2025-12-29, 21:53
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Tveksamt om Modo lyfter och når serieledning men i slutspelet handlar det mycket om mental styrka som Modo kanske klarar av. Det troliga är väl att Kalmar möter Löven i finalen där det kan gå hursom helst, vill verkligen inte se fler lag från Småland i Shl!

Inget lyft ikväll mot Nybro åtminstone. Hittills så verkar tränarbytet har gett +/- 0 i effekt och nu börjar AIK att närma sig bakom i tabellen.
Citera
2025-12-31, 11:25
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Kul jul. För Sportklubben blev det ett gott slut på året med två segra mot lag ovanför i tabellen. Att alla kulorna tog slut är väl kanske ingenting att hänga i granen dock, men med några undanstoppade julsnappsar och lite förskott från nyårsaftonens fyrverkerilåda med till mellandagshockeyn var det inga problem att hålla ångan uppe och glömma alla bekymmer. I skrivande stund känns det klokt att fortsätta med den taktiken och snappsa vidare medan man är nykter, för sen kan det röra ihop sig. Det vet jag av erfarenhet. Tjuren får vi ta vid hornen i januari när oxveckorna börjar. Eller så skiter vi i det då också och bara kör, man måste ju ha kul även i Sveriges mest underfinansierade liga. Botten upp!

Skål och gott nytt år!
Citera
2025-12-31, 12:54
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
Kul jul. För Sportklubben blev det ett gott slut på året med två segra mot lag ovanför i tabellen. Att alla kulorna tog slut är väl kanske ingenting att hänga i granen dock, men med några undanstoppade julsnappsar och lite förskott från nyårsaftonens fyrverkerilåda med till mellandagshockeyn var det inga problem att hålla ångan uppe och glömma alla bekymmer. I skrivande stund känns det klokt att fortsätta med den taktiken och snappsa vidare medan man är nykter, för sen kan det röra ihop sig. Det vet jag av erfarenhet. Tjuren får vi ta vid hornen i januari när oxveckorna börjar. Eller så skiter vi i det då också och bara kör, man måste ju ha kul även i Sveriges mest underfinansierade liga. Botten upp!

Skål och gott nytt år!
Gott nytt år till dig med, med förhoppning om fler roliga inlägg från dig i tråden nästa år!

För egen del kunde jag önskat mig ett bättre slut på året i Hockeyallsvenskan, fast vad gör man. You can't always get what you want, o.s.v. SSK var det bättre laget — hatten av, och kanske att det blev "onödigt spännande" i tredje, som nån i eller kring laget från kringelstan uttryckte saken. I så fall var det en bedrövlig första period som sänkte IK. Nytt år, nya tag.
Citera
2026-01-02, 20:41
Medlem
Reimers avatar
Almtuna fortsätter med att vara djävligt ojämna, idag blev det tvärstopp mot Östersund och frustrationen var total på isen.

Utvisningar för snack med domare och annat idiotiskt.

Skärpning åberopas.
Citera
2026-01-04, 07:43
Medlem
zebra121s avatar
Ni som dessvärre håller på Modo Hockey, ser ni någon förbättring nu utan Karlin elr saknar ni honom?
Citera
2026-01-05, 17:37
Medlem
Reimers avatar
Vilket djävla mörker, Almtuna tappar en 4-1 ledning till 4-4 i sista perioden, matchen går till straffar och där gör i alla fall Almtuna sitt och får två poäng med sig hem mot Nybro, men att tappa på det viset ska fan inte få ske.

Oerhört jämnt i mitten av tabellen fortfarande.
Citera
2026-01-05, 22:30
Medlem
karlsoons avatar
Jävlar vilken bra tränare freddan Andersson är. Hur många raka är det Modo har nu? Plötsligt har Björklöven fått en ny utmanare, dom som hade SHL, platsen i en lite ask.
Citera
2026-01-06, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Ni som dessvärre håller på Modo Hockey, ser ni någon förbättring nu utan Karlin elr saknar ni honom?

Jag tycker att det ser likadant ut nu (både vinster och förluster), Modo kommer sannolikt att bli bättre och bättre ju längre säsongen går iom att man startade säsongen med 18 nya spelare(en hel del i ny liga) och det tar tid för att allt ska sätta sig och alla ska hitta/acceptera sina roller, sen får vi se hur långt det räcker. Jag tror dock inte att tränarbytet gav/ger någon effekt öht. och jag tror att det är negativt över tid.

Jag tycker fortfarande att beslutet att sparka Karlin var pinsamt och oavsett hur det går den här säsongen så måste samtliga från styrelsen bort till nästa säsong.
Citera
2026-01-06, 22:59
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffin83
Jag tycker att det ser likadant ut nu (både vinster och förluster), Modo kommer sannolikt att bli bättre och bättre ju längre säsongen går iom att man startade säsongen med 18 nya spelare(en hel del i ny liga) och det tar tid för att allt ska sätta sig och alla ska hitta/acceptera sina roller, sen får vi se hur långt det räcker. Jag tror dock inte att tränarbytet gav/ger någon effekt öht. och jag tror att det är negativt över tid.

Jag tycker fortfarande att beslutet att sparka Karlin var pinsamt och oavsett hur det går den här säsongen så måste samtliga från styrelsen bort till nästa säsong.

Hur har Karlin kunnat bli en helig ko i Örnsköldsvik? Fick sparken i Mora, lyckades med flyt få upp Modo till SHL, men sen var det tokstopp igen, stod som en tennsoldat i båset mot HV71 i negativa kvalet. Fortsatte med samma skitspel (och tennsoldatstilen) nu under hösten och det fungerade inte, men ändå verkar många ropa Halleluja efter honom!

Det går inte att vara tränare idag varken i SHL eller Hockeyallsvenskan utan att kunna prata engelska (Karlin), importerna tappar ju all respekt! Sen om nu FA är ngn frälsare eller inte återstår väl att se men sämre kan det knappast bli (gruppen verkar ivf fått tebax glädjen att spela hockey igen).

ByTheWay, vilken diet kör Karlin och Hinken med, båda blir bara tjockare och tjockare för var dag som går 😅, har man ett jobb som elittränare eller sportchef i en elitklubb borde man väl kunna hålla sej någorlunda fit.
Senast redigerad av UnitedKingdom 2026-01-06 kl. 23:18.
Citera
2026-01-07, 00:54
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Har Löven fått soppatorsk, eller kör man redan hård vinterträning inför vårens avgörande, eller är det skador som är orsaken? Även målvakterna verkar dippat lite, sen är väl Eriksson Ek är inte ngt man håller i handen vid ett slutspel heller så gäller att Touhimaa håller sej skadefri.

Deras kommande 5 matcher är inte direkt de lättaste i serien förutom VIK då, räknar man in 3p för Kalmar på sin "hängmatch" skiljer det faktiskt endast 4p!

7e. SSK vs Löven.
9e. Löven vs VIK.
14e. Löven vs Kalmar.
16e. Löven vs IKO
21a. BIK vs Löven.

Sen kommer det 5 lättare matcher.
Senast redigerad av UnitedKingdom 2026-01-07 kl. 00:58.
Citera
2026-01-07, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121

Vet ej faktiskt. Modo var tvungen att göra något och inte vänta tills slutspel eller efter säsongen.
Karlin har varit en helig ko pga att han tog upp Modo till SHL. Men man kan inte leva på gamla meriter.
I SHL så var spelet lika dåligt, inget GO i spelarna, sen vad det beror på kan man spekulera i.
Det faktum att många spelare var frustrerad. Rakt av inte vill spela för Modo.

Det jag har tyckt som fattas mest är det fysiska, vars fan är tacklingarna?? Pettersson kan inte täcka upp allt
Sen så kan man inte ha ett spelsystem som spelarna är för dåliga att spela efter, med NHL kan man göra, men ibland kanske för fan måste anpassa spelet efter vad för typ för spelare man har.

De som trodde att en eller två nya backar skulle styra upp detta lever i en fantasivärld. Något mer drastiskt var tvunget för när inga spelare visar engagemang (förutom juniorer) så är det något annat det sitter i.
Citera
2026-01-07, 20:43
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Jag ska villigt erkänna att jag inte går lika ofta på håkky som jag borde men eftersom jag är i Jämtland på semester passar jag på att kolla ÖIK - Gnaget.

ÖIK måste väl ha seriens sämsta publik? I långa stunder är det knäpptyst och jättedeppig stämning. Dessutom har jag vid två tillfällen blivit ombedd av några trötta jämtar att "dämpa mig" utan att på något sätt skämt ut mig. Det här är ett jävla skämt!

/#LOUDmouth#
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in