Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 18:09
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungensRiddare
Nja, Tysslinge Åkeri är en del av Tysslinge-bolagen som omsätter några hundra miljoner per år. Tror knappast att vd är inblandad i den dagliga verksamheten...

Länge sedan. ””Personen var timanställd vid behov under en period om cirka två månader sommaren 2023. Anställningen skedde i samband med vårt samarbete med Yrkesakademin, där vi tar emot praktikanter och i detta fall erbjöd vi tillfälligt timarbete. Anställningen avslutades på arbetsgivarens initiativ. ”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
Hade direkt samma tanke men samma GoFundMe är länkad på Katias Instagram (https://www.instagram.com/katiamosally/). Så 100% legit.

Stort engagemang och givande till insamlingen. Fint att se!

Hade gärna sett att någon startade en vettig namninsamling oxå för att driva på hårdare straff och en fungerade psykiatri där individer likt Robin inte kommer ut igen när de har så hög riskprofil som han haft!

Tyvärr har jag själv för dålig koll på lagstiftning och liknande för att formulera en namninsamling, men om någon har den kunskapen… PLEASE dra igång en! Tror den kan få mkt namn på sig. Just nu är det stor debatt i sociala medier i alla kommentarsfält men inget faktiskt görs för att bedriva skillnad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TBC
Tror ni han kan ha försökt "återskapa" mordet på V*lma And*ersson. Stycka kroppen, sprida ut kroppsdelarna och spara huvudet i garderoben (vet iofs om huvudet var en av de kroppsdelar som var kvar i bostaden)

Tyvärr mkt möjligt. Det är en galning.
Citera
2025-12-29, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanAppel
Noterade en liten detalj på hens bild på instagram sabbhjert. Han har ett märke/pin som anställda på coop brukade ha med texten "glöm inte dra ditt kort". Det är ju en väldigt gammal bild och nästan säkert helt irrelevant men who knows.

Tråden har ju urartat lite med snack om hen ska kallas vilma, wilmer-x eller whatever eller allmänt snack om könstillhörighet, uppenbara troll och folk som låter sig trollas osv så jag kan säkert ha scrollat förbi riktiga grejer men...

Varifrån kommer det att MGM2 är P*r? Är det ren spekulation? Finns det andra i rätt ålder runt MGM som kan vara tänkbara?

Vad för poäng försöker du göra med att GM jobbat på coop? En jävla massa mördare har jobb, inget märkligt med det överhuvudtaget.
Citera
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ska bevaka att pengarna når fram
Visserligen är det väl en kändis
Men vem som helst kan ju skriva så
Familjen kanske inte behöver ekonomisk hjälp till begravningen mm
Hmmm..

Ja, jag är inte helt säker på att pengar är det man vill ha i ett sånt här läge. Vad händer med den här insamlingen om familjen faktiskt inte vill ha den? Skickas allt tillbaka till dem som donerat? Ges summan till något annat ändamål? (I så fall borde väl givarna upplysas om det redan nu. De ger ju trots allt till något som man de facto inte vet kommer att hända.)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Inte säkert att han visat tillräckligt tydliga tecken/symtom för att starta en RPU (rättspsykiatrisk undersökning) vid den aktuella tidpunkten. Han kan ha överlappande problematik på det som förvärrats över tid, kanske om behandling uteblivit eller inte svarat på behandling. Vissa psykiatriska sjukdomar är oerhört svårbehandlade, det går till viss del men ibland är det mycket svårt, särskilt om personen inte har insikt om sin sjukdom. Ingen föds elak, men vissa psykiatriska sjukdomar kan ju helt klart ställa till det både för sig själv och för samhället om inte insatserna påbörjas i tid. Vill dock påpeka att alla med schizofreni är inte mördare på något sätt bara för att göra det klart men det finns ett fåtal som helt enkelt är svåra att behandla, dels pga kemin i hjärnan som är unik för varje person, brist på sjukdomsinsikt, vill inte/anser inte att hen behöver hjälp, slarvar med medicin, får hjälp men är inte tillräcklig, vissa sjukdomar förvärras med åldern mm... människan är komplex och vi kommer troligen aldrig att kunna fixa alla, tyvär.
Aldrig har jag sett på Flashback att man ursäkter invadrades brott med uppväxt med dålig mamma eller pappa. Inte heller att de skulle haft någon psykisk sjukdom . Tycker du synd om denna GM eller är det för svårt dig att inse att även rasrena svenska människor kan begå bestialiska brott. Hagamannen hade ingen diagnos. Han lyckades bara hålla sig undan en längre tid än denna GM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ska bevaka att pengarna når fram
Visserligen är det väl en kändis
Men vem som helst kan ju skriva så
Familjen kanske inte behöver ekonomisk hjälp till begravningen mm
Hmmm..

Det stora stödet frän allmänheten är viktigt. Man vill visa att Mys död inte gick förbi oberörd. Varför skulle man tro att allting rör sig om ekonomi?

Jag känner en stor beröring med detta fall fast jag inte känner familjen.
Kanske Mys öde kan påverka lagarna i framtiden till gang för andra.
Citera
2025-12-29, 18:11
Medlem
Belizess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TBC
Tror ni han kan ha försökt "återskapa" mordet på V*lma And*ersson. Stycka kroppen, sprida ut kroppsdelarna och spara huvudet i garderoben (vet iofs om huvudet var en av de kroppsdelar som var kvar i bostaden)

Med tanke på hur sjuk han verkar vara så är det inte helt omöjligt anser jag.
Citera
2025-12-29, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Vad täcker då begravningsskatten man betalar in till staten varje år?

Avgiften för gravplatsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belizes
Med tanke på hur sjuk han verkar vara så är det inte helt omöjligt anser jag.

Håller med, tror det kommer fram mer skeva saker under utredningens gång.

Den här ligger på hög nivå galning
Citera
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Tycker man ska vara försiktig att peka ut företaget han jobbar på för jag tror ingen kan förbereda sig på något så har.

Har GM bytt identitet så är du ju ännu svårare att spåra. Sedan har jag tagit begärt ut från belastningsregistret ca 5-6 gånger av 100 när jag ska anställa.
Det är inte vanligt bland privata företag.

Jag tänker inte försvara företaget till 100% men jag skulle bli jävligt chockad, ledsen och knäckt om någon anställd gjorde en sådan här grej.

Hur sjutton kan man skydda sig från en galning som förmodligen lurat alla och bytt kön dessutom. Företaget kanske har ställt upp och hjälpt personen (moralisk stöd)

Jag skulle även tro att arbetskamraterna mår jävligt dåligt just också.

Helt enig.
Jag tycker synd om åkeriet som nu säkert får en mängd mail gällande detta.
De är ju inte inblandade pns alls annat än att de haft en chaufför som visat sig vara en galning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Jag har också försökt jämföra tänderna på bilderna och såg att hen som 'Vilma' har ganska ojämna tänder som är längre i fram och mer outvecklade på båda sidorna om. Men tycker det är svårt att jämföra med ett barns tänder.

På flera av bilderna ler hen med stängd mun, kanske ett resultat av att hen inte själv är nöjd med utseendet på sina tänder (som jag själv har för vana att göra).

Jag såg ett foto där han var barn och ena framtanden syntes mer än den andra, på det fotot också? Minns inte vem som la upp den eller om det möjligtvis var ett foto på hans mammas fb? Men nånstans har jag sett det alla fall? Får hoppas att någon annan kanske har sett samma foto och kan lägga upp de båda bilderna bredvid varandra, ett när han var pojk och nu när han är Vilma, där framtanden syns?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in