Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 23:33
Medlem
Grocerystoresushis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Men om du kände personen ytligt sedan tidigare då? Det är väl inte omöjligt i detta fall. Är båda från orten och lika gamla så? Hur stort är Rönninge?

Om jag kände personen så ja, absolut. Samtidigt, BO har bott i Lund i flera år. MGM har suttit fängslad och dessutom ”bytt kön”. Alltså sannolikheten att de skulle ha någon typ av konstig relation känns marginell.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuttiotre
Teljenytt: My hittades i Viksberg i Södertälje
Vi pratar om när han greps vilket inte var i viksberg utan 6 mil därifrån möjligtvis tystberga, äckligt namn förövrigt med tanke på omständigheterna
Citera
Medlem
Citat:
Jag har några funderingar. Borde inte familjen undrat var hon var tidigar än de gjorde? Jag sover åtminstone aldrig hela nätter utan vaknar upp med 3 h mellanrum ungefär. Någon borde vaknat vid 05-06 kanske och undrat varför hon inte kommit hem ännu?

Jag är helt säker på att jag läst någonstans i tråden i början något uttalande som tydde på att den misstänkte inte var okänd för offret… eller så var det att de hade en misstänkt nästan direkt för att de helt enkelt hade någon i åtanke som det skulle kunna vara direkt? Det är dock omöjligt att hitta gamla inlägg nu och det stod inte i sammanfattningen.

Men offret var ju uppvuxen i Rönninge, men hade pluggat i Lund och nu bodde i Malmö. Vid tiden för mordet var hon endast på besök över julen. Gärningsmannen bor i Stockholm (och har dessutom avtjänat ett fängelsestraff och varit borta från samhället under 1,5 år). På vilket sätt tänker du att dessa två skulle känna varandra?
Citera
2025-12-29, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defunct
Oavsett om påföljden blir livstids fängelse eller rättspsykiatrisk vård kommer han aldrig att friges. Risken för återfall är alldeles för stor. Ett riktigt psycho!

Hans räddning är vård. På kåken kommer dom göra honom till grillkol.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djirt
”10.36: 26-åringen anhålls i sin frånvaro. Polisens spanare lokaliserar personens mobiltelefon och börjar spana.
21.22: Den misstänkte grips efter att ha blivit följd av polisens spanare, från bostaden till ett skogsområde sex mil bort. Enligt uppgifter erkänner 26-åringen då att den försvunna kvinnan har mördats.”

Varför ingrep inte polisen direkt när GM lokaliserades?

De hade kanske fått reda på var han bor via mobilen, skickar polis till bostaden och söker samtidigt upp honom via mobilen, är kanske inte hemma. Bostaden genomsöks när han är på annan plats.

Han ledde polisen till en dumpningsplats.
Citera
Medlem
Sopphjonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Han kan hävda precis vad han känner för. Det skall gå att bevisa också. Om det räcker till åtal m.m.

Ja, och det jag radade upp är liksom starka kort för en åklagare vad gäller bevisvärde. Duh.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Låter ju bra märkligt!

Kan det vara skriket som vittne nämnt enligt Aftonbladet, vid 01:30?

Precis det skriket. Han döljer säkert något annat och blev nervös…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuttiotre
Teljenytt: My hittades i Viksberg i Södertälje
Hon hittades också i samband med att de grep GM. Det är alltså flera fyndplatser av hennes kropp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Har han tur kanske medfångarna på anstalten hjälper honom med en könskorrigerande operation?

Fast de har ju inte tillgång till bedövningsmedel...
Well, det finns ju intagna som skurit av, utan bedövning, så omöjligt är det ju inte ändå.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1ka7zX/domde-mordaren-skar-av-sig-penis-inne-pa-kumlaanstalten.Kan meddela att det var med en kniv som satt fasti väggen, i köket (smörkniv dessutom).
Citera
2025-12-29, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
10 mil på motorväg åker du på 1 timme. Sen är frågan vad för slags risiga vägar de har tagit, så det är oklart hur lång du kommer på 6 mil beroende på underlag.

Jag är chockad. Vi har varit fokuserade kring Uttranområdet, men detta är 6 mil bort.
Bra jobbat snuten!

Kan det vara så att polisen gjorde en decoy i Uttran för att han ska tro att dom inte är honom på spåren utan att dom är och letar nånannanstans. Dom var i Uttran och spärrade av väldigt kort tid, bara 3 timmar, jag vet att jag reagerade på att avspärrningar hävdes redan 22.15 och sattas upp runt sju. Ungefär samtidigt greps han 6 mil bort
Citera
2025-12-29, 23:35
Medlem
elidahmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Är det någon annan som tycker -allt detta är lite hafsigt gjort av GM? Känns som han ville åka fast.

Kasta hammare och buntband efter sig, stycka hemma och lasta kroppsdelar i bilen när polisen ser på? Får lite Fargo vibbar…

Försökte han ens sopa igen spåren?

Ja möjligheten finns ju. Tänker dock mer att han helt enkelt inte har "förmågan". Han må ha planerat för sina brott, men han verkar vara jävligt klantig. Det känns inte som att han skulle kunna vara skyldig till fler liknande brott än de två som är kända. Jag tror helt enkelt att han skulle ha åkt fast.
Citera
2025-12-29, 23:36
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Jag har några funderingar. Borde inte familjen undrat var hon var tidigar än de gjorde? Jag sover åtminstone aldrig hela nätter utan vaknar upp med 3 h mellanrum ungefär. Någon borde vaknat vid 05-06 kanske och undrat varför hon inte kommit hem ännu?

Jag är helt säker på att jag läst någonstans i tråden i början något uttalande som tydde på att den misstänkte inte var okänd för offret… eller så var det att de hade en misstänkt nästan direkt för att de helt enkelt hade någon i åtanke som det skulle kunna vara direkt? Det är dock omöjligt att hitta gamla inlägg nu och det stod inte i sammanfattningen.
Det framkommer i medierna att familjen nog larmade rätt omgående och sökte själva.

Med tanke på den nu misstänkte, fick polisen hen ganska direkt på radarn. Hen hade ju praktiserat tidigare, ett sjukt rovdjur alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in