2025-12-29, 12:54
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Bryr mig inte riktigt om när det var, hon har nog exakt samma åsikter.
Tänker du likadant när det gäller t.ex Sverigedemokraterna?
Anser du att man ska fördöma SD pga att dom startades som ett renodlat Naziparti eller är det bara Gina som ska få allt hat?
Citera
2025-12-29, 12:59
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
När det kommer till ett krig mot terrorister? Absolut.
Att Israel startade som ett terroristland där terroristen Yitchak Shamir blev premiärminister trots att han var ledare för terrororoganisationen LEHI och hade kontakter med Himmler samt beordrade mordet på fredsmäklaren Folke Bernadotte är förstås ok i din värld?
Citera
2025-12-29, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Ännu en flykting på SVT
Usch hon är äcklig och vidrig 🤮🤮🤮🤮🤮🤮👎👎👎👎👎👎
Citera
2025-12-29, 13:04
Medlem
grungewhores avatar
Eftersom jag aldrig tittar på TV eller Mello så drabbas jag förstås inte. Men konstaterar att det är ännu ett vänstervridet statement från statstelevisionen jag tvingas bidra till på skattelappen.
Citera
2025-12-29, 13:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Att Dirawi är kompetent och erfaren nog att leda mello är ju helt klart.

Men fel just detta år när kontroversen handlar om Palestina/ Israel konflikten.

Lika illa att anlita Gina Dirawi, Erik Saade eller Laila Bagge som att sätta
Micael Bindefeld, Aaron Flam eller Magnus Uggla på samma position.

Inte bra !

Man jag kan höra hur snacket gått på SVT VPK möte efter att flera länder väljer att bojkotta.
Det är upprört, hårda ord, anklagelser om svek, dålig arbetsmiljö.
Man kompromissar på vanligt svensk maner: Man låter en Palestinier leda galan.
Ojojoj vad mycket Palestinaflaggor det kommer vara

Jo de måste ju få någon balans. Man får ju betänka att detta med schlagern är extremt stort för SVT-folket. Det är liksom mångas hela jobb i ett år. Skulle man bojkotta skulle de stå där utan jobb...

Så man måste hitta en kompromiss och det blev Gina. Sedan att hon också efter hon blivit tillsatt är ute och orerar om hur usla judar är och även att svenskar är värdelösa. Det är nog beklagligt hos de som såg detta som en bra kompromiss men de lär ju inte backa nu...
Citera
2025-12-29, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Det var väl hon som kastade ut en person som pratade om sexhandel? Sjukt oproffsigt.

Nej! Det var en annan arab, Farah Abadi som kastade ut Henrik Brandao Jönsson som bor den mesta av tiden i Brasilien och har väl inte helt svenska värderingar längre om ex. sexhandel.
Men ja, det är väl inte heller jättesvenskt att kasta ut folk i direktsändning.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Gywdq9/henrik-brandao-jonssons-egna-ord-om-tipset-att-kopa-sex-i-kopenhamn
Citera
2025-12-29, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Att Israel startade som ett terroristland där terroristen Yitchak Shamir blev premiärminister trots att han var ledare för terrororoganisationen LEHI och hade kontakter med Himmler samt beordrade mordet på fredsmäklaren Folke Bernadotte är förstås ok i din värld?

Hela grejen är att vi inte ska importera andras problem och hama-x terrorister till sverige. Kan vi få mediepersonligheter som sätter sverige först istället? Kan vi göra sverige till ett tryggt land igen?
Citera
2025-12-29, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhishPond
Gina Diravi har sedan länge varit islamälskare och palestinaaktivist. Hennes stöd för hamas har varit välkänt, och judehatet följer i hennes spår... Hon är en öppen kritiker av Israel, och påstår att hon är av palestinskt ursprung, trots att palestina aldrig existerat som land.
Är verkligen Dirawi den bästa personen just att leda mello detta år, när evenemanget har blivit starkt politiskt färgat, och när judehatet visas öppet på gatorna, och antisemitismen får verka ostörd?
Glömmer verkligen SVT så lätt sitt ansvar att vara oberoende och opolitiskt, att de installerar en mycket kontroversiell person för mello, som kommer att ses av miljoner svenskar?
Är det vänstermaffian på SVT som vill bekräfta antisemitismen genom sitt politiska ställningstagande... då har de redan glömt vad judehatet ledde till i Tyskland på 30-talet...

https://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/gina-dirawi-darfor-star-jag-for-att-leda-melodifestivalen-som-palestinier/

"Gina Dirawi har flera gånger under sina år i rampljuset uppmärksammats för sin kritik mot Israel. Hon har bland annat jämfört Israels regering med Hitler, vilket hon senare bad om ursäkt för. "

Vad är hon själv, med sitt judehat...??
Är det bara jag som tycker trådstartaren (nyetablerade kontot) försöker dra på en rejält för stor och blöt "offerkofta" över judarna i Sverige?
Det finns inte ett mediehus, med särskild räckvidd, som ger sig på judarna. Den semitiska lobbyorganisationen är på tok för stark och dominant i västvärlden.

Jag tror snarare att den vänsterkontrollerade statsmedian vi har försöker balansera mellan semitiska regler och folkviljan samt, möjligtvis, sätta ett statement. Sverige har som ett av många andra länder, erkänt Palestina som stat.
Citera
2025-12-29, 13:41
Medlem
Helt galet. Vem gör så? Om du vet att det skapar problem, vare sig höger eller vänster eller bara generelt, varför i ett dyrt underhållningsprogram skulle man göra så. Om inte man är ideologiskt knuten.
Citera
2025-12-29, 13:46
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Ändå ett bra trollande av SVT. Svenska medelklassfamiljerna kommer att bajsa av ilska hemma i vita soffan i radhuset.

Det är givetvis därför detta sker. SVT vill jävlas lite med den oönskade delen av tittarskaran. For teh lulz. Jag applåderar det, sånt här är jätteroligt.

Haha ja! Hon är endast placerad där för hetsa. SVT visste att det kommer bli ramaskri och hon måste petas. Någon har humor.
Citera
2025-12-29, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Eftersom jag aldrig tittar på TV eller Mello så drabbas jag förstås inte. Men konstaterar att det är ännu ett vänstervridet statement från statstelevisionen jag tvingas bidra till på skattelappen.

Helt klart, Gina som tidigare hamnade i frysboxen i SVT för sin antisemitism plockas nu fram i just dessa tider.
Det är helt klart ett statement
Citera
2025-12-29, 13:58
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Helt klart, Gina som tidigare hamnade i frysboxen i SVT för sin antisemitism plockas nu fram i just dessa tider.
Det är helt klart ett statement
Ja, vänstern förnekar sig aldrig ett gyllene tillfälle att visa sitt verkliga tryne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in