Citat:
Ursprungligen postat av
Grantoppen2
Det är en film. Och Ed Gain som kanske var inspirationen var väl rätt unik va… skulle tro att transpersoner snarare är underrepresenterade i brottsstatistik som gärningsmän, däremot inte som offer.
Jag umgicks mycket med en transvestit förr, han var livrädd för att gå ut i kvinnkokläder och smink pga risken att utsättas för våld. Hemskt. Jag visste inte att det var så illa. Kan själv inte fatta varför andra (män) ska lägga sig i hur andra väljer att klä sig eller se ut!
Våld bland män i åldrarna 15-30år är väl ofta bara ett sätt att hantera kaoset på insidan, exempelvis ohälsa, våld och alkoholberoende i familjen osv.
Det var mång polare i den åldern 15-25 som slogs hejdlöst mycket, ibland helt utan anledning (man skaffade sig en anledning).
Det alla hade gemensamt var att de bar på en ilska pga något annat, som de inte klarade av att hantera. Så de tog ut det på nån som var ful, full, eller vilken anledning du vill. Ibland åkte en homosexuell på en snyting men oftast så var det killen vid baren som råkade störa till med axeln som fick en jävla smäll.
Jag tror att vi alla har träffat på den sortens vilsna själar. Det är inte alltid så enkelt att gå från barn till vuxen, tyvärr.