2025-12-29, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
" tävling som fungerar som uttagning till en tävling som konsekvent väljer Israel över Palestina "

Det är dom röstberättigade i respektive land som väljer.

Palestina är inte med i eurovision, dom är med på Arabvärldens jippon.

Jag tänker alltså på beslutet att låta Israel delta, och på att man förbjuder Palestinas flagga på sina tävlingar. Dvs de problem som också Dirawi verkar ha tagit i beaktande som argument mot att hon skulle ställa upp som programledare.
Citera
2025-12-29, 14:54
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Men trots det visar samtliga TV-kanaler regelbundet hollywoodfilmer producerade av dom judiska bröderna Weinsteins bolag, detta trots att den ena brodern Harvey Weinstein blev världskänd iom METOO och nu avtjänar ett fängelsestraff för bl.a våldtäkt och kommer att sitta inlåst i över 40 år.

Högerns älskling Donald Trump har både en judisk dotter och en judisk svärson och hans långvarige vän juden Epstein är död och hans dokument med namnet Trump i döljs eller stryks av pedofilen in charge...
Som sagt... vänstern visar gärna sin flagranta antisemitism när de har medvind...
Citera
2025-12-29, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Hon har uppgett att hon är sekulär muslim.

Hatar man judar kan man inte vara sekulär. Hon ljuger och luras. Som muslimer gör.
Citera
2025-12-29, 15:03
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Men du vet att det är du som betalar kalaset (om du är skattebetalare). Vill du verkligen att dina skattepengar ska gå till Hamaspropaganda?

Man kan tycka att neutrala SVT varken borde ha en Hamaskramare eller Israelvän som programledare… är det verkligen så svårt att hitta?

Man längtar ju tillbaka till när HBTQ var den stora stridsfrågan för mello. Nu verkar det mest vara miljö och palestina som ör på tapeten.

Kanske dags för en alternativ musiktävling?
Visst vet jag det! Vare sig man vill eller inte så kommer man inte undan det.
Annars håller jag med dig i sak, men är helt ointresserad av den typen av musik så gör vanligtvis något annat när det går av stapeln. Ser överlag väldigt lite på TV. Nyheterna och något samhällsprogram i bland.
Citera
2025-12-29, 15:05
Medlem
Jag skiter i islamist/nazist-svinet. Detta är bara ännu en påminnelse och bekräftelse på att Public Service inte är opartiska. Det bör straffa sig för dem. Nån gång kommer det också att göra det.
Citera
2025-12-29, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhishPond
Gina Diravi har sedan länge varit islamälskare och palestinaaktivist. Hennes stöd för hamas har varit välkänt, och judehatet följer i hennes spår... Hon är en öppen kritiker av Israel, och påstår att hon är av palestinskt ursprung, trots att palestina aldrig existerat som land.
Är verkligen Dirawi den bästa personen just att leda mello detta år, när evenemanget har blivit starkt politiskt färgat, och när judehatet visas öppet på gatorna, och antisemitismen får verka ostörd?
Glömmer verkligen SVT så lätt sitt ansvar att vara oberoende och opolitiskt, att de installerar en mycket kontroversiell person för mello, som kommer att ses av miljoner svenskar?
Är det vänstermaffian på SVT som vill bekräfta antisemitismen genom sitt politiska ställningstagande... då har de redan glömt vad judehatet ledde till i Tyskland på 30-talet...

https://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/gina-dirawi-darfor-star-jag-for-att-leda-melodifestivalen-som-palestinier/

"Gina Dirawi har flera gånger under sina år i rampljuset uppmärksammats för sin kritik mot Israel. Hon har bland annat jämfört Israels regering med Hitler, vilket hon senare bad om ursäkt för. "

Vad är hon själv, med sitt judehat...??

Nu är jag visserligen nazist och bryr mig föga om Melodifestivalen men jag är inte för cancelling av kändisar pga deras åsikter. Hon får vara judehatare bäst hon vill, även om jag tycker det är patetiskt att Palestina - Israelkonflikten ens har relevans i Skandinavien och att de två lägren är alltför förutsägbara. Är man vänster är man automatiskt för allt som Palestina/Hamas säger och är man höger är man mer på Israels sida. Men som sagt, hon kan tycka vad fan hon vill.
Citera
2025-12-29, 15:10
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Jag skiter i islamist/nazist-svinet. Detta är bara ännu en påminnelse och bekräftelse på att Public Service inte är opartiska. Det bör straffa sig för dem. Nån gång kommer det också att göra det.

SVT gillar att dela ut nålstick men väljer oftast enkla offer.
Troligen får vi en del roliga skämt om Palestina/Israel-konflikten, trots att man inte ska blanda in politik i en musiktävling.
Men att våga skämta om Mellanösterns tillkortakommanden vågar man aldrig. 😔
Citera
2025-12-29, 15:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Visst är det bekvämat att man bara behöver kalla ena sidan för terrorister och sen är precis allt tillåtet.

Israel erövrades av terrorister som angrep britter, palestinier och FN (plus ett misslyckad försök till massmord av tyskar) och sen har de fortsatt i samma stil med massakrer mot oskyldiga civila. Det är bara ingen som vågar terroristklassa IDF, annars är de av samma skrot och korn som Hamas, fast då med bättre vapen som gör att de kan döda hundra gånger fler.

Okej så två olika terrororginastioner krigar? Hur fan kan det bli en fråga för oss Svenskar tusen mil bort?
Citera
2025-12-29, 15:12
Avslutad
Citat:
Att Israel startade som ett terroristland där terroristen Yitchak Shamir blev premiärminister trots att han var ledare för terrororoganisationen LEHI och hade kontakter med Himmler samt beordrade mordet på fredsmäklaren Folke Bernadotte är förstås ok i din värld?

HAHAH, på med foliehatten nu din lilla vänsterbögLFGBTQ++++
Citera
2025-12-29, 15:13
Avslutad
Citat:
Tänker du likadant när det gäller t.ex Sverigedemokraterna?
Anser du att man ska fördöma SD pga att dom startades som ett renodlat Naziparti eller är det bara Gina som ska få allt hat?

Vad har SD med konflikten i mellanöstern och HAMAS? Håll dig till frågan jävla arab.
Citera
2025-12-29, 15:18
Medlem
Citat:
Fast har hon verkligen stött HAMAS attack den 7 eller är det som vanligt en trådsanning?
För övrigt har vi en kyrka med en religion med ursprung i Palestina, du känner kanske till dom två palestinska städerna Nazareth och Betlehem och att en viss snickare vid namn Jesus har en koppling dit.

Jag har aldrig sett att Gina gått klädd i sjal eller annan muslimsk klädsel, hon har t.om opererat näsan för att göra den mer "europeisk".

Dessutom finns det ett antal muslimska länder som är medlemmar och kan delta i Eurovisionen såsom Algeriet, Egypten, Jordanien, Libyen, Marocko och Libanon.
Dessa länder har en komplicerad relation med Israel så i något fall visar dom tävlingen utom Israels bidrag och att Libanon som flera gånger visat tävlingen inte verkar göra det i år kan nog ha att göra med att IDF regelbundet bombar landet.

Men visst vore det bra om deras regionala konflikter kunde stanna i deras region men i just fallet Gina Dirawi ser jag inte att hon drar hit konflikten utan det är snarare ts och många andra i tråden som är konfliktsökande.

Hon säger ju klart och tydligt att hon drar in sin palestinska identitet i allt hon gör i artiklen.
Citera
2025-12-29, 15:29
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhishPond
Gina Diravi har sedan länge varit islamälskare och palestinaaktivist. Hennes stöd för hamas har varit välkänt, och judehatet följer i hennes spår... Hon är en öppen kritiker av Israel, och påstår att hon är av palestinskt ursprung, trots att palestina aldrig existerat som land.
Är verkligen Dirawi den bästa personen just att leda mello detta år, när evenemanget har blivit starkt politiskt färgat, och när judehatet visas öppet på gatorna, och antisemitismen får verka ostörd?
Glömmer verkligen SVT så lätt sitt ansvar att vara oberoende och opolitiskt, att de installerar en mycket kontroversiell person för mello, som kommer att ses av miljoner svenskar?
Är det vänstermaffian på SVT som vill bekräfta antisemitismen genom sitt politiska ställningstagande... då har de redan glömt vad judehatet ledde till i Tyskland på 30-talet...

https://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/gina-dirawi-darfor-star-jag-for-att-leda-melodifestivalen-som-palestinier/

"Gina Dirawi har flera gånger under sina år i rampljuset uppmärksammats för sin kritik mot Israel. Hon har bland annat jämfört Israels regering med Hitler, vilket hon senare bad om ursäkt för. "

Vad är hon själv, med sitt judehat...??
Vadå det är väl inget att skapa en tråd över, det är ju helt i linje med SVT,s agenda som de följt i ett par decinnier nu. Knappast någon nyhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in