Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Du nämner blod. Det är ett DNA om något och man fick akut förtur hos NFC.
Bra jobbat polisen!
Jag pratade om den nu släppta fd misstänkta som greps 2025-12-26 kl. 23.26. Då hade man inte hunnit få fram DNA. Det var GM som greps till följd av det spåret.
Citera
2025-12-29, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Denna snubben kommer vi aldrig få ordning på.

Någon förslog kemisk medel, kastrering.

Det bästa är att skära av en viss kroppsdel så är problemet löst.

Då måste man skära av huvudet.
Det är där allt startar.
Citera
2025-12-29, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olofsfru
När det nu visade sig att GM agerar och klär sig som kvinna ändrar det i alla fall mina tankebanor om hur GM kan ha agerat.
Tanken på att offret skulle hoppa in i en okänd mans bil känns osannolikt - unga kvinnor är i dag alldeles för medvetna om riskerna.
Säg att offret i stället såg att GM, utåt sett en kvinna, behövde hjälp och valde att hjälpa denne - det känns inte för osannolikt. Kanske har GM tagit nytta av att någorlunda se ut som en kvinna. Jag tror tröskeln är lägre att man som kvinna hjälper en annan kvinna man tror behöver hjälp.

Han har ju maskerat sig förut, det gjorde han säkert även denna gång?
Citera
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Innan du hoppar rakt in i en diskussion så föreslår jag att du läser ursprungsdiskussionen, som alltså handlade om att det fanns åsikter om att han borde omhändertagits enligt LPT tiden innan han begick detta brottet: (FB) 25-årig kvinna styckmördad, Rönninge, Salem (2025-12-26)

Nej. Jag har deltagit i diskussionen sedan trådstarten. Poängen är inte att han borde givits ett LPT före mordet utan att han inte borde fått fängelse för försöket till människorov på 10 åringen långt tidigare. Hade han mer lämpligt dömts till vård då hade han förmodligen inte begått detta brott nu. Det är mycket svårare att bli friskförklarad när man väl är inne med LRV än allmänheten tror.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Då var 45 åringen avskriven från utredningen. Vad kan han ha gjort för att ens bli indragen?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1436612

Då är det kanske som jag argumenterat för, han har lånat ut sin bil till mgm1.

Det kan också vara så att hans bil fångats av kamera eller iakttagits av vittne på plats och tid som ger anledning att misstänka samband med människorovet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olofsfru
När det nu visade sig att GM agerar och klär sig som kvinna ändrar det i alla fall mina tankebanor om hur GM kan ha agerat.
Tanken på att offret skulle hoppa in i en okänd mans bil känns osannolikt - unga kvinnor är i dag alldeles för medvetna om riskerna.
Säg att offret i stället såg att GM, utåt sett en kvinna, behövde hjälp och valde att hjälpa denne - det känns inte för osannolikt. Kanske har GM tagit nytta av att någorlunda se ut som en kvinna. Jag tror tröskeln är lägre att man som kvinna hjälper en annan kvinna man tror behöver hjälp.

De kanske kände varandra sedan tidigare?
Citera
Medlem
Gandalf.1s avatar
Du har svartsjukedramat där en hästtjej slår ihjäl sin kärleksrival, styckar kroppen, åker runt med kroppsdelarna i bilen innan hon sedan åker ut i en skog för att göra sig av med kroppsdelarna. Allt detta genomförde hon helt ensam.

Citat:
Ursprungligen postat av Aspire
Precis!
Finns det ens ett enda känt fall där en kvinna, utan mdhjälp, överfaller, för bort, mördar och styckar sitt offer? Det är ju löjligt att någon ens tar upp det.
En svårt störd man som inte borde varit ute i friheten, någonsin. Varken mer eller mindre.
Citera
2025-12-29, 16:49
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Hur kan han vara oskyldig om en avliden person hanterats i hans hem?

Du ska nog läsa om tråden. Finns ingen koppling till den nu släppte personen och de husrannsakningar som gjorts.
Citera
2025-12-29, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Jag pratade om den nu släppta fd misstänkta som greps 2025-12-26 kl. 23.26. Då hade man inte hunnit få fram DNA. Det var GM som greps till följd av det spåret.

Ponera att han lånat ut sin bil och visste var GM bodde och hade bilen. Det är ju ett bra tips om något. Sedan tog de ju GM i princip på bar gärning.
Citera
2025-12-29, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eqal.rights
Ja, vi har försökt kolla vart hon kan vända sig! Hon har pratat med en polis/tipsat (det var innan de hade hittat BO och GM). Men dessvärre var den polisen ganska arrogant och gjorde nog allting värre för henne. Så idag ska vi kolla med kyrkan om där finns någon att prata med. Alt. förslag?
Kontakta er VC och förklara läget, alt UMO som har både kurator och psykolog?
Citera
2025-12-29, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Bara för att polisen sökt vid bryggorna betyder det inte att något har hänt där. Det är en naturlig plats att slänga saker i vattnet.

Självklart, jag sitter inte på fakta. Det är en hypotes.

Men jag som bor i området vet också de naturliga vägvalen när man kör där. Man måste antingen göra en U-sväng, tillbaka genom tunneln mot Dånviksvägen, eller köra runt hela baksidan av rönninge för att sedan passera Rönninge Station igen för att sedan ta sig ut mot motorvägen/salemvägen.

Salemvägen korsar sedan Bergaholmvägen som GM kan ta till Ladviksvägen som leder till Viksäter.

Menar att det inte är omöjligt att han stannar nere vid Uttringe Brygga och utfört hemska handlingar mot BO.
Citera
2025-12-29, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Ponera att han lånat ut sin bil och visste var GM bodde och hade bilen. Det är ju ett bra tips om något. Sedan tog de ju GM i princip på bar gärning.
Ja jag tror också att bilen kan vara en koppling. Antingen det eller att han gick av samma tåg som My och hamnade på övervakningbild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in