Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Idag, 02:39
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Snick-snack. Slagborr av ordentlig modell låter satan. Bor du i ett äldre hus så blir det lätt stomvibrationer som förstärker ljudet.

Kan hålla med om att om lägenheten bokstavligen skulle vibrera märkbart så hade det krävts något kraftigare än en slagborr men tror inte du ska tolka TS så bokstavligt just där. Slagborrmaskin låter kraftigt, punkt.

Men det som är bra är att det tar 15 sekunder att borra hålet med en borrhammare. Om man nu inte skall borra 15mm skruvar för knullgunga.
Citera
Idag, 03:38
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Men det som är bra är att det tar 15 sekunder att borra hålet med en borrhammare. Om man nu inte skall borra 15mm skruvar för knullgunga.

Skruvar TS grannar för en knullgunga som tål mycket hårda tag?
Citera
Idag, 05:58
Medlem
AlfaQhards avatar
Kan också vara att de gjort om ett rum till verkstad
Citera
Idag, 08:38
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Varför ljuger du själv? Ett hyreshus klarar bra av vibrationer från borrande t.o.m med slagborr utan att sprickbildning uppstår. Det du säger är helt enkelt inte sant.
Jag ljuger inte alls. Jag säger att slagborrar och borrhammare orsakar inte vibrationer som känns i andra lägenheter. Vilket TS påstår att de gör.
Men om du hade läst inläggen så hade du förstått det.
Citera
Idag, 08:43
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Det låter mer som att någon bilar badrum än borrar.

1-2 timmar borrande i 2 veckor hinner även en ovan borrare göra om en lägenheten till en schweizerost.. vi pratar 100-tals hål på den tiden.

Så något stämmer ju inte här.
Andra saker som inte stämmer;
☆ TS påstår att det inte går att prata i hans lägenhet när de borrar.
☆ TS påstår att hela hans lägenhet vibrerar när de borrar.

Varken slagborr eller borrhammare orsakar det. Jag använder båda varje dag.
TS överdriver för att få sympati för sin sak och de flesta som inte känner till verktygen tror på honom.
Citera
Idag, 10:01
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Det låter mer som att någon bilar badrum än borrar.

1-2 timmar borrande i 2 veckor hinner även en ovan borrare göra om en lägenheten till en schweizerost.. vi pratar 100-tals hål på den tiden.

Så något stämmer ju inte här.
Handlar nog om en person som fyndat någon slagborrmaskin för 199:- och en betongborr sats från Lidl för 49:- och kör så armen domnar och kommer 5 mm i timmen.
TS kanske kan tipsa grannen om att man kan hyra riktiga maskiner som borrar som det var trä i betongen.
Citera
Idag, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Jag ljuger inte alls. Jag säger att slagborrar och borrhammare orsakar inte vibrationer som känns i andra lägenheter. Vilket TS påstår att de gör.
Men om du hade läst inläggen så hade du förstått det.
Det gör du visst det. Stomljud i flerbostadshus fortplantas i form av just vibrationer. De kan upplevas både med hörsel och känsel. Du kan inget om byggfysik märker jag, så varför uttalar du dig?
Citera
Idag, 10:54
Medlem
GregerAfGyllensties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
3 stora hundar i en liten lägenhet. Jag skulle anmäla direkt för djurplågeri.

Djurplågeri hahahaha!
Citera
Idag, 10:56
Medlem
GregerAfGyllensties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Lycka till med den anmälan. 16 kvadratmeter per hund är mycket mer än vad snitthunden i innerstan har.

Snitthunden i innerstan har nog mer än 16kvm, det flesta har bara en hund i stan så du menar alla dom bor på 16kvm? Rimligt.
Citera
Idag, 11:02
Medlem
Amitriptylins avatar
Väldigt vanligt med idioter som inte förstår eller helt enkelt skiter i att de stör sina grannar.
Därför jag bor i villa numera.
Citera
Idag, 11:04
Medlem
Amitriptylins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Andra saker som inte stämmer;
☆ TS påstår att det inte går att prata i hans lägenhet när de borrar.
☆ TS påstår att hela hans lägenhet vibrerar när de borrar.

Varken slagborr eller borrhammare orsakar det. Jag använder båda varje dag.
TS överdriver för att få sympati för sin sak och de flesta som inte känner till verktygen tror på honom.

De kanske bilar upp badrumsgolvet, då vibrerar och dånar det i hela kåken.
Citera
Idag, 11:04
Medlem
Som redan påpekats har grannarna för kassa grejer. För mycket dynga där ute som säljs in som brukbart för betong. Har man mycket som ska upp på väggarna skaffar man en ordentlig maskin för jobbet. Och om de här människorna måste ägna timmar varje kväll åt att komma tillräckligt djupt in i väggarna har de antagligen skapat rena kratrar som gör att skiten ändå inte sitter som den ska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in