Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
En bisarr match. Jag orkar knappt tänka på eländet.

Ett hypereffektivt AIK — vad var det: tre mål på typ 10 skott? — och fullkomligt bedrövligt försvarsspel från vår sida.
Tidigare på säsongen var det defensiven som var vår styrka. Not so much i dag.
Mönstret upprepade sig mot Västerås i går. Jävla skit, alltså. De kommer från 10 raka torskar och gör två mål på två skott mot oss. Vi äter oss in i matchen, tar över helt, skjuter mer än 30 skott på mål, men det är så trubbigt. Nu måste nåt hända efter juluppehållet.
Nåja. Trist att ni (AIK) gick bet på Björklöven i går. När jag slutade kolla ledde ni med 2-1.
Edit: Grattis VIK, typ. Förtjänade trots allt tre pinnar.
Följer ju egentligen bara Gnaget noga vad gäller hockeyn, men man ser ju att det flera lag som har kvalitet för att överaska när det vankas allvar och IKO är definitivt en av dom. Ni kan bättre än vad tabellen visar, sen är det svårt att sätta på fingret vad som felar. Senast var det helt klart ett helt genomvirrigt försvarsspel, men det där kan du bättre. Men nog känns det som ni har trupp och kvalitet för top 4/6... Men försvarspelet måste sitta som sten.
Bara titta på AIK första och andra halvan förra säsongen, men då fick vi ju in halvguden Roger Mellin så det kanske inte riktigt räknas. Men något lag kommer överaska som vi inte ser komma just nu, det tror jag iaf.
Mmm ganska rolig match igår dock med snörpligt slut. Sådant händer. Det är bara att vända blad och se framåt.
Det är i januari och februari vi kan se lite bättre hur det hela utvecklas. Men i år känns det som ett jävla getingbo och jag tror inte några på förhand favoriter ska ta ut något i förskott. Ska bli intressant att se vilka lag som hamnar i åttondelsfinalerna... T o m Västerås har ju en skaplig chans om dom styr upp spelet. Det känns kul att vi går in mot de avgörande månaderna och allt är så levande.
Många lag i högsta två serierna från Småland... Hoppas det utvecklas till en kokande, het gryta det där. Den energin kan alla åka snålskjuts på och må bra av.
God jul till dig och alla andra i tråden!