Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 12:13
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeta9
Ca 1,8 kilometer. Finns olika vägar man kan ta. Någon ritade på en karta tänkbara rutter i början av tråden. Ganska kusligt att gå där i mörkret.

Hon kanske liftade med transan? Transan kanske gav ett förtroendegivande intryck att kvinna hjälper kvinna komma hem i mörkret.
Citera
2025-12-29, 12:14
Medlem
murder4hires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
Vi hade ett styckmord för några år sedan i Karlskrona, och även då var HBTQ inblandat. Bögparet Anatoliy och Leonid styckmördade då Mikael Pettersson, pappan till Anatoliy.

just det fan, nu när jag ser namnen så ringer det en klocka. ja, även det fallet var en smula rubbat.

nya parollen på stan "alla LGBTQ-are är inte styckmördare, men alla styckmördare är LGBTQ-are"
Citera
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Känns inte det lite inrutat och lite väl konservativt?

Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk

"Man" i gärningsman syftar på betydelsen människa, inte könet man.

Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Vi spelar inte med i förtryckarnas sataniska vokabulär, där man medvetet försökt blanda bort korten, tills inga gränser finns, kring kön och sexualitet.

Sen blir folk förvånade när sånt här händer.

"Vilma" är en gärningsman och inget annat.

Dessutom: Riktiga män vet hur en sån man bör straffas. Jag är själv för blödig för att göra det, eller stå för att det bör göras.

De flesta riktiga män vet själva instinktivt, hur en MAN som Vilma bör straffas, för samhällets bästa.

Vi har som samhälle trasslat in oss så mycket i Djävulens kortslutna förvirrade och ondskefulla spel om könsroller och sexualitet, att detta kunde hända.

Män är män, kvinnor är kvinnor. Inget annat finns. Avvikande sexualiteter bör hålla en extremt låg profil, för deras aktiviteter är inte bra och leder i förlängni gen till att samhällen ruttnar sönder, inifrån.

Blev så illa berörd av det här. Vila i frid, fina My.

Försök sätta er in i kontexten till ett svar innan ni börjar böla sönder ögonen.... Hatar faan flashbacks nya generation av inavlade missfoster
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Vad innebär bilden på ”Germanwings”?
/QUOTE]
]
Var det pga att en pilot på Germanwings kraschade sittt plan och alla passagerare avsiktligt?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Germanwings_Flight_9525
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Vad innebär bilden på ”Germanwings”?
https://en.wikipedia.org/wiki/Germanwings_Flight_9525
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Frågan är vart styckningen har skett, i hans hem i Södertälje eller någon annan stans
Man satte ju in sökinsats först på lördagskvällen runt uttran och det var efter att de haft spann på honom. Så jag tolkar det utifrån vad som sades på intervjun igår, att Uttransökningen kom efter avslöjandes från robin själv.
Men ska lyssna en gång till för säkerhetsskull

Tvekar ju i alla fall på att styckning skett vid Uttran i det öppna eller i bilen.

Lite det jag menar, att de sökt Uttran runt/efter gripandet av GM - så är bara fundersam över vad.

Som jag skrev innan då, så känns det troligt att GM hängt nere vid södra sidan av Rönninge vid Uttran och dess få bryggor som allmänheten kan nå - innan bortförandet.
Alternativt åkt dit en sväng efter bortförandet.

Lite kusligt då att GM eventuellt passerat BOs föräldrahem isf då en av bryggorna nås via den väg de bor intill…
Citera
2025-12-29, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxygenius123
För mig spelar det ingen roll vad alla spekulationer leder till, eller vilka sanningar som kommer fram om denna sjuka jävel som genomförde detta vidriga mord, utan jag hoppas innerligt att han får ett rent helvete vart han nu kommer att placeras. Helst önskar jag att någon tar livet av honom så snart som möjligt! Ett sådant as har förbrukat sin rätt att leva helt enkelt.
Annars kan jag bara säga - stackars familj! Det här måste vara bland det absolut värsta någon någonsin kan få uppleva.

Han kommer undan för lätt då.
Han måste få lida extremt först.
Citera
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
När man glorifierar sin egna grupp.
Det har alltid funnits mord i Sverige. Styckmord fanns redan när jag var liten och förövaren var svensk. Minns fallet med mannen som styckade sin egna fru och la in hennes kroppsdelar i kylskåpet och bjöd sedan grannarna på en rejäl middag.

Det skapade massa rubriker i Sverige förmodligen var du inte född om du inte minns det

Klart det hände saker förr också men inte fan var det lika många och en kvinna kunde gå själv hem en kväll.

Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
nja ensamma å ensamma.

Är ju inget problem med folk från andra länder i sverige sålänge det är folk med normal mentalitet från normala länder där man har normal respekt mot varandra och inte skadar andra eller förstör unga tjejer i skolan och ger dom dåliga vanor eller sprider narkotika.

Sant, ska inte dra alla över samma kam då det absolut finns invandrare som sköter sig men dessa är oftast från annat europeiskt land ska tilläggas.

Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
Alltså vilken jävla idioti som du sprider.

Tore Hedin var en svensk polis. År 1952 så mördade 10 personer innan han själv tog sitt liv genom att dränka sig i Bosarpsjön.

Mälarmördaren, eller massmördaren Johan Filip Nordlund från Västerås, dödade fem människor i slutet av 1800-talet i Sverige.

Handenmorden utspelades 1967. Leif Peters öppnade eld och sköt kriminalinspektör Uno Helderud (45) och polisman Lars Birger Wikander (29) samt väktaren och hundföraren Nils Bertil Nilsson (59) till döds.

Klart som fan det finns mördare som är svenskar men inte fan är de lika många.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Grevens sammanfattningar:
Uppdaterad: 29 december 2025

Tidslinje

FAQ - vanligaste frågorna
Del 1: Brottsoffer. Sociala medier/bilder på My. Försvinnandet. Kollektivtrafik. Vägar hem. Fynd. Övriga spår.

Del 2: Misstänkta gärningsmän (MGM). Relationer.

Del 3: Gripandet. Mys kropp. Sökinsatser. Polisarbete. Avspärrad fastighet

Jag ser att du skriver dagens datum varje gång du uppdaterar dina utmärkta sammanfattningar men skulle du även vilja lägga till klockslaget du uppdaterar så man vet om man redan läst det eller om det finns ny info? Tack på förhand
Citera
2025-12-29, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Hon kanske liftade med transan? Transan kanske gav ett förtroendegivande intryck att kvinna hjälper kvinna komma hem i mörkret.

Låter inte troligt att BO har liftat med GM.

Bortförandet skedde troligtvis vid Tallsätravägen 13, där fynd av hörlurar, buntband och hammare gjorts enligt inlägg här på FB och text från media.

Detta är bara en bit från själva rönninge station. Låter mer troligt att GM kört upp bakifrån, bromsat in (däckspår finns tydligen) och sedan hoppat ut och utfört något typ av överraskningsattack
Citera
2025-12-29, 12:17
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:

Ja, man vet inte. Det kommer nog fram fler detaljer efter polisförhör och domar.
Citera
2025-12-29, 12:18
Medlem
Citat:

Mycket möjligt. Transan ser ut som en blond, ung tjej och erbjuder skjuts och transan fångar tjejen med buntband, hammaren i huvudet, vad som motsäger det är att det tog tid att hitta blod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in