2025-12-25, 22:49
  #26425
Medlem
Ace Venturas avatar
Btw - Vad tycker ni om Fantome? Inte riktigt lika pissig som tidigare gratisvagnar utan ganska hygglig ändå, right?
__________________
Senast redigerad av Ace Ventura 2025-12-25 kl. 23:00.
Citera
2025-12-25, 23:17
  #26426
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Tier VII är en keeper! Jäkligt kul att spela imo.

Nog är den en keeper alltid, speciellt med den stora bössan.
Har dock lite problem med att få till armorn (den är fullt uppgraderad och jag har tier 8an i garaget)
Fienderna får till pens på ställen där de inte skall få det, trots full hulldown eller sidescraping. (kollat tomato.gg, in game armor kalkylatorn och tanks.gg)
Blir till att försöka lite mer seriöst när det här eventet är över, då de fria tanklinjerna och att så j-a många spelar fuckar upp MM totalt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Btw - Vad tycker ni om Fantome? Inte riktigt lika pissig som tidigare gratisvagnar utan ganska hygglig ändå, right?

Har inte provat den än, även om den sitter i garaget.
Blir nog att jag kollar efter helgerna och jag börjar närma mig slutet på de två pågående grindsen jag har.
Citera
2025-12-28, 01:23
  #26427
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Vi får se hur det ser ut när 5x är över....
Tur att man är läskunnig, eller inte. Trodde x5 skulle pågå längre.
-----------

Ok. Två frågor som får mig att framstå som om jag började lira WoT häromdagen....

1. Jag skickar iväg de där sjukt irriterande "du blockerar min line of fire" messen i chatten har jag märkt. Så jävla irriterande! Vill verkligen inte ha dem. Tror att det är Old Schools "block friendly fire"-modden jag kör. En av få moddar jag börjat använda nyligen men jag tycker den är ok, så att man slipper dra iväg skott i onödan. Men hur stänger jag av den så att den inte postar i chatten!??? Håller på att bli tokig. Det är ju så jäkla pinsamt! Ungefär lika pinsamt som att fråga här hur man gör för att stänga av den. Har verkligen kollat i inställningarna och jag fattar inte? (Det är en del av Aslains mod-pack).

2. Hur funkar egentligen de där x5 som man får? Har flera hundra. Trodde de tog över automatiskt (dvs efter att man klarat av dagens x2 så kopplas x5 på automatiskt för xp i matcherna efter i samma vagn? Har faktiskt aldrig brytt mig tidigare eftersom jag alltid spelar olika vagnar samma dag eller inte kollat - men nu har jag till slut bytt beteende och börjat köra samma vagn lite fler gånger per dag. Kollade resultaten idag och insåg att jag aldrig fick några x5? Måste jag gå in på x5 och välja tank inför varje battle? (Sjukt onödigt arbete. Kommer jag aldrig göra. Just saying.)

P.S. Igen. Vilken gratis linje valde ni till slut?
__________________
Senast redigerad av Ace Ventura 2025-12-28 kl. 01:34.
Citera
2025-12-28, 09:58
  #26428
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Tur att man är läskunnig, eller inte. Trodde x5 skulle pågå längre.
-----------

Ok. Två frågor som får mig att framstå som om jag började lira WoT häromdagen....

1. Jag skickar iväg de där sjukt irriterande "du blockerar min line of fire" messen i chatten har jag märkt. Så jävla irriterande! Vill verkligen inte ha dem. Tror att det är Old Schools "block friendly fire"-modden jag kör. En av få moddar jag börjat använda nyligen men jag tycker den är ok, så att man slipper dra iväg skott i onödan. Men hur stänger jag av den så att den inte postar i chatten!??? Håller på att bli tokig. Det är ju så jäkla pinsamt! Ungefär lika pinsamt som att fråga här hur man gör för att stänga av den. Har verkligen kollat i inställningarna och jag fattar inte? (Det är en del av Aslains mod-pack).

2. Hur funkar egentligen de där x5 som man får? Har flera hundra. Trodde de tog över automatiskt (dvs efter att man klarat av dagens x2 så kopplas x5 på automatiskt för xp i matcherna efter i samma vagn? Har faktiskt aldrig brytt mig tidigare eftersom jag alltid spelar olika vagnar samma dag eller inte kollat - men nu har jag till slut bytt beteende och börjat köra samma vagn lite fler gånger per dag. Kollade resultaten idag och insåg att jag aldrig fick några x5? Måste jag gå in på x5 och välja tank inför varje battle? (Sjukt onödigt arbete. Kommer jag aldrig göra. Just saying.)

P.S. Igen. Vilken gratis linje valde ni till slut?

5x används automatiskt på alla vinster efter den första på varje tank. Det är alltså bara vid en vinst utöver den första som det ”förbrukas” en 5x mission.

Dessutom förutsatt att du är top 10 i ditt lag. Detta för att en 5x inte skall slösas på en match där du spelade som en potatis och ditt lag vann åt dig ändå.

Bat-Chat-linjen tog jag. Där har 5x missions kommit väl till pass då det går skitfort att få ihop field mods
Citera
2025-12-28, 12:13
  #26429
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Tur att man är läskunnig, eller inte. Trodde x5 skulle pågå längre.
-----------

Ok. Två frågor som får mig att framstå som om jag började lira WoT häromdagen....

1. Jag skickar iväg de där sjukt irriterande "du blockerar min line of fire" messen i chatten har jag märkt. Så jävla irriterande! Vill verkligen inte ha dem. Tror att det är Old Schools "block friendly fire"-modden jag kör. En av få moddar jag börjat använda nyligen men jag tycker den är ok, så att man slipper dra iväg skott i onödan. Men hur stänger jag av den så att den inte postar i chatten!??? Håller på att bli tokig. Det är ju så jäkla pinsamt! Ungefär lika pinsamt som att fråga här hur man gör för att stänga av den. Har verkligen kollat i inställningarna och jag fattar inte? (Det är en del av Aslains mod-pack).

2. Hur funkar egentligen de där x5 som man får? Har flera hundra. Trodde de tog över automatiskt (dvs efter att man klarat av dagens x2 så kopplas x5 på automatiskt för xp i matcherna efter i samma vagn? Har faktiskt aldrig brytt mig tidigare eftersom jag alltid spelar olika vagnar samma dag eller inte kollat - men nu har jag till slut bytt beteende och börjat köra samma vagn lite fler gånger per dag. Kollade resultaten idag och insåg att jag aldrig fick några x5? Måste jag gå in på x5 och välja tank inför varje battle? (Sjukt onödigt arbete. Kommer jag aldrig göra. Just saying.)

P.S. Igen. Vilken gratis linje valde ni till slut?

Den Amerikanska och den svenska TD linjen.
Är så svag för bössan på T30 och lika svag för 103B (sen om mitt spelsätt funkar med den sistnämda återstår att se)
Citera
2025-12-29, 11:59
  #26430
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
5x används automatiskt på alla vinster efter den första på varje tank. Det är alltså bara vid en vinst utöver den första som det ”förbrukas” en 5x mission.

Dessutom förutsatt att du är top 10 i ditt lag. Detta för att en 5x inte skall slösas på en match där du spelade som en potatis och ditt lag vann åt dig ändå.

Ja men då är det ju som jag trodde. Tack! Vet inte hur jag missade det där när jag kollade men i efterklokhetens skimmer måste jag nog vidhålla att införa ett alkolås på WoT kanske inte är en så dum idé ändå...
----------------

Dags att maxa utrustningen på alla nya fräscha tior i garaget! Nu startar stora nyårsrean på utrusning och annat: https://worldoftanks.eu/en/news/specials/get-ready-for-2026-discounts-mission/

Kom även idag: "Battle Journey 2025": https://worldoftanks.eu/en/battle-journey-2025/ En genomgång av hur det gått för dig det senaste året.
__________________
Senast redigerad av Ace Ventura 2025-12-29 kl. 12:11.
Citera
2025-12-31, 12:02
  #26431
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Ja men då är det ju som jag trodde. Tack! Vet inte hur jag missade det där när jag kollade men i efterklokhetens skimmer måste jag nog vidhålla att införa ett alkolås på WoT kanske inte är en så dum idé ändå...
----------------

Dags att maxa utrustningen på alla nya fräscha tior i garaget! Nu startar stora nyårsrean på utrusning och annat: https://worldoftanks.eu/en/news/specials/get-ready-for-2026-discounts-mission/

Kom även idag: "Battle Journey 2025": https://worldoftanks.eu/en/battle-journey-2025/ En genomgång av hur det gått för dig det senaste året.

Då har man fyllt på förråden och har utrustat alla nya vagnar man fått/köpt. Köpte E-75, Type 4 och Kranvagn. Som gratis linje denna gång, valde jag till slut E-50M linjen av alla jag satt och valde mellan. Mest för jag tror jag kommer ha roligare med den, än med T-100 linjen som var mitt första val ganska länge. (Jag lär väl få äta upp det, men men...). Skaffade även Panther 88 gratis via twitchdrops tidigare i år, så man har någon crew trainer vagn.

Håller även på att samla twitchdrops tokens för en gratis Obj.274a.

Årets gift tank, Fanthome, var riktigt kul att spela med.


Gott nytt år på er allesammans!
Citera
2025-12-31, 18:39
  #26432
Medlem
2x4femtums avatar
xyklopf du får låna mitt konto när du vill och fixa "vanguard5 " döda 2 heavys eller 2 med, jojo lycka till
Citera
2026-01-01, 19:34
  #26433
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Då har man fyllt på förråden och har utrustat alla nya vagnar man fått/köpt. Köpte E-75, Type 4 och Kranvagn. Som gratis linje denna gång, valde jag till slut E-50M linjen av alla jag satt och valde mellan. Mest för jag tror jag kommer ha roligare med den, än med T-100 linjen som var mitt första val ganska länge. (Jag lär väl få äta upp det, men men...). Skaffade även Panther 88 gratis via twitchdrops tidigare i år, så man har någon crew trainer vagn.

Håller även på att samla twitchdrops tokens för en gratis Obj.274a.

Årets gift tank, Fanthome, var riktigt kul att spela med.


Gott nytt år på er allesammans!
Tack detsamma och god fortsättning alla!

Har också spenderat en jäkla massa krediter i affären den här gången. Med rabatterna på X och XI blev det iaf lite bättre priser på vagnarna men ändå. Det blev Hackern och, som jag tjatat, till slut K-91 som nyårspresent till mig själv. Första fajten med K-91 slutade med 3,5k damage och 3 kills - och jag var helt övertygad om att jag äntligen hittat en ny äkta bad-ass maskin! Men sen blev jag utskjuten som en spottloska i 4 raka innan jag fick till en bra match igen. Den är m a o väldigt "situational". Hackern är typ en upphottad variant av M48, som jag inte spelat direkt bra i. Får se om den här kan bli bättre. Man slipper iaf den gigantiska kanelbullen på tornet (som jag har haft så sjukt svårt att gömma ordentligt).

Kul att det är sån spridning på vilka träd vi alla valt ändå. Och att få Obj 274a gratis är en grymt bra deal. Jag tycker den är klar kul att köra. Som en liten mini-heavy typ 430U fast i tier VIII.
__________________
Senast redigerad av Ace Ventura 2026-01-01 kl. 19:43.
Citera
2026-01-03, 13:56
  #26434
Medlem
Ace Venturas avatar
Om ni inte orkar skotta snö idag tänkte jag bara tipsa om en ny film som kommit på Amazon och som heter "Der Tiger". Handlar om en Tiger med besättning som skickas in på specialuppdrag i Sovjet mitt under tyskarnas tillbakadragande från östfronten. Typ en "Das Boot" fast för tanks.

Även om produktionen kanske inte direkt är i Fury-klass är den ändå klart skoj att se eftersom Tigern (och alla fiendetanks) verkligen är WoT-relaterade.
__________________
Senast redigerad av Ace Ventura 2026-01-03 kl. 14:00.
Citera
2026-01-03, 14:45
  #26435
Medlem
2x4femtums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Om ni inte orkar skotta snö idag tänkte jag bara tipsa om en ny film som kommit på Amazon och som heter "Der Tiger". Handlar om en Tiger med besättning som skickas in på specialuppdrag i Sovjet mitt under tyskarnas tillbakadragande från östfronten. Typ en "Das Boot" fast för tanks.

Även om produktionen kanske inte direkt är i Fury-klass är den ändå klart skoj att se eftersom Tigern (och alla fiendetanks) verkligen är WoT-relaterade.

Är det tecknat???? Ska ge ett getöga och återkomma. Bra film annars är döden på larvfötter (kan inte jämföras med böckerna och beast of war värda att se.

Fury var då ett skämt av dess like. Vem faen attackerar en stridsvagn rakt på med ett kompani eller 2 och låter dessa slaktas, vi snackar +200 man med pansarskott.

Sak samma med Greyhound ubåtar som poppar upp och ner attackerar konvojer samt eskorter.
__________________
Senast redigerad av 2x4femtum 2026-01-03 kl. 15:04.
Citera
2026-01-03, 19:03
  #26436
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2x4femtum
Är det tecknat???? Ska ge ett getöga och återkomma. Bra film annars är döden på larvfötter (kan inte jämföras med böckerna och beast of war värda att se.

Fury var då ett skämt av dess like. Vem faen attackerar en stridsvagn rakt på med ett kompani eller 2 och låter dessa slaktas, vi snackar +200 man med pansarskott.

Sak samma med Greyhound ubåtar som poppar upp och ner attackerar konvojer samt eskorter.
Ha ha! Nej det är inte tecknat. Slutet är dock lite mer Apocalypse Now än Rädda menige Ryan. Men ändå, den har sina stunder.

Har nog aldrig sett en stridsscen med WWII-tanks som känts sådär hundraprocentigt trovärdigt, utan det handlar väl mer om det ska passa in i filmens narrativ (och att grunderna i stridsscenen är någorlunda på plats). Fury tyckte jag ändå var en rätt snygg produktion med ett helt ok underhållningsvärde på det stora hela. Även om slutet som sagt var överdrivet.
__________________
Senast redigerad av Ace Ventura 2026-01-03 kl. 19:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in