Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Finns ju en del kalla fall …

Jag funderade på den unga pojken som försvann mitt i natten i samband med en fest i Markaryd för ett par år sen… De har ju ännu inte hittat honom. Tänk om han har varit ute och kört med sin lastbil och stött på honom?
Citera
2025-12-29, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer
Någon som har identiteten på brodern till GM??

Han kan ju inte må bra nu asså, om inte han är lika vidrig som sin bror .
Ser inte vad brodern överhuvudtaget har att göra i den här tråden. Börja fan inte ens.
Citera
2025-12-29, 21:36
Medlem
Wajis avatar
Nu ställer jag en jävligt konstig fråga.

GM känns ju som en clown när han inte ens lyckas få in en 10-åring i bilen (tack gode gud för det). Han åker ditt på mängder av barnporr.

Sedan åker han ditt för hota personal på fängelse där han har flera vittnen emot sig

Och så detta vidriga mord för han lämnar bevis och sedan blir tagen på bar gärning så känns mer som en galning.

Men tänk om han likväl är smart jävel som planerat ser döda någon i flera år.. Byter kön för att slippa manliga fängelser eller läggas på psyk om han blir påkommen.

Han planerade givetvis inte åka ditt men hade en plan B och C.

Tror egentligen att inte är så smart men ensamma människor som läser och tar in mycket info från andra fall kan ju få tokiga idéer ändå.

Men jag kan inte låta bli och tänka tanken att han planerat detta från den dagen han åkte fast första gången
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Vad var hans förklaring till att han drog in henne i bilen ?

Har inte läst på i det fallet.

Men kolla aftonbladet just nu, så ser man GW’s analys för 5år sen, plus GM’s beteende under tiden i finkan i en artikel ovanför.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Det är så hemskt, för om den här idioten såg ut som en tjej vid tillfället så tror jag att han åkt med bilen längs med henne och sagt nåt i stil med att det inte är tryggt och att hon inte ska behöva gå ensam hem. "Jag kan skjutsa dig. Var bor du". Varpå My ser denna "tjej" i den mörka bilen och tänker "varför inte. Vad snällt"
Usch. Absolut horribelt!

Om det gick till på det sättet..

Hur förklarar du då att det hittas både hammare och buntband samt hennes hörlurar på platsen?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer
Någon som har identiteten på brodern till GM??

Han kan ju inte må bra nu asså, om inte han är lika vidrig som sin bror .

Det framkommer tidigare i tråden…
Citera
2025-12-29, 21:37
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Är det verkligen möjligt att den här tjejen inte har mördat någon tidigare? Hon kanske bara klantade sig den här gången.

Jag har mycket svårt att tro att en så pass störd person kan hålla sig i 26 år. Begäret är för stort för sådana här djupt störda personer.

Tror nog inte det.
Det verkar ju inte vara någon starkt lysande talang inom området det här.
Misslyckas med att kidnappa en tioåring, sedan åka fast omedelbart genom att lämna efter sig klara bevis på andra försöket (som iofs lyckades). Antingen vill han åka fast eller så bryr han sig inte.
Polis kan ju klanta sig ibland, som med Anders Eklund tex....men det här känns inte som en snubbe som klarar genomföra sina operationer bra nog för att komma undan.
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Efter att ha läst kidnappningsdomen kan man ju inte låta bli att undra varför det inte finns verktyg för att i förebyggande syfte hålla såna människor borta från gatorna? Han uppger själv pedofili, något som psykiatrin intygar. Men det är inte en sån psykisk störning som motiverar tvångsvård tydligen.

Nu är det ju inte pedofilen i honom som gjort detta, men en psykisk sjukdom kommer sällan ensam. Såg att Leif GW varnade för detta redan vid det förra brottet.

En annan notering jag gör är att feministerna plötsligt glömt bort rättigheten till rätt könsbenämning, och kallar förövaren för man.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bromollatomte
Är det någon som har fuparna ang de andra brotten MGM är dömd för?

Finns i sammanfattningen
Citera
2025-12-29, 21:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Sannolikheten att han gör kidnappningsförsök på en 10-åring och styckmord på en 25-åring och inget däremellan är ju minimal. Fråga vem som helst som har koll på såna här galningar - så stora hopp gör man inte. Det kommer uppdagas flera fall. Med all säkerhet. OM det går att härleda till honom. Inte alls säkert.

Kan du föreslå någon vi kan fråga som kan styrka ditt påstående?
Citera
Medlem
Citat:
Näääääe. Du skojar!? Hur vet du det?

Det står på linked
Citera
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Sannolikheten att han gör kidnappningsförsök på en 10-åring och styckmord på en 25-åring och inget däremellan är ju minimal. Fråga vem som helst som har koll på såna här galningar - så stora hopp gör man inte. Det kommer uppdagas flera fall. Med all säkerhet. OM det går att härleda till honom. Inte alls säkert.
Sant, det är nog stor risk att han har gjort något mer.
Ganska avancerat att kidnappa, mörda, stycka och gräva ner en person på så kort tid. Luktar inte direkt nybörjare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in