Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-29, 13:29
Medlem
Om de inledde förundersökning mord 26e borde de då redan förstått hon var död under de 10 timmar de spanade?
Citera
2025-12-29, 13:30
Medlem
Han kanske tyckte att det var för "on the nose" att ha exakt samma stavning så valde ett enkelt V istället.
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jaha de stavade namnet på olika sätt? Då tror jag inte att den här personen valt det namnet av det skälet. Då hade han väl valt samma stavning? Vilma är inget ovanligt namn och Andersson är väl typ Sveriges vanligaste efternamn? Ingen koppling alls så skulle jag tro.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhoppskutt
Om de inledde förundersökning mord 26e borde de då redan förstått hon var död under de 10 timmar de spanade?
Ja de visste dom nog. Långsamt men så enkelt är de just nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Är det möjligt att skapa en separat tråd för all diskussion om transidentitet och behålla denna för att diskutera brottet?

Det är för det första ett hån mot brottsoffret om hela eftermälet till brottet ska bli en diskussion om transpersoner, det här handlar om mäns våld mot kvinnor och inget annat. Sen är det dessutom outhärdligt uttråkande och irrelevant för själva brottet och vad som hänt.
Nu förstår jag inte riktigt.. Vilma är ju lika mycket kvinna som din egen mor enligt rådande narrativ. Men nu är hon inte det längre eftersom hon styckmördat en annan kvinna? Man förlorar alltså sin könsidentitet som grov brottsling, är det korrekt uppfattat?

Ber om ursäkt att jag måste fråga men det är lite svårt att hänga med i alla logiska krumbukter ni måste göra för att lappa ihop verkligheten.
Citera
Medlem
Polisen ska ha en stor eloge för sitt arbete här trots den hemska händelsen. Synd bara att lagen inte är på deras sida för att snabbare sätta dit liknande psykfall..
Citera
2025-12-29, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Ja lokalkännedomen som han verkar ha haft är ju intressant. Om det bara gick att få reda på vilka bostadsorter han haft de senaste åren. Kan ju finnas fler offer, om än inte mördade sådana, under tiden efter han släpptes ut ur fängelser. Är detta omöjligt att få fram pga den skyddade identiteten?

Ja det lär vara omöjligt att få ut den informationen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicky75
Jag är fullt medveten om att människor är kapabla till ondska. Men för mig är detta sjuka människor. Tänker du att det är fullt friska människor som begår denna typ av brott?

Ja han är ju inte dum eller efterbliven. Han förstod att han bara skulle lyckas med detta om hon var ensam vid överfallet. Han försökte göra sig av med kroppen. Han vill med könsbyte försöka åstadkomma att få ett mildare straff.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Förstår jag det rätt att 45-åringen greps ca 11 h innan V*ilma anhölls i sin frånvaro? Vad beror detta på? Varför fick de fram hans uppgifter tidigare?
Robin måste ha använt hans bil. Folk sett bilen, regnumret eller via kameror. Sedan slagit på Per, anhållit honom. Frågan är då om inte Per, tjallat till polisen.
Senast redigerad av Lofiboy 2025-12-29 kl. 13:34.
Citera
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhoppskutt
Nej inte nödvändigtvis. Många gånger startas en förundersökning med en viss titel för att få tillgång till fler utrednings-tekniska verktyg
Citera
2025-12-29, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jaha de stavade namnet på olika sätt? Då tror jag inte att den här personen valt det namnet av det skälet. Då hade han väl valt samma stavning? Vilma är inget ovanligt namn och Andersson är väl typ Sveriges vanligaste efternamn? Ingen koppling alls så skulle jag tro.
Detta är garanterat inte en slump. Tror att GM är för upptagen av dessa tankar för att det skulle vara det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silverpearls
Så vidret döper om sig till Vilma Andersson (Wilma Andersson, tidigare styckmordsoffer), han ”byter” liv och påstår att han är transkvinna och börjar spela paintball (hade inte förövaren i Vatchareeya-fallet samma typ av liv? Trans + spelade paintball + styckmördade Vatchareeya). Påstår då nu att han ser sig som kvinna så han kan sitta i kvinnofängelse.

Är förmodligen 1000:a på bollen, jag har inte hunnit läsa igenom hela tråden riktigt. Men jag får otroligt äckliga vibbar av den här människan, han är sjuk SJUK i huvudet. Hånar tidigare styckmordsoffer, byter liv till att likna tidigare styckmördares, går och styckmördar en stackars oskyldig tjej och sen hoppas han på att få sitta i kvinnofängelse. FyFAN

Jo även Vatchareeyas styckmördare spelade paintball. Blev dock trans i fängelset, i detta fall verkar det skett mellan förra fängelserundan och nyss begångna brott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Då ska vi se här.

Förundersökning har inletts avseende människorov 2025-12-26 Rönninge
Den misstänkte greps 2025-12-26 kl. 23.26 och anhölls 2025-12-27 kl. 02.35
Den misstänkte förvaras: flemingsberg

-> Per

Förundersökning har inletts avseende Mord 2025-12-26 -- 2025-12-27
Rönninge, Salem eller på annan okänd plats, Stockholms län
(5000-K1461668-25)
Den misstänkte anhölls i frånvaro 2025-12-27 10:36, greps 2025-12-27 21:22
och anhållande kvarstår 2025-12-28 00:22
Den misstänkte förvaras: Arresten Flemingsberg

-> Robin / Vilma

Låter ju intressant att 45 åringen är gripen och anhållen innan Ekeröpedofilen/mördaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in