Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vickilem
Här kommer även FUP (förundersökningsprotokoll) för försök till människorov 2019 för Robin (Vilma) Andersson :

https://gofile.io/d/sUbCx0

Länk nummer två :
https://limewire.com/d/DLlGo#L7eCwfWhNq
Hur i helvete kunde han dömas endast till 2,4 års fängelse för grovt barnporr. Brukar de inte ge högre straff ?
Citera
2025-12-29, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Topshi
Jag såg på facebook att en granne till Vilma angav att han/hen/hon bodde på Norrbodavägen 196 36 Kungsängen

Fast det undrar jag. Bott/bor en Robin andersson där men med fel födelsedag.
Citera
Medlem
LeoXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Jag skickade precis in, det är lite vagt och vill inte ta upp 112 om dom ändå har bilen inne nu så känns det inte allt för brådskande
Ingen fara, de har bra bemanning och är duktiga på att prioritera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopphjonet
Det undrar jag också. Känns nästan som tjänstefel. Nyutexad?
När sådana bedömningar görs så bekräftas huruvida personen var medveten om vad som hände, led av vanföreställningar och dylikt. Inte bara "psykiskt sjuk eller inte". Det skall mycket till innan en person kan bedömas som otillräknerlig för sina brott. Den bedömningen görs dessutom knappast längre, det skall MYCKET till.
Citera
2025-12-29, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrevarlden
Hur i helvete kunde han dömas endast till 2,4 års fängelse för grovt barnporr. Brukar de inte ge högre straff ?
GM:s unga ålder, samt förstagångsförbrytare. Vad han ens myndig då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Det var väl nåt dygn innan hon hittades. Har han återvänt dit flera gånger alltså?

Helikoptern har ju varit vid Malmsjön och andra platser också, så det har ju ingen betydelse
Citera
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Från skolgången om han också var uppväxt i Rönninge? Trodde att han hade en koppling till orten eftersom han var där. Hon var ju uppväxt där och de är lika gamla (25 och 26 år). Jag hade ju känt igen en tidigare skolkamrat om personen stannat med en bil på hemorten. Även 10-15 år senare…

Ja, men nu är ju GM inte alls uppvuxen i Rönninge utan på Färingsö/Ekerö.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
är det bekräftat att det är hanns bil?

för just på juldagen hade jag hämtat min Dotter i salem och reagerade på en svart volvo som låg framför mig och hade ett klistermärke vid backlucke listen ungefär med 2 utblis, tror det kan ha varit något trim märke eller liknande.

det va söderbyvägen mot säbyvägen, men den körde för sakta och lite vingligt, typ hålla på med mobilen vingligt.

kom på det nu när du tog upp svart volvo, men den va inte lika fin i lacken

Edit:Juldagen va det
Om man kollar fb bilderna så har han en svart volvo också, man ser bara inuti bilden, bakluckan är öppen. Med största sannolikhet, så är volvo v70n från 2007-2016 hans bil ja.
Citera
Avstängd
[quote=etisbew|93866854]
Så MGM2 (45-åringen) var vittnet som hörde kvinnoskriket och det var så han blev anhållen?

Ja, hur visst du om kvinnoslriket? Det är ju det han hade svårt att förklara..
Citera
2025-12-29, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djirt
”10.36: 26-åringen anhålls i sin frånvaro. Polisens spanare lokaliserar personens mobiltelefon och börjar spana.
21.22: Den misstänkte grips efter att ha blivit följd av polisens spanare, från bostaden till ett skogsområde sex mil bort. Enligt uppgifter erkänner 26-åringen då att den försvunna kvinnan har mördats.”

Varför ingrep inte polisen direkt när GM lokaliserades?

Säkert någon som förklarat redan, men har de span på MGM så kanske hon leder dem till den försvunna kvinnan och de kan ta henne på bar gärning, vilket skedde. Lever den kidnappade så kanske de räddar offret dessutom. Att leta efter offret i efterhand hade kanske varit hopplöst, dessutom fick de ur henne ett erkännande på direkten pga överraskningseffekten och att hon stod med fingrarna i kakburken helt enkelt. Det förenklar förhöret i ett senare skede när de redan har ett erkännande och så starka bevis.
Citera
2025-12-29, 23:51
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
kl 21.22, 27 / 12

Då kan söket i Uttran varit efter mordvapen, eventuellt. Isåfall fick polisen honom att prata snabbt.
Citera
2025-12-29, 23:51
Medlem
NI måste lugna ner er lite, MGM2 kanske släpps fri tillfälligt för att kunna samla fler bevis mot honom är ni helt efter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in