Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 23:51
Medlem
NI måste lugna ner er lite, MGM2 kanske släpps fri tillfälligt för att kunna samla fler bevis mot honom är ni helt efter?
Citera
Medlem
Media får det att låta som att det fanns kroppsdelar på olika positioner, i hans hus och där han blev tagen i skogen.

Varför tog han inte med sig alla delar till skogen? Han måste ju åkt bil och lär ju inte ha platsbrist.

Enda anledningen jag kan komma på var att han ville spara specifika kroppsdelar som troféer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
Det är inte psykisk ohälsa som räknas när det gäller brott och påföljd. För anses lida av psykisk störning i detta sammanhang måste man nästan lida av psykos med andra ord inte vara i verkligheten så att säga. Det är skillnad vad det innebär i olika sammanhang. Det är inte läkaren som gjorde fel utan politiker som gjorde den lagen

Eller psykologer är lika överens som jurister är som investerare är om vilken aktie man bör följa osv... kanske inte finns så mycket vetenskap i beslutsunderlaget?
Citera
2025-12-29, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag är inte så inläst på det. Men jag har fattat det som att hon hade en del kriminella och struliga människor runt sig. Jag tror att det är där svaret finns.

Men visst. Kan vara idé försöka kolla upp vad han gjorde då.

Väldigt mycket stök runt henne och flera fängelsestraff inom hennes vänkrets osv. Men det borde ändå framkommit vad som hänt. Det är något som inte riktigt stämmer i det fallet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Om man kollar fb bilderna så har han en svart volvo också, man ser bara inuti bilden, bakluckan är öppen. Med största sannolikhet, så är volvo v70n från 2007-2016 hans bil ja.

ja det va garanterat den årsmodellen eller karossen är väl mer rätt.

det finns inga andra bilder på den?
Citera
Medlem
Jag kan ärligt talat inte tänka mig något mer skrämmande än att möta en obehaglig, skelögd man utklädd till kvinna på en mörk väg mitt i natten. Det låter som något direkt taget ur Creepypodden. Två gånger i mitt liv har jag blivit förföljd av obehagliga typer och vid ett av tillfällena fick jag brutal dödsångest och var övertygad om att det var över för min del. Jag kan knappt föreställa mig hur fruktansvärt rädd hon måste ha varit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Jag hittar inte

Jag har dubbelkolla o hon finns. Vänta ska jag se om jag kan dela länk.

https://www.facebook.com/share/17n6MHZKwo/

https://www.facebook.com/share/17n6MHZKwo/
Citera
2025-12-29, 23:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
NI måste lugna ner er lite, MGM2 kanske släpps fri tillfälligt för att kunna samla fler bevis mot honom är ni helt efter?

Han är em helt random arbetare inom VA som inte svarade så bra till polisen, för nervös. Sks han låsas in mer för
Det ?
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Hans räddning är vård. På kåken kommer dom göra honom till grillkol.

Om vi utgår från (vilket jag gör) att han inte kommer att få avtjäna på kvinnofängelse (för magstarkt helt enkelt) så lär han hamna på någon av anstalterna Norrtälje och Salberga som bägge har avdelningar för sexualbrottsdömda i säkerhetsklass 1 (https://www.kriminalvarden.se/globalassets/publikationer/forskningsrapporter/kort-om-behandling-av-sexualbrottsdomda.pdf)

Där löper han mindre risk, men Anders Eklunds upplevelser visar att det inte är riskfritt. En del lär handla om hur han uppträder.

Praxis talar inte för att han döms till rättspsykiatrisk vård, såvida man inte konstaterar att han varit inne i en psykos denna gång. De utlåtanden som publicerats i tråden från kidnappningen talar inte för det. Det var länge sen grova våldsbrott väldigt ofta ledde till rpv.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mmmokey
Förstå en som är så okapabel till rena svar att polisen blir oroliga och tar in han i häktet för ett styckningsmord. Hur förstår man det?

Är du också socialt handikappad? De är väl en ökad risk med folk som hänger här iofs.
Nej, men att bli tagen av polisen, bli utfrågad, kan lätt göra en nervös. Polisen är auktoritär. Likaså att man blir nervös när de kliver dig åt sidan i tullen efter en flygresa. Det är en normal reaktion för många även om man har rent mjöl i påsen.
Citera
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrevarlden
Hur i helvete kunde han dömas endast till 2,4 års fängelse för grovt barnporr. Brukar de inte ge högre straff ?
Håller med, fast det var även med försök till människorov.

Det var så här Ted Bundy först åkte dit, försök till människorov, fast i USA blev det 15 års fängelse, han lyckades dock rymma, finns skrämmande många likheter med den seriemördaren..
Citera
Medlem
[quote=mmmokey|93866951]
Citat:
Ursprungligen postat av etisbew
Så MGM2 (45-åringen) var vittnet som hörde kvinnoskriket och det var så han blev anhållen?

Ja, hur visst du om kvinnoslriket? Det är ju det han hade svårt att förklara..

Det stod på Aftonbladet att någon hade hört kvinnoskrik. Vad gjorde han på platsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in