Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 23:26
Medlem
Google visar olika. Vad tror ni om Tystberga ? Prick 60km 44min med bil
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Vad jobbar du med? Som har en sådan insikt i alla svenska försvinnanden?

Om du kan beskriva din bakgrund utan att outa dig, alltså.

I de allra flesta försvinnanden är det mer eller mindre uppenbart ungefär vad som hänt. Äldre människor som går vilse i skogen, kriminella, män som försvinner i samband med en festkväll och självmordsbenägna.

Det är extremt ovanligt med personer som försvinner under sådana här omständigheter, som pekar på brott med en obekant gärningsperson. Jag tror inte det finns några olösta sådana försvinnanden från de senaste säg tio åren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag sökte från viksberg till Gnesta 5.7 mil enligt Google.

43 KM till Gnesta från Salem, kan inte vara där
Citera
2025-12-29, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag har några funderingar. Borde inte familjen undrat var hon var tidigar än de gjorde? Jag sover åtminstone aldrig hela nätter utan vaknar upp med 3 h mellanrum ungefär. Någon borde vaknat vid 05-06 kanske och undrat varför hon inte kommit hem ännu?

Jag är helt säker på att jag läst någonstans i tråden i början något uttalande som tydde på att den misstänkte inte var okänd för offret… eller så var det att de hade en misstänkt nästan direkt för att de helt enkelt hade någon i åtanke som det skulle kunna vara direkt? Det är dock omöjligt att hitta gamla inlägg nu och det stod inte i sammanfattningen.

Föräldrar till en 25-åring väntar knappast uppe. Inte alls konstigt om dom märkte det först på morgonen.
Citera
Medlem
Citat:

Jag är helt säker på att jag läst någonstans i tråden i början något uttalande som tydde på att den misstänkte inte var okänd för offret… eller så var det att de hade en misstänkt nästan direkt för att de helt enkelt hade någon i åtanke som det skulle kunna vara direkt? Det är dock omöjligt att hitta gamla inlägg nu och det stod inte i sammanfattningen.
Jag minns också att någon har skrivt det här igår. Har letat men hittar inte det inlägget igen. Kanske var ett troll. Har svårt att tro att de var bekanta.
Citera
Medlem
En världsvan tjej med många vänner runt sig. Sorglig utgång
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Jag har några funderingar. Borde inte familjen undrat var hon var tidigar än de gjorde? Jag sover åtminstone aldrig hela nätter utan vaknar upp med 3 h mellanrum ungefär. Någon borde vaknat vid 05-06 kanske och undrat varför hon inte kommit hem ännu?

Hon är vuxen. Även om någon vaknat så kanske man inte går in och kollar i rummet där hon antas sova.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmmokey
Är det redan uppe att GM2 var helt värdelös eller? Enligt min bekant på insidan.

Förstod det som att han missat med sin seriositet till polisen och därav åkt in till häktet.?!

Förmodligen en riktigt sopa det också.

Det var någon som skrev att MGM2 (som nu är helt avskriven) var på fel plats vid fel tillfälle. Denne inläggare var trovärdig upplever jag, men jag tror inte vi vet vad den personen menande med att "vara på fel plats vid fel tillfälle" och varför han blev anhållen
Citera
2025-12-29, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
ok fan har en vag bild av den, men klistermärket satt lite udda..får vänta 6 måm+ till FUP och se om det va den.
Det kan vara ett värdefullt tips till polisen. De vill ju ha alla iakttagelser.
Citera
Medlem
Grocerystoresushis avatar
Det här med rovet och diskussionen om frivillighet. Jag är en 25årig tjej. Från ungefär samma krets. Varken jag, mina vänner, någon jag känner eller kan tänka mig hade NÅGONSIN sagt ja till en främling som erbjöd skjuts. Oavsett om det var en transkvinna. I SYNNERHET inte den fule fan skämtet till transkvinna som MGM utgjorde. Den enda möjligheten till detta är typ, en kvinna med ett eller flera barn i bilen, mitt på dagen, och man var desperat. Knappt då. Hon har INTE hoppat in frivilligt i bilen. Herregud har ni sett bilderna på äcklet? Hade inte hoppat in om jag var man och beväpnad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdare
Tack för en bra sammanfattning. Han , MGM, har alltså antagit samma namn som den stackars tösen som blev mördad av sin sambo, där de hittade huvudet i folie i en väska i garderoben…?
Så otroligt sjukt.

Nej det är olika stavning av Vilma. Varför skulle han inte välja samma stavning i så fall?
Citera
2025-12-29, 23:29
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonglor
Ibland tänker jag att det inte var så stora fel på psykvården innan psykädelreformen trädde ikraft -95.

Nej, precis. Det blev ingen succé för frivillig vård och hemsändandet av psykiskt sjuka patienter.

Ytterligare 20 år innan var Sverige än mer dramatiskt långtgående i synen på den här typen av patienter då vi helt enkelt lät tvångssterilisera dem. Tänk om MGK Vilma/Robin skulle få egna barn…. Hur mycket skulle det kosta samhället att jaga efter dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in