Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjolafallelera
Denne är frisläppt...men nyfiken på dennes koppling.
Så nu är det bara en häktad och misstänkt ? Vad var 45 åringen misstänkt för då varför togs han in vet du ?
Citera
2025-12-30, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Han kan som barn ha varit ett offer. Det kan förklara snarare än försvara varför han är så vidrig och begått så hemska brott.
.
.
Hear hear inte menat som försvar.
Men, det är typiskt Svenskt att, nämna ”varit med om något svårt i barndomen”. Kommer upp lite då-å-då.

Men vanligare är trotts allt att den kategorin längtar att få sin första student lya, att det ger så mycket mersmak att få bli ”självständig”. Kanske tar du ett helg jobb som lokalvårdare 3-4 timmar. Du blir motiverad och växer med uppgiften sas..
Citera
2025-12-30, 03:54
Medlem
Så hur mycket har GM skrivit i tråden om Willman? Man får ju inte outa flashback medlemmar enligt någon regel, men fasiken, admin borde göra ett undantag så man kan studera aktiviteten här på forumet då chansen endå får ses som rätt hög att personen fanns här.
Citera
2025-12-30, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alibabasfru
Så nu är det bara en häktad och misstänkt ? Vad var 45 åringen misstänkt för då varför togs han in vet du ?

Kolla grevens sammanfattning, har för mig att det kan ha göra med människorov
Citera
2025-12-30, 03:56
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Sant men jag menar han kanske lyckats också med nåt barn eller flera vi inte känner till.
Han kanske också misslyckats fånga ett barn för någon vuxen såg vad han höll på med och därför han gav sig på en kvinna på natten istället när det inte är så mycket folk ute.
Det är mycket möjligt att det hänt något som gjort att han tycker det verkar lättare med en vuxen kvinna denna gång.
Sannolikheten att han gjort flera försök, lyckade eller misslyckade är nog väldigt stor för jag tycker han verkar lite väl lyckosam för att va nybörjare.
Det är redan känt att han försökt en gång tidigare men då misslyckats. Han försökte kidnappa ett barn 2019 som lyckades fly. Han satt 1,5 år i fängelse för det kidnappningsförsöket, som av allt att döma hade identiskt tillvägagångssätt som detta fallet (buntband etc.).
Att det blev en vuxen kvinna denna gången är sannolikt eftersom han insett att barn är svårare att komma åt oupptäckt.

Det finns inget som tyder på att han mördat tidigare, och såvitt jag vet har inga kvinnor/barn under de senaste åren oförklarligt gått upp i rök på det här sättet (det finns många försvunna personer i landet, men det kan oftast förklaras med att de har tvångsgifts bort i utlandet eller på andra sätt är polisiärt uppklarade).
Däremot kan det nog finnas ytterligare avbrutna försök som ingen mer än GM själv känner till.
Citera
2025-12-30, 03:56
Medlem
Citat:

Nej han är avskriven det va han som hade jour

Fel tid, fel plats
Citera
2025-12-30, 03:59
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FantomenOchGuran
Om du menar antisocial personlighetsstörning så har inte alla med det lust att mörda och stycka.
Jag syftade på psykopater.

Länk till Rättsmedicinalverket som beskriver begreppet: https://www.rmv.se/aktuellt/psykopaten-sa-kanner-du-igen-hen/
Citera
2025-12-30, 04:06
Medlem
Citat:
Han kanske menar mamman som skrev att hennes dotter förföljts av en tunn ljushårig kille den 18/12 . Dottern är i samma ålder som My o hade honom efter sig.
Detta har jag missat.
Läste om en annan tjej som blivit förföljd men som bitit personen i fingret och kom undan. Men det kan inte varit trådens GM, för den personen åkte ju dit.

Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Ja, vid det tidigare tillfället står det att en från jouren kom och störde GM och sedemera blev den första i arresten.

Sen att från han försökte kidnappa 10 åringen så tror jag att han har fortsatt efter han kom ut från fängelset, det va då alla namn och könsbyten började.

Jag svarade bara på att det va osannolikt att han hade en pause i flera år innan denna gärningen, måste hänt saker innan efter tiden på kåken
Jo förstod vad du menade och jag instämmer att det är osannolikt att han inte skulle ha gjort något ytterligare mellan att han kom ut och detta brott.

Vad menar du med det fetstilta?
Citera
2025-12-30, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Polisen ville dessutom undvika att säga gärningsman på PK. Det var då man började ana ett och annat.

Det var bra av polisen. Även om Vilma nyss har styckmördat en annan kvinna så måste man respektera att hon nu ser sig som en kvinna.
Okej, den här personen har har bytt namn flertalet gånger innan och har senast bytt till kvinnonamn för att undkomma upptäckt i samhället på grund av tidigare försök till pedofilibrott då han försökte dra in en 10-årig flicka i bilen, alltså människorov. Wow du måste verkligen hata kvinnor eller vara så äckligt vänstervriden att du totalt slagit knut på dig själv om du tycker att denna person förtjänar någon form av respekt.
Citera
2025-12-30, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay

Sen att från han försökte kidnappa 10 åringen så tror jag att han har fortsatt efter han kom ut från fängelset, det va då alla namn och könsbyten började.

Kan det vara så att han försökt begå brott som man, och övriga tider varit trans för att folk inte ska känna igen honom? Som en täckmantel.
Senast redigerad av cyally 2025-12-30 kl. 04:11.
Citera
2025-12-30, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Detta har jag missat.
Läste om en annan tjej som blivit förföljd men som bitit personen i fingret och kom undan. Men det kan inte varit trådens GM, för den personen åkte ju dit.

Jo förstod vad du menade och jag instämmer att det är osannolikt att han inte skulle ha gjort något ytterligare mellan att han kom ut och detta brott.

Vad menar du med det fetstilta?

Den första av dom två, MGM2 som han tidigare kallades
Citera
2025-12-30, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Kan det vara så att han försökt begå brott som man, och på dagtid varit trans för att folk inte ska känna igen honom? Som en täckmantel.

Tror den här individen är bra mycket sjukare, hoppar man mellan kön och namn så vill man vara osynlig och sen köra lastbil på det.

Jag tar en öl om jag har fel att det här kommer nystas upp som något sjukt och mycket större än bara Rönninge situationen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in