2025-12-29, 14:02
Medlem
newsfilters avatar
Måste vara "jobbigt" för större Gina att vara en existentiell sökare (läs velig tjej) i ett land som Sverige och ha en invavlad palestinskt muslimbakgrund.

Hur hon än gärna, eller inte, vill fjättra sig from sina bojar lyckas hon inte, likt en algoritm som fastnar i en while-loop.

Kommer nog inte att kolla nästa år, om hon inte börjar hetsa och det blir bråk med SVT. En kan ju alltid hoppas.
Citera
2025-12-29, 14:02
Medlem
Hade förövrigt varit kul om SVT bjöd in Thorsten Flinck så att han kan ge Gina en "Torstenkram" igen.
Citera
2025-12-29, 14:09
Medlem
Duvlorts avatar
Man slänger in en sekulär palestinsk muslim för att promota HBTQi i en tävling man inte vågar bojkotta på grund av man inte vill hamna i onåd med Israel.
Citera
2025-12-29, 14:12
Medlem
Tycker det är ett spännande val. Lite fart och fläkt i det murriga SVT. Då är jag en gammal mörkblå MUF:are så jag är inte ens vänster lol. Förväntar mig fint mellansnack mellan låtarna. När hon höll i julprogrammet tyckte jag det var fint också. Så det här kommer Gina fixa lätt som en halalbiff.
Citera
2025-12-29, 14:17
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intressgruppen
Hela grejen är att vi inte ska importera andras problem och hama-x terrorister till sverige. Kan vi få mediepersonligheter som sätter sverige först istället? Kan vi göra sverige till ett tryggt land igen?
Fast har hon verkligen stött HAMAS attack den 7 eller är det som vanligt en trådsanning?
För övrigt har vi en kyrka med en religion med ursprung i Palestina, du känner kanske till dom två palestinska städerna Nazareth och Betlehem och att en viss snickare vid namn Jesus har en koppling dit.

Jag har aldrig sett att Gina gått klädd i sjal eller annan muslimsk klädsel, hon har t.om opererat näsan för att göra den mer "europeisk".

Dessutom finns det ett antal muslimska länder som är medlemmar och kan delta i Eurovisionen såsom Algeriet, Egypten, Jordanien, Libyen, Marocko och Libanon.
Dessa länder har en komplicerad relation med Israel så i något fall visar dom tävlingen utom Israels bidrag och att Libanon som flera gånger visat tävlingen inte verkar göra det i år kan nog ha att göra med att IDF regelbundet bombar landet.

Men visst vore det bra om deras regionala konflikter kunde stanna i deras region men i just fallet Gina Dirawi ser jag inte att hon drar hit konflikten utan det är snarare ts och många andra i tråden som är konfliktsökande.
Citera
2025-12-29, 14:19
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Är det bara jag som tycker trådstartaren (nyetablerade kontot) försöker dra på en rejält för stor och blöt "offerkofta" över judarna i Sverige?
Det finns inte ett mediehus, med särskild räckvidd, som ger sig på judarna. Den semitiska lobbyorganisationen är på tok för stark och dominant i västvärlden.

Jag tror snarare att den vänsterkontrollerade statsmedian vi har försöker balansera mellan semitiska regler och folkviljan samt, möjligtvis, sätta ett statement. Sverige har som ett av många andra länder, erkänt Palestina som stat.

Nej såklart inte, alla med lite utbildning vet hur media är kontrollerat av judar. Tyvärr är många svenskar väldigt ignoranta och tror att judar är bra för att de ogillar muslimer utan att tänka 2-3 steg extra.
Citera
2025-12-29, 14:22
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Är det bara jag som tycker trådstartaren (nyetablerade kontot) försöker dra på en rejält för stor och blöt "offerkofta" över judarna i Sverige?
Det finns inte ett mediehus, med särskild räckvidd, som ger sig på judarna. Den semitiska lobbyorganisationen är på tok för stark och dominant i västvärlden.
Instämmer, man skulle t.o.m kunna misstänka att ett visst nystartat konto skapades av någon annan flashbackare just för att starta hatiska trådar...
Citera
2025-12-29, 14:32
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Ja, vänstern förnekar sig aldrig ett gyllene tillfälle att visa sitt verkliga tryne.
Men trots det visar samtliga TV-kanaler regelbundet hollywoodfilmer producerade av dom judiska bröderna Weinsteins bolag, detta trots att den ena brodern Harvey Weinstein blev världskänd iom METOO och nu avtjänar ett fängelsestraff för bl.a våldtäkt och kommer att sitta inlåst i över 40 år.

Högerns älskling Donald Trump har både en judisk dotter och en judisk svärson och hans långvarige vän juden Epstein är död och hans dokument med namnet Trump i döljs eller stryks av pedofilen in charge...
Citera
2025-12-29, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhishPond
Gina Diravi har sedan länge varit islamälskare och palestinaaktivist. Hennes stöd för hamas har varit välkänt, och judehatet följer i hennes spår... Hon är en öppen kritiker av Israel, och påstår att hon är av palestinskt ursprung, trots att palestina aldrig existerat som land.
Är verkligen Dirawi den bästa personen just att leda mello detta år, när evenemanget har blivit starkt politiskt färgat, och när judehatet visas öppet på gatorna, och antisemitismen får verka ostörd?
Glömmer verkligen SVT så lätt sitt ansvar att vara oberoende och opolitiskt, att de installerar en mycket kontroversiell person för mello, som kommer att ses av miljoner svenskar?
Är det vänstermaffian på SVT som vill bekräfta antisemitismen genom sitt politiska ställningstagande... då har de redan glömt vad judehatet ledde till i Tyskland på 30-talet...

https://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/gina-dirawi-darfor-star-jag-for-att-leda-melodifestivalen-som-palestinier/

"Gina Dirawi har flera gånger under sina år i rampljuset uppmärksammats för sin kritik mot Israel. Hon har bland annat jämfört Israels regering med Hitler, vilket hon senare bad om ursäkt för. "

Vad är hon själv, med sitt judehat...??

Vad betyder "folkets röst exploderar" och vad har du för bevis på det?

Och tvärtom väljer ju Diwari att medverka i en tävling som fungerar som uttagning till en tävling som konsekvent väljer Israel över Palestina - snarare motsatsen till "judehat" eller ens Israelmotstånd.
Citera
2025-12-29, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Kommer bojkotta ( mello ) svenska delen men Eurovision kommer jag titta på och för
4 året i rad lägga alla mina röster på Israel som en solidaritetshandling.
Samma här.
Citera
2025-12-29, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Vad betyder "folkets röst exploderar" och vad har du för bevis på det?

Och tvärtom väljer ju Diwari att medverka i en tävling som fungerar som uttagning till en tävling som konsekvent väljer Israel över Palestina - snarare motsatsen till "judehat" eller ens Israelmotstånd.

" tävling som fungerar som uttagning till en tävling som konsekvent väljer Israel över Palestina "

Det är dom röstberättigade i respektive land som väljer.

Palestina är inte med i eurovision, dom är med på Arabvärldens jippon.
Citera
2025-12-29, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Man slänger in en sekulär palestinsk muslim för att promota HBTQi i en tävling man inte vågar bojkotta på grund av man inte vill hamna i onåd med Israel.
Klockren betraktelse
Som jag tidigare skrev, de försöker sig på ett så "starkt statement" de bara kan, utan att ställa till det med den semitiska lobbyn.
Och självklart har Gina använt hijab (kanske inte brukar det regelbundet), hon har även gjort hajj (lyssna på hennes Sommar i P1).
Jag tycker Gina är en bra programledare. Och hon kommer säkert bli strålande som ett "faghag" på Mellofestivalen.

Ps. Den obligatoriska Flashback frågan, tror ni hon tar den i ....
Senast redigerad av Charlatanery-end 2025-12-29 kl. 14:50. Anledning: tillägg i ren Flashbackanda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in