Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Hur många meter hade han behövt köra för att det skulle vara det?

Nu vet jag inte om den frågan var ironiskt ställd. Men jag kan svara dig ändå:

Frågan om när en försökspunkt är passerad är ju "alltid" en tolkningsfråga, så det går inte att ge något rakt svar på. Men frågar du mig så hade det inte behövts särskilt många meter alls. Bara bilen hade kommit upp i någorlunda fart att det varit svårt för offret att ta sig ut skulle enligt min mening vara tillräckligt för att nå upp till rekvisiten "föra bort eller spärra in".
Citera
2025-12-29, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adacse
Om han vet med sig att han kommer att sitta länge , kanske flertalet decennier och kommer på kvinnoanstalt, vad säger att han inte kommer att döda någon där?
Jo, men om han/hon hamnar på Hinseberg så slår nog Johanna Möller ihjäl honom/henne först.
Citera
2025-12-29, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Alltså med all respekt för att du kanske inte vigt ditt liv åt dessa frågor. Men en brottsrubricering skall ju inte vara en skönsmässig bedömning utefter hur personen är. Ett brott har en "konstruktion" i form av rekvisit - och om inte rekvisiten är uppfyllda så rör det sig inte om just den brottsrubriceringen.

Jag tror att du fattar min poäng. Har man ett halmstrå för att låsa in en uppenbar galning så bör alla iblandade se till att det blir så och då gärna så länge det bara går.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det är en hårfin gräns där.
Hon kom ut = jaja, vi skiter i det där.
Om hon INTE hade kommit ut där och då? Då hade hon kanske inte levt idag…

Jag förstår ju hur de ansvariga dömde i fallet, men håller inte med.

Vad var hans förklaring till att han drog in henne i bilen ?
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snikrrr
Jag tänker i samma banor. Funderade på att be alla kloka huvuden gå samman och försöka hitta tidigare ev. misstänkta fall.
Gav halvt upp det efter att ha gått igenom 20 sidor med trams. Det här har övergått till någon slags gruppchatt. Jävligt synd.

Undra vilken rutt han körde lastbil efter att han utbildat sig? Enligt Aftonbladet har åkeriet återkommit med att de avslutade hans anställning efter bara två månaders jobb. Var han bara usel eller var det pga andra anledningar?

Också intressant om han dragits mot likasinnade online på exempelvis 4chan. Har han ingått i några sådana grupperingar, och vad har han i så fall pratat om där?

Osv..
Enligt en här på tråden körde han avfall...du fattar va....hade han inte fått sparken hade han garanterat dumpat delar där. Eller har han redan dumpat kroppar där?
Citera
2025-12-29, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goonette
Visste de att han var dömd pedofil?
Högst sannolikt inte. Både namnbyte och könsbyte. Någon här i tråden var i kontakt med en medlem i föreningen som inte hade en aning. Hade ens en enda person fått reda på det så hade ordet nått samtliga inom kort.
Citera
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Ja, jag anser att en tjänsteman som varit uppenbart oskicklig i sin bedömning ska kunna hållas personligt ansvarig,

Skicklighet är högst subjektivt. Tjänstefel handlar om att tillämpa lagen fel, inte om att fatta ett halvdant beslut. Till exempel att underkänna en elev, trots att hen klarat kursen.

Citat:
Ursprungligen postat av songline
t. ex genom att bli av med sitt (oftast mycket välbetalda) jobb.

Vet inte vad du föreställer dig att en handläggare på en myndighet tjänar, men jag kan avslöja att det inte är många tusingar över vad en industriarbetare tjänar.
Här har vi ett annat problem. De som gapar om "tjänstemannaansvaret", föreställer sig att det sitter välbetalda knösar någonstans och fattar viktiga beslut med röven. Det är förvaltningens riktiga skitgöra vi pratar om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Har bott i Södertälje många år, Rönninge är en station som ingen går av på vid den tiden på fest helger eller sena kvällar överhuvudtaget.

Det som går av i Rönninge vill typ ta en cigg, eller behöver gå på toaletten och kan vänta till nästa tåg.
3 stationer före Södertälje centrum.

Man kan höra en nål falla.

Det finns kameraövervakning på samtliga pendeltågsstationer, vi kommer bara inte få ta del av det förrän förundersökningsprotokollet är färdigt det vill säga ca 3-6 månader.

Det låter ju som ett perfekt ställe för GM att hålla koll på, vilket han säkert gjort flera gånger tidigare. Helt plötsligt dyker rätt möjlighet upp, eller iaf tillräckligt bra för någon som har väntat allt för länge ska agera.

Uppenbarligen gick inte allting som tänkt med tanke på vad som lämnades efter i all hast.

Men ändå, GM kan ha fått uppleva det han önskat länge, känns inte som det är någon väldigt stor förlust om han fortsätter där han hamnar.
Citera
2025-12-29, 21:34
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goonette
Visste de att han var dömd pedofil?

Det betvivlar jag starkt då MGM gick under namnet Vilma Andersson för dem. Sök själv på ”Vilma” i nämnda grupp så ser du att MGM postat och skrivit där som vilken annan person som helst
Citera
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Vad hette MGK:s pappa Stefan i efternamn? Hur vet man att han är död?

Hjerth, finns uppgifter att han ändrat namn till B*rz*n, *e *é.

Tror att informationen om att han är död kommer från flertalet här i tråden som känner till familjen.

Har själv sett ätt inlägg på Färentuna församlings IG om att han är död (från en kompis), så betvivlar inte sanningshalten.

Verkar inte vara en familj som slösar pengar på begravningsannonser, så inget att hitta där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Enligt en här på tråden körde han avfall...du fattar va....hade han inte fått sparken hade han garanterat dumpat delar där. Eller har han redan dumpat kroppar där?

Han har även kört kyl bil, också lite oroande
Citera
2025-12-29, 21:35
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Han har även kört kyl bil, också lite oroande
Näääääe. Du skojar!? Hur vet du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera