Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-01, 18:52
Medlem
Familjen vill inte att det sprids bilder på my..vi måste respektera detta .men självklart ska dom ha pengarna..så dom kan få tid att sörja tillsamans ...dom är självklart helt förkrossade.
Citera
2026-01-01, 18:54
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han begravde kanske enbart huvudet för att dölja dödsorsak eller för att det var obehagligt att se och sparade kroppen hemma att tillfredsställa sig med?

Jag kan ha missat något men stod det inte ”hanterat kvarlevor på ett sätt som gjorde vi kunde konstatera hon är avliden”
Jag nagelfar kanske här men det är något sådant jag läst i rapporteringen. Begrava kroppsdelar vet jag inte om jag läst någonstans (utöver här i tråden).
Citera
2026-01-01, 18:54
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Ted Bundy tog souvenirer som smycken...
Eller minns jag fel?
Styckade han verkligen sina offer?
Han hade sex med dem efter att han mördade dem och begravde dem.

Rätta mig gärna om jag har fel.

Ted Bundy härjade i flera delstater under fler år och mördade bara horor.
ja han hade en del huvud ett tag. jämför inte honom med det här freaket
Citera
2026-01-01, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Ted Bundy tog souvenirer som smycken...
Eller minns jag fel?
Styckade han verkligen sina offer?
Han hade sex med dem efter att han mördade dem och begravde dem.

Rätta mig gärna om jag har fel.

Du minns rätt. Han tog souvenirer för att återuppleva morden. Men han styckade inte sina offer i klassisk mening. Han tog loss en del huvud och sparade dom för att kunna prata och titta på dom senare. Till skillnad från trådens galning så var identiteten och kontroll över den, central för Bundy.
Citera
2026-01-01, 18:57
Medlem
Någon som är ledig imorgon får gärna ringa Skatteverket och reda ut detta. Man får kanske börja med morfar AS och fråga vad han har för biologiska barn.

Är det förresten inte märkligt att bara monstret är med på Carinas FB som barn, var är brodern? Eller jag kanske har missat något.
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men om modern är en man så kan hen ju inte fått en sån son, eller....?
Förklarar kanske också att det inte framgår var sönerna är födda.
Citera
2026-01-01, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Ted Bundy härjade i flera delstater under fler år och mördade bara horor.
ja han hade en del huvud ett tag. jämför inte honom med det här freaket

Ted Bundy dödade inte horor, han dödade studenter, barn och kvinnor i stora drag.

Det var inte jag som jämförde honom med Framtands-Hampus.
Läs det citerade också när du väl ska svara i framtiden.
Mitt syfte var att skilja de tu åt.
Men tydligen har de vissa gemensamma nämnare ändå.

Så vi kör.
Senast redigerad av Googleroid 2026-01-01 kl. 19:00. Anledning: Tillägg
Citera
2026-01-01, 19:00
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Det är mer troligt att han har sparat könsorganet/rumpan då han har sökt på saker som "dead woman vagina", "smelly vagina" osv. Och när någon dör så börjar ju kroppen att lukta väldigt illa & starkt efter några dagar.
Nämen pjuk 🤢. Nu när du sa det - garanterat att han gjort det. Fan vad sjukt!
Citera
2026-01-01, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XO44
Tänkte på att dom tog honom när han grävde ned delar. Men också hittade delar i stugan.

Ponerade först att polisen hittat huvudet i stugan, men nu tänker jag att de hade hittat torson där eftersom den är svårare att stycka, frakta och gräva ner i naturen. De måste ju ha hittat antingen eller, för att kunna avgöra att BO var död. De kan förstås ha hittat båda, men jag tror GM försökte göra sig av med åtminstone den ena av dessa delar för att försvåra polisarbetet.''
Citera
2026-01-01, 19:03
Medlem
5549s avatar
Citat:
Möjligen kan det ha gått till på följande vis i stora drag.

Mördaren avskiljer huvudet från kroppen i syfte att snarast undanröja dödsorsaken. Förpackar kroppen i en avfallssäck och gömmer under en stuga. Huvudet läggs i bilen och han kör till jobbet.

Polisen kommer till stugan och hittar kroppen när den misstänkte är på jobbet. Polisen förstår att det är den försvunna kvinnan man hittat men kan inte bekräfta innan identifiering.

Polisen är angelägen om att huvudet hittas och spärrar därför inte av fyndplatsen i syfte att den misstänkte inte skall ana att han är avslöjad i det fall han återvänder till stugan. Polisen har dock span på stugan.

Polisen följer den misstänkte och tar honom på bar gärning när han gräver ner huvudet.

En uppmärksam kontakt jag har är inne på att fyndet vid Uttran som polisen undersöker och som ser ut att vara ett vitt bylte med lite gult och svart kan vara en avfallssäck från TelgeÅtervinning, en sådan säck finns på google maps bild på tomten.

Spekulativt kan fyndet bestå av dumpade kläder, verktyg, textil och annat som kan vara besudlat bevismaterial.

Ovanstående kan förklara varför polisen inte grep den misstänkte omgående och också att polisen inte riskerade kvinnans liv genom att inte gripa mannen direkt när man hittade honom.

Det kan också förklara uppgift i media att kvinnan återfanns på ort där mannen bor.
Intressant. Förloppet låter rimligt för att inte säga troligt.

Gällande span på stugan, kan polisen ha hunnit plantera dold video- och ljudupptagning? Det vore ju en väldigt unik situation gällande att samla in bevisning vad gäller gärning, uppsåt, eventuella medbrottslingar etc.
Hur snabbt kan sådan utrustning komma till plats och installeras?
Senast redigerad av 5549 2026-01-01 kl. 19:08.
Citera
2026-01-01, 19:04
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Ponerade först att polisen hittat huvudet i stugan, men nu tänker jag att de hade hittat torson där eftersom den är svårare att stycka, frakta och gräva ner i naturen. De måste ju ha hittat antingen eller, för att kunna avgöra att BO var död. De kan förstås ha hittat båda, men jag tror GM försökte göra sig av med åtminstone den ena av dessa delar för att försvåra polisarbetet.''
Borde dom inte ha hittat huvudet. Annars vet dom ju inte att det är hon...
Citera
2026-01-01, 19:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Jag kan ha missat något men stod det inte ”hanterat kvarlevor på ett sätt som gjorde vi kunde konstatera hon är avliden”
Jag nagelfar kanske här men det är något sådant jag läst i rapporteringen. Begrava kroppsdelar vet jag inte om jag läst någonstans (utöver här i tråden).

Det är efter såpass kort tid efter döden enkelt att fastställa identitet okulärt genom att titta på ansiktet tänker jag.

Om huvudet avskiljts är hon död och man ser också vems huvud det är, rimmar bra med polisens uttalande.
Citera
2026-01-01, 19:05
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Säkert inte, jag tror dock att det var huvudet han grävde ner, kroppen kvar vid stugan.
Sannolikt så, om det med huvudet går att fastställa dödsorsak med tanke på hammaren som lämnats på BP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in