Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Håller verkligen med dig om detta. Det måste bli bättre rotation i seriesystemet om det ska vara värt det. HA känns lite misskött också, fast det är en jävla kul liga. Trist att det ska behöva vara så. Det är som att luften gått ur skiten, tillfälligt får vi hoppas, efter några hajpade säsonger med HV, Brynäs, Skansen...
Bävar f.ö. inför kvällens möte med Gnaget. Tycker ni är starka generellt. Är nog mycket mentalt. Men det brukar vara kul att möta AIK, så det blir säkert bra.
Hoppas även på att ni får möta Löven i slutspelet igen. Då får männen från norr det tufft!
Jäklar vilken skum match det vart. Ni spelade ju bra, stundtals. Bara pucken inte va över mittlinjen på er halva 😶😶
Jag vet inte om du såg matchen live eller hemma. Men på TV:n zooma dom in ner tränare efter 4-0 målet, han hade bokstavligen tappat hakan. Den låg nere på golvet i båset. En OSLAGBAR min! vilken avhyvling det lär ha blivit i periodpaus.
Eländigt försvarsspel emellanåt från er sida. Men samtidigt så spelade ni bra i stora delar av matchen.
Nu har jag haft en orolig känsla över SSK och Oskarshamn precis hela tiden och tror något av dessa lagen ev kan överaska lite.
Det här känns som en rökridå för att vilseledda, det är inte antalet det är fel på (imho så kan det utökas ned ytterligare en klubb var från Södra/Norra) t o m.
Men då ska det vara lättare att gå upp och gå ner i seriesystemet.
Dom vill inte dela på degen, vill barrikadera sig där uppe och kommer med allehanda bs förklaringar.
https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/shl-bossens-utspel-ta-bort-fyra-lag-i-hockeyallsvenskan/
Nej utöka HA med två lag till, men se till att två lag åker ner från elitserien varje år.
Vill man se till att försäkra sig för kontinuerligt med spel i högstaligan så får man jobba på andra smarta sätt, som t ex med talanger?
Nåja, idag är drt äntligen hockey igen. Det tackar vi för!