gång tidigare men då misslyckats. Han försökte kidnappa ett barn 2019 som lyckades fly. Han satt 1,5 år i fängelse för det kidnappningsförsöket, som av allt att döma hade identiskt tillvägagångssätt som detta fallet (buntband etc.).
Att det blev en vuxen kvinna denna gången är sannolikt eftersom han insett att barn är svårare att komma åt oupptäckt.
Det finns inget som tyder på att han mördat tidigare, och såvitt jag vet har inga kvinnor/barn under de senaste åren oförklarligt gått upp i rök på det här sättet (det finns många försvunna personer i landet, men det kan oftast förklaras med att de har tvångsgifts bort i utlandet eller på andra sätt är polisiärt uppklarade).
Däremot kan det nog finnas ytterligare avbrutna försök som ingen mer än GM själv känner till.