Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 17:13
Medlem
-Grillo-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Och? Transkvinnor och transvestiter ser jag inte som något problem. De är väl inte direkt överrepresenterade i brottsstatistiken? Tvärtom skulle jag tro. De jag känt har varit mycket mer ”lugna” och kvinnliga i sättet äv vad män brukar vara. Så jag sätter mig hellre intill en transvestit än en man också.
"It rubs the lotion on its skin, or else it gets the hose again".
Citera
2025-12-29, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tredjestatsmakten
Konstigt att modus operandi ändrats så pass mycket, från att försökt kidnappa och troligen våldta en 10-årig flicka (som han tidigare dömts för), till att ge sig på en vuxen kvinna (nuvarande brott). Det är ovanligt att en gärningsman ändrar sig så mycket i sitt val av offer.

Hmm, inte konstigt alls i GM:s fall tror inte jag. I förundersökningen gällande kidnappningen av 10-åringen framgår det att han haft bilder på döda kvinnor och även googlat därefter, detta ihop med barnporr som främst bestod av flickor i pubertetsålder-ish. Ge det ganska många år dessutom, så hinner man utveckla sitt intresse för död och annan sexualitet. Det händer mycket från att man är 19 år tills man är 26.
Det som är intressant är att han visat tecken på makaber och grov brottslighet redan i tonåren.
Citera
2025-12-29, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Mamman har nog haft sina skov hela uppväxten och pappan ska tydligen brinna i helvetet redan.
Ja någonting är uppenbart snett med GM. Nu har jag inte läst mycket om GM men tillräckligt för att förstå att det finns ett komplex bakomliggande problematik och Schizofreni med inslag av psykoser känns som mest trolig. Brotten har troligen skett i en psykotisk fas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Om du genomgått ett totalt könsbyte väljer de flesta att byta från penis till vagina, om det är en man som vill bli en kvinna. Men inte alla. Dock är könsbytet då inte fullbordat. I och med att dina hormoner nu förändrats och ditt testostereron är bytt mot östrogen är din person en kvinna. Varför man då vill hänga kvar vid sin penis kan bara de personerna svara på, och kanske inte ens de själv vet? Har man valt att bli en kvinna vill man ju kunna byta om bland kvinnor och kunna umgås med dem eftersom man själv blivit en. Behåller du ditt gamla kön skulle jag inte säga att bytet är fullbordat. Därav min fråga. Det är väldigt ovanligt med en kvinna som styckmördar och möjligen sexuellt skändar kroppen.

Troligen därför att det är en jätteoperation som kan förstöra en hel del av den sexuella funktionen om jag förstått rätt? Alla kanske inte känner ett behov av att göra ett så stort ingrepp eller så är de fullt nöjda med att ha en penis? Det kan ju också vara så att man vill behålla förmågan att kunna skaffa barn på vanligt vis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
Så är det, finns också en massa andra strategier eller taktiker som man kan använda om man saknar den fysiska styrkan, t.ex pepparspray och dylikt. Sprayen gör att man blir temporärt nästintill blind och framkallar en otrolig smärta.

Visst, pepparpray är bra men alla bär inte en sådan då det inte är lagligt.
Det finns ju annan försvarsspray också. Body Guard t.ex. som sägs vara lagligt då det säljs av t. ex Jula. Har pratat med en polis om detta (på RPS) som inte visste om Body Guard var laglig eller ej.

Själv bär jag med mig en hederlig gammaldags vinöppnare med lång, vass och utfälld skruv och ett rejält handtag som ligger bra i näven. Kommer det någon d-----l så är det bara att få 'smaka på'. Om man hinner alltså. Men säkert inte lagligt heller. Glömde den faktiskt i väskan efter en picknick för några år sedan och har därefter behållit den liggandes där.
Senast redigerad av Detdundrar 2025-12-29 kl. 17:19.
Citera
2025-12-29, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Många som håller med. Även SvD ledare
” Mordet är ett oförlåtligt samhälleligt misslyckande. Och ännu ett exempel på varför Tidöregeringens omläggning av kriminalpolitiken är så angelägen och måste fortsätta.
Att mannen släpptes fri från sitt tidigare fängelsestraff trots risken för återfall, är resultatet av att tidigare regeringar varit mer angelägna om att värna förövarnas fri- och rättigheter, än brottsoffrens intressen och allmänhetens rätt att skyddas mot farliga människor.”

https://www.svd.se/a/8pmvkw/mordet-i-ronninge-lat-domen-bli-hard-over-statens-svek

Fyfan verkar vara sådan himla gullig tjej .. detta är så fruktansvärt! Folk delar video på My på TikTok.. Herregud vad horribelt detta känns.. stackar stackars familj! Jag hoppas denna tjej slapp uppleva något och de gick fort .. detta är som taget ur en skräckfilm!😭
Citera
2025-12-29, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vet du vad det är för bil?

Han har tidigare haft en Saab men senaste bilen är en mörk Volvo
Citera
2025-12-29, 17:16
Medlem
45 åringen? Nån som luskat vem
Och vilken roll han hade?

Var mördaren lastbilschaufför? Vad sa arbetsgivaren om hans "förändring" till kvinna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoffe
Tack!
Påminner väldigt mycket om styckmördaren i Boden när jag ser bilder på GM i paintballutrustning... Får lite samma vibbar.

Exakt min tanke. Paintball-intresset (eller soft air gun eller vad det var i Ploy-mördarens fall) och även han (Andreas?) kom ju ut som kvinna; Kim. Låter nästan för sjukt att det finns två så störda individer som liknar varann så mycket. Styckmördare, trans och leksaksvapen.
Citera
Medlem
Borde inte rubriceringen vara mord, människorov samt brott mot griftefriden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
45 åringen? Nån som luskat vem
Och vilken roll han hade?

Släpp honom, han är inte längre misstänkt.
Citera
2025-12-29, 17:17
Medlem
KonungensRiddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Hade han hammaren och buntbanden i fickan?

Ja, i innerfickan på jackan. Kommer att framgå när FUP släpps närmare sommaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in