Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baeddsoffa
Ja och inte ”fejktrans” för att undvika lagen som en del påstår utan han, nej hon menar jag givetvis, var för könsbyte och hela baletten. Hon sminkar sig, sitter tjejigt, har gosedjur i sin lastbil, har försökt anamma kvinnliga ansiktsdrag och frisyr. Och så det juridiska könsbytet.

Det är med andra ord en sådan person vi alla ska kalla för Henne enligt Samhället. Annars kan det få påföljder i form av böter.

Så nu tycker jag vi följer Samhällets ordination och bedömer styckmördaren för vad hon är: en transperson och en kvinna.

Om man har problem med det, kanske man bör omvärdera inställningen att lättvindiga könsbyten är något bra.

Jag tycker det låter som han har pendlat mellan att klä sig som kvinna och sedan som man. 2023 när man ser bilden från hans Linkedin har han längre blont hår och ett rosa klämma bakom öronen, försöker tydligen se kvinnlig ut då, men en annan person som jobbade med honom för 1,5 år sedan (2024 då) beskriver honom som en tillsynes vanlig kille ”Jag jobbade ett tag med Robin för ca 1,5 år sedan i Stenhamra. Första månaderna var han en helt vanlig Svensson, liten blond o blåögd kille som ser allmänt trevligt o snäll ut vilket han också var” (från Grevens sammanfattning).
En blond, kort och smal kille hade förföljt en annan tjej på samma ställe som My den 18/12 och det finns misstankar om att det var han, han hade i princip sprungit ikapp för att komma fram till henne men då hade de närmat sig villaområden så han hade fortsatt fram istället. Jag tror det var GM också då, inte utklädd som kvinna.

Dessutom tycker jag han på bilden från 2023 (blonda håret och rosa/röda klämman) och detta med att samla på sig massa gosedjur ger känslan av att han försökte imitera en skolflicka. På senare tid med sin mörka peruk(?) klär han sig mer som en kvinna, så hans intresse kanske ändrades.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Jag har genuint följt denna tråd sen dg 1 men inte hittat GMS mammas Facebook, jag vet hon heter Carina men ser inga bilder

Efternamn S*bb. *ä
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Jag tror personligen att även detta "könsbyte" är en del av hans plan. Han använder sig garanterat av det i syfte för att verka harmlös i sina försök att kapa just kvinnor. Tror det har gått till så även när han rövade bort i Rönninge
Jag vet inte hur BO kapades men om hon faktiskt rövades bort mot sin vilja så kan jag inte se vad GM:s upplevda sexuella identitet hade spelat gör roll.
Citera
Medlem
”10.36: 26-åringen anhålls i sin frånvaro. Polisens spanare lokaliserar personens mobiltelefon och börjar spana.
21.22: Den misstänkte grips efter att ha blivit följd av polisens spanare, från bostaden till ett skogsområde sex mil bort. Enligt uppgifter erkänner 26-åringen då att den försvunna kvinnan har mördats.”

Varför ingrep inte polisen direkt när GM lokaliserades?
Citera
2025-12-29, 23:17
Medlem
Jofs avatar
Misstänkt GM avhandlas på Facebook Färingsö grannsamverkan. Färingsö; Där han en gång bodde.
En skriver att han jobbade på Coop Kungsberga och var social och trevlig. Men flera önskar livet ur honom.
Man skriver ut hans olika namn.
Senast redigerad av Jof 2025-12-29 kl. 23:23.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Här https://www.maps.ie/draw-radius-circle-map/?lat=59.25449503391239&lng=17.590312957763675&radi us=60000

Bild: https://imgur.com/a/4E2NOFF

Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Tack så mkt.

https://i.postimg.cc/qq0nssz0/q.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Så troligtvis mot Eskilstuna eller Nyköping då

Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Malmköping och Flen ligger mellan bägge, lika långt men mindre vägar. Någonstans där kanske?

Finns kartor med radier här och nämnda platser, som teorier.

Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Har detta varit uppe här? Verkar vara lite nya uppgifter:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oEpl2V/misstankte-26-aringens-liv-pa-anstalten-hotade-att-pricka-personalen

Hon var alltså ensam på stationen.

Någon har hört henne(?) skrika. Hon följde alltså inte med frivilligt.

GM greps sex mil bort när han gräver ner kroppsdelarna. Vart är detta??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Han togs på bar gärning när han höll på att gräva ner henne, 2 dygn efter att hon kidnappades och 6 mil bort. Ska vi slå fast att hon har blivit styckad, på tärnstigen 2 i Södertälje, och därefter fraktad. Ägarna brukade ju inte vara hemma så läget var nog relativt lugnt. Lite oklart med airbnb dock.
Yes, vad tror vi om Gnesta? Nästan på pricken 6 mil med mycket skog
Citera
Medlem
Två grejer...

1) Vem har han fått som offentlig försvarare. Det har inte pratats ett skit i media om det.

2) Någon som har dagboksbladet?
Citera
2025-12-29, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Jag har genuint följt denna tråd sen dg 1 men inte hittat GMS mammas Facebook, jag vet hon heter Carina men ser inga bilder

Bör vara denna https://www.facebook.com/share/16fUUukV9s/?mibextid=wwXIfr
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Jag började läsa om ljungbyfallet som någon skrev om här. Visst det är ju en bit men kanske under tiden som lastbilschaufför att man passerar. Det är trots allt en motorväg dit sen några år tillbaks. Killen var 17 år och man hittade inte kroppen. Hände också mitt i natten

Ser inget i det försvinnandet som talar för brott.

MGM i tråden (vet inte vilka initialer jag ska använda…) häktades för händelsen på Ekerö den 23 juli 2019. Han dömdes till två år och fyra månader fängelse och bör ha kommit ut tidigast efter lite drygt ett och ett halvt år om jag räknar rätt, alltså januari/februari 2021. Mattias Borg försvann i december 2020.
Citera
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrProm
Fyfan, tog mig ett dygns fundering vart jag kände igen personen ifrån men när Menigo nämndes så trillade poletten ner helt, typ i påsk beställde jag varor till min dåvarande krog på en röd dag så vi fick en annan chaufför, alltså Vilma.
Vilma var 3 timmar sen och försökte köra in alla varor via huvudentrén, när vi tillrättavisade hen så fick vi en otrolig stel ursäkt, minns att ögonkontakt var svårt samt att Vilma hade rosa hår.

Han jobbade väl bara som chaufför några månader 2023?
Citera
2025-12-29, 23:19
Medlem
När anhöriga hittade hörlurar, buntband och hammare. Om vi antar att hon hade vanliga vita trådlurar till sin iPhone som finns på sista bilden, hur kunde de veta att det var hennes hörlurar? Jag menar att jag undrar om de hittade nånting mer så de var säkra på att det var hennes hörlurar.

Tror inte polisen hade skickat sakerna med förtur till NFC om de inte var säkra med.

Jag tror tex telefonen också fanns där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in