2025-12-10, 22:12
Medlem
Storstark68s avatar
Förstår inte hur Löven kan vara denna supermaskin. För några år sedan fikade jag med f.d kanonbacken Sanny Lindström och frågade vad han tyckte om Löven. De har glömt hur man bygger ett lag sa han. När Löven bygger laget bakifrån blir de bra men det gör de ju aldrig. Detta förmedlade jag till Per K men då var det bara offensiven som gällde. Så jag gav upp och trodde aldrig att han skulle tänka om. Nu är laget defensivt närmast perfekt och går inte Löven upp till våren är det nog kört för lång tid framåt. Bogren tror jag har samma peppförmåga som Virus hade när det blev SM-guld 87. Så jävla grymt om det äntligen blir ett gröngult lyft 2026 och framåt.
Citera
2025-12-12, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Förstår inte hur Löven kan vara denna supermaskin. För några år sedan fikade jag med f.d kanonbacken Sanny Lindström och frågade vad han tyckte om Löven. De har glömt hur man bygger ett lag sa han. När Löven bygger laget bakifrån blir de bra men det gör de ju aldrig. Detta förmedlade jag till Per K men då var det bara offensiven som gällde. Så jag gav upp och trodde aldrig att han skulle tänka om. Nu är laget defensivt närmast perfekt och går inte Löven upp till våren är det nog kört för lång tid framåt. Bogren tror jag har samma peppförmåga som Virus hade när det blev SM-guld 87. Så jävla grymt om det äntligen blir ett gröngult lyft 2026 och framåt.

Pga nostalgi skulle jag inte ha så mycket emot att dom går upp. Och Norrland behöver fler lag där uppe, till glädje för de tappra själar som pallar bo i obygden.

Nu tror jag dock härdsmältan kommer, förutsatt dom inte stötter på Gnaget tidigt i kvalet och får vind i segeln utav detta.

Löven, SSK, Mora & VIK dessa klubbar förtjänar ett bättre öde imho. Sen har vi bubblare som gjort det någorlunda bra senaste åren som OIK.

Jag tycker "elit"serien bör utökas med ytterligare två lag samt att man gör det lite lättare att degraderas från högsta serien.

Pengarna bakom "systemet" vill uppenbarligen inte väcka liv i liket.

Och gubbarna bakom HockeyAllsvenskan verkar inte så jäkla pigga på utveckla sitt varumärke.

Det finns så jäkla mycket potential som går förlorad känns det som. Just pga hur allt är "uppstyrt".
Citera
2025-12-12, 10:01
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartGulFantast
Pga nostalgi skulle jag inte ha så mycket emot att dom går upp. Och Norrland behöver fler lag där uppe, till glädje för de tappra själar som pallar bo i obygden.

Nu tror jag dock härdsmältan kommer, förutsatt dom inte stötter på Gnaget tidigt i kvalet och får vind i segeln utav detta.

Löven, SSK, Mora & VIK dessa klubbar förtjänar ett bättre öde imho. Sen har vi bubblare som gjort det någorlunda bra senaste åren som OIK.

Jag tycker "elit"serien bör utökas med ytterligare två lag samt att man gör det lite lättare att degraderas från högsta serien.

Pengarna bakom "systemet" vill uppenbarligen inte väcka liv i liket.

Och gubbarna bakom HockeyAllsvenskan verkar inte så jäkla pigga på utveckla sitt varumärke.

Det finns så jäkla mycket potential som går förlorad känns det som. Just pga hur allt är "uppstyrt".
Håller verkligen med dig om detta. Det måste bli bättre rotation i seriesystemet om det ska vara värt det. HA känns lite misskött också, fast det är en jävla kul liga. Trist att det ska behöva vara så. Det är som att luften gått ur skiten, tillfälligt får vi hoppas, efter några hajpade säsonger med HV, Brynäs, Skansen...

Bävar f.ö. inför kvällens möte med Gnaget. Tycker ni är starka generellt. Är nog mycket mentalt. Men det brukar vara kul att möta AIK, så det blir säkert bra.

Hoppas även på att ni får möta Löven i slutspelet igen. Då får männen från norr det tufft!
Citera
2025-12-12, 11:15
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intekvn
Grejjen att det här dåliga spelet är inte unikt för i år utan såg likadant ut i SHL förra året. Att tro en eller två backar hade förändrat lever i förnekelse. Det jag reagerat mest på dessa två är hur spelare som Paul LaDaue spelar fysiskt som fan på försäsong matcher men sen tacklas ingenting. Hänt flera backar, man undrar om någon säger åt dom att inte vara fysisk? Är inte en dag försent att dessa två coacher får gå.
För det kan INTE bli sämre. Man vann mot Karlskoga men man var fan inte bra, mäkta med 5 skott på mål per period för fan.

Rant över.
Jag fattar. Sant, förra säsongen var inte heller nån succé för MoDo.

Tre nya backar på ingång nu. Får väl se om det lyfter på sikt. MoDo tappade alltså en tremålsledning mot oss (IKO) i onsdags. 3-0... 4-2... 5-5. Men Fredrik Andersson är iaf. betydligt gapigare i båset än Mattias Karlin nånsin var.
Citera
2025-12-12, 21:50
Medlem
IceEyess avatar
Inget nytt på västfronten ikväll. Björklöven kör över motståndet, BIK vinner, Modo presterar sisådär och Västerås fortsätter att visa att publiken borde engagera sig i stadens bandy- eller fotbollslag istället.
Citera
2025-12-12, 23:13
Medlem
Storstark68s avatar
Kalmar går tammefan till final och kanske gör en Växjö. De kör sin maxoffensiv och inget verkar stoppa gänget men de får jobba hårt till våren. Antingen möter de Löven eller Modo och det lär bli 7 svettiga matcher. Hoppas på mycket fysik och galna känslor så att publiken kastar in allt de har på isen. HA börjar bli en kanonliga.
Citera
2025-12-12, 23:33
Medlem
Blot-Svens avatar
Förra matchen: Fitzgerald gör tre mål på IKO. Kvällens match: Pooley gör tre mål på IKO.

En poäng på de fem senaste matcherna. Jag skulle inte säga att jag är direkt imponerad.
Citera
2025-12-13, 15:21
Medlem
Ja dom imponerar verkligen, är väldigt överlägsna poängmässigt, så tycker dom är värdiga att gå upp! Men med tanke på hur slutspelet är upplagt kan ju vad som helst hända! Det gäller att vara bäst när det gäller..
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Citera
2025-12-14, 18:13
Medlem
Samuel Jonsson lämnar Kalmar. Shl lag måste vara intresserade, men ryktet säger Finland. Kärpät närmare bestämt.

Framgångens pris som Kalmar får betala.
Senast redigerad av MitchRapp 2025-12-14 kl. 18:17.
Citera
2025-12-17, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Håller verkligen med dig om detta. Det måste bli bättre rotation i seriesystemet om det ska vara värt det. HA känns lite misskött också, fast det är en jävla kul liga. Trist att det ska behöva vara så. Det är som att luften gått ur skiten, tillfälligt får vi hoppas, efter några hajpade säsonger med HV, Brynäs, Skansen...

Bävar f.ö. inför kvällens möte med Gnaget. Tycker ni är starka generellt. Är nog mycket mentalt. Men det brukar vara kul att möta AIK, så det blir säkert bra.

Hoppas även på att ni får möta Löven i slutspelet igen. Då får männen från norr det tufft!

Jäklar vilken skum match det vart. Ni spelade ju bra, stundtals. Bara pucken inte va över mittlinjen på er halva 😶😶

Jag vet inte om du såg matchen live eller hemma. Men på TV:n zooma dom in ner tränare efter 4-0 målet, han hade bokstavligen tappat hakan. Den låg nere på golvet i båset. En OSLAGBAR min! vilken avhyvling det lär ha blivit i periodpaus.
Eländigt försvarsspel emellanåt från er sida. Men samtidigt så spelade ni bra i stora delar av matchen.

Nu har jag haft en orolig känsla över SSK och Oskarshamn precis hela tiden och tror något av dessa lagen ev kan överaska lite.

Det här känns som en rökridå för att vilseledda, det är inte antalet det är fel på (imho så kan det utökas ned ytterligare en klubb var från Södra/Norra) t o m.

Men då ska det vara lättare att gå upp och gå ner i seriesystemet.

Dom vill inte dela på degen, vill barrikadera sig där uppe och kommer med allehanda bs förklaringar.

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/shl-bossens-utspel-ta-bort-fyra-lag-i-hockeyallsvenskan/

Nej utöka HA med två lag till, men se till att två lag åker ner från elitserien varje år.

Vill man se till att försäkra sig för kontinuerligt med spel i högstaligan så får man jobba på andra smarta sätt, som t ex med talanger?

Nåja, idag är drt äntligen hockey igen. Det tackar vi för!
Citera
2025-12-19, 20:42
Medlem
Dra på fetjävla trissor! I den 30:e matchen hände det!

Äntligen en match som är stabilt genomförd i 60 minuter, utan avgrundsdjupa svackor, där vi samtidigt har tillräcklig effektivitet framåt. Exakt det som aldrig hände under Karlin.

Under säsongen har vi ibland haft spetsen men sen spelat som en påse nötter, och på ren tur tagit poäng eller välförtjänt förlorat. Eller så har vi ibland skärpt till oss och hittat en viss stabilitet, men då varit blötare än en natt med Tommy Salo.

Vilken förlösande känsla efter den här ökenvandringen till säsong - där spelet liksom aldrig suttit riktigt. Tog bara fyra matcher för Freddan att hitta dit vilket känns positivt.

Nu vågar man tro lite mer på att topp 3 är möjligt. Särskilt när Käallmah säljer av sina spetsspelare.
Citera
2025-12-19, 21:08
Medlem
Reimers avatar
Tre oerhört viktiga poäng för Almtuna mot Nybro, sett till skottstatistiken så är det rena rånet, Nybro vinner den delen med 35-18.

Nu har Almtuna lite häng på lagen i mitten av tabellen och med lite tur så blir det en trevlig vår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in