Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 00:08
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Vad är detta för skitsnack??!
Skulle lastbilschaufförer vara överrepresenterade som våldtäktsmän?

Jag är rätt säker på att jag läst det. Eller om det var bland sexualmördare. Förutom fallet som tråden handlar om och det uppenbara exemplet Anders Eklund så har vi ju också mordet på Rose-Marie Hillring. Det är tre exempel från de senaste tjugo åren, för en typ av brott som sker mindre än en gång per år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
varför skulle han få vara på anstalt för kvinnor när inte ens pappan som dödade sina 2 barn och genomgick könsbyte fick göra det trots försök?
Jasså, fick han inte det ?? Det visste jag inte, men hoppas du har rätt. Har du nån länk ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
De får vi inte hoppas, han skall lida så länge de bara går! Hade mer än gärna styckat aset levande om jag slapp straff
Vi kan göra det tillsammans!
Det var länge sen jag ens känt att människor som hen/han/hon/den/det begår sådana här brott borde få samma avslut. Fy fan. De har förbrukat sin rätt att leva.

För övrigt: alldeles för många i tråden tycker att "hen/han/hon/den/det borde ha blivit.... redan innan..." osv, och att "det är för jävligt att KV släpper ut dem".

Men oavsett hur jävligt vidrigt som han gjorde mot 10-åringen. KV varnade för återfall i brott. Det finns massor med dömda som har en förhöjd risk att begå brott. KV följer bara lagen, när idioter suttit sin tid så släpps de ut, de har liksom inget val, även om de tycker att det är helt sjukt.

Tydligen missar folk på FB det här.

OM de inte gjorde det begår de brott enligt vår sjuka svenska lag. Så att "skälla på" KV att de "släpper ut dem"... Har de något val tror ni? Nej det har de inte, även om de vet att de kommer återfalla i brott. De flesta Kriminalvårdare är sjukt fustrerade på det.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Varför tog de honom då

Han var inringd på jour, var en slump resten..
Citera
2025-12-30, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limes89
Jag kollade precis en grej.

GM fb innehåller 100% paintball.

Stålboll Paintball i Ärla ligger 63km ifrån Tärnstigen 2. Och tar 59 minuter med bil att åka enligt GPS.

Paintballbanan ser enligt satellitkartan ut att ligga långt ut i terrängen, omgiven av skog och sankmark. Bortsett från Stålråds Gård som ligger intill Paintballbanan är det långt ifrån hus & bebyggelse.
Närmast bebodda hus bortsett från gården ligger ca 900m fågelvägen ifrån Paintballbanan.

Kan det vara så att GM försökt göra sig av med kroppsdelarna i anslutning till Stålboll Paintball?

Kordinater: 59,25958° N, 16,79390° Ö

Långsökt? Kanske. Kanske inte?
Jag tycker inte att det låter långsökt överhuvudtaget. GM lär ju varit ytterst bekant med området, och vet hur trassligt det är att ta sig runt där osv.. Skall man gräva ner lik så gör man det nog på en plats man upplever som säker. Dessutom så kanske GM tänkte uppleva välbehag av att besöka klubben i framtiden och veta vad som ligger i skogarna runtomkring.
Citera
Medlem
Citat:

Stålboll Paintball i Ärla ligger 63km ifrån Tärnstigen 2. Och tar 59 minuter med bil att åka enligt GPS.

Paintballbanan ser enligt satellitkartan ut att ligga långt ut i terrängen, omgiven av skog och sankmark. Bortsett från Stålråds Gård som ligger intill Paintballbanan är det långt ifrån hus & bebyggelse.
Närmast bebodda hus bortsett från gården ligger ca 900m fågelvägen ifrån Paintballbanan.

Kan det vara så att GM försökt göra sig av med kroppsdelarna i anslutning till Stålboll Paintball?

Inte helt pjåkigt kanske fick inspiration av de som dödade tove, kroppen gömdes ju nära Johannas pappa om jag minns rätt, så att de kan hålla uppsikt när de är där själva. Fyfan vad sjukt om detta skulle stämma
Citera
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Varför tog de honom då
För de tog fel person såklart. Hallå?!
Händer hela tiden och när det är så grovt brott tror jag att polisen tar det säkra före det osäkra.
Du fattar väl själv att polisen inte släpper någon som är misstänkt för mord innan anhållningstiden löpt ut?
De får hålla folk i tre dagar.
Inte fan släpper de nån innan den tiden har gått om de tror att han begått ett mord.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Är det nån som tänkt att polisen borde tagit honom tidigare?
De spanade i 8 h.. kanske kunde kroppen räddats
Kunde de inte ingripa tidigare
Mycket kunde hända under dessa timmar
Kanske därför polisen verkade må då dåligt

Jag har tänkt det ja. Men ännu tidigare än så, redan när man påträffade buntband så kanske man (någon underrättelsefunktion) kunde sett likheterna med Ekerö 2019.
Citera
2025-12-30, 00:10
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Varför tog de honom då
Det kan vara av många skäl, GM hade trotts allt ett liv som han levde, kanske lånade han ut sin bil, eller att de var på andra sätt bekanta. Gissar att Polisen behöver utreda brett för uteslutning etc
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Skrik kan vara så olika. Alla skrik uppfattas ju inte som rop på hjälp. De kan vara rätt korta fast det handlar om liv och död om GM är tillräckligt snabb.

Jag bor mitt i Stockholm City i välbärgat område. Men vet du hur vanligt det är med skrik nattetid, på helgerna åtminstone!?! Inte tillrop eller normalskrik (om det nu existerar sånt), utan sån där som gör att man öppnar fönstret med antingen gåshud eller panik och undrar vad som händer. Rönninge är visserligen en helt annan sak, men hade man ringt varje gång någon skriker som en stucken gris här i stan ialf så hade polisen blivit trött på en.

Sant, men åtminstone kanske kolla ut/upp för att ev se vad som pågår när man hör något sånt. I dethär fallet kanske skrik var för långtifrån 😕
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Jag tycker inte att det låter långsökt överhuvudtaget. GM lär ju varit ytterst bekant med området, och vet hur trassligt det är att ta sig runt där osv.. Skall man gräva ner lik så gör man det nog på en plats man upplever som säker. Dessutom så kanske GM tänkte uppleva välbehag av att besöka klubben i framtiden och veta vad som ligger i skogarna runtomkring.

Det är ju dock långt över 6 mil, räknat på körsträcka. Kanske 6 mil fågelvägen dock.

Citat:

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Är det nån som tänkt att polisen borde tagit honom tidigare?
De spanade i 8 h.. kanske kunde kroppen räddats
Kunde de inte ingripa tidigare
Mycket kunde hända under dessa timmar
Kanske därför polisen verkade må då dåligt
Men inte igen. Läs tråden. Polisen var med största sannolikhet väldigt säkra på att hon avlidit när de började spaningen annars hade de självklart inte väntat 10 h med att gripa honom. Allt annat är orimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in