Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-29, 00:46
Medlem
Ex nämns. Vet någon om BO’s tidigare förehavanden?
Citera
2025-12-29, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Nu står det: "Familjen slog larm, men den aktiva polisinsatsen dröjde. Patruller skickades flera timmar senare – när närstående själva hittat buntband och en hammare".
Jag vet att det stått att vänner etc hittat grejerna, men hemskt att polisen inte kan ta sånt på allvar - att My skickade meddelande "hemma snart" och inte dyker upp. Hemskt!
Källa på att My skickade ett sådant meddelande? Verkar vara en trådsanning från igår.
Citera
2025-12-29, 00:48
Medlem
Detta börjar ju likna Kristoffer/Kim Marie Johansson, helt sinnes...

Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Eftersom han bytt namn flera ggr, så får det mig att undra om det är möjligt att han gjort könsbyte, bytt till kvinnonamn namn och antar då att han är kraftigt sminkad och har långt hår idag, enbart för att inte bli just igenkänd och slippa flytta runt och byta namn? Kan han haft detta som förklaring till ”sina sjuka sexuella våldsbrott” mot barn och kvinnor? Hur som helst så hjälpte det ju inte i så fall? Robin/Vilma bör väl få rättspsykiatrisk och inte sätts med kvinnor som han vill mörda?

Eller är han född i fel kropp och alltid känt sig som kvinna? Och ändå hatar kvinnor så mycket att de måste mördas?
En lesbisk mördare som ska sitta i kvinnofängelse?

Alltså ursäkta min förvirring om jag trampar någon transa eller så på tårna nu, men jag förstår verkligen inte detta öht?

Robin/Vilma är 26 år, har redan begått grova lustbetonat även om de inte fullbordats, suttit i fängelse i flera år, byter namn flera ggr som troligtvis handlar om att fly från sitt förflutna, och kommer då på den korkade idén att byta kön för att slippa bli igenkänd? Mördar han i tron att hans DNA/fingeravtryck förändrades också eftersom han lämnade hammare och buntband på brottsplatsen när han kidnappade henne?

Våldtäkt kan det ju handlat om, även om han gjort ett könsbyte? Men kan han varit så trög att han själv trodde att hans lust att våldta och mörda skulle försvinna om han fick byta kön?

Hur fasen ska man tänka? Glömde han att han var kvinna just för att han inte känner sig som en kvinna? Det är väl mest troligt
Alltså ni fattar ju, kan det bli mer snurrigt att reda ut och förstå det här?
Allvarligt, det måste väl bli rättspsykiatriskt vård denna gång? Eller kan han anses som frisk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marrin
Paintball-Vilmas Instagram
https://www.instagram.com/vilma_a99/

Obs född 99 enligt användarnamnet, dvs 26 år.

Här är äcklet.

https://samnytt.se/han-kidnappade-och-styckmordade-kvinnan-greps-nar-kroppsdelar-gravdes-ned/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Nej. Då gick dom ut och sa att dom visste att hon var avliden men inte att hon var hittad.

Ger mig fan på att dom fann huvudet här med, i stugan han hyrde.

Har en känsla av det också. En del sparar ju huvudet som trofé, vansinnigt nog.
Citera
2025-12-29, 00:49
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Vet vi nåt om hens uppväxt? Föräldrar? Syskon? Skolgång? Diagnoser?
Hon var på hemvändarkväll, tog pendeln till Rönninge för att gå någon km hem där hon skulle bo. Student från Lund, hemvändare, söt tjej. Detta blev hennes död... Förmodligen på ett smärtsamt och otäckt sätt enligt GMs sexuella preferenser, han styckade henne och höll på gräva ner bitarna när polisen tog honom.

Dödsstraff utan chans till benådning är min dom för GM. Men tyvärr funkar det inte så i Sverige än.
Citera
2025-12-29, 00:50
Medlem
Citat:
Nu står det: "Familjen slog larm, men den aktiva polisinsatsen dröjde. Patruller skickades flera timmar senare – när närstående själva hittat buntband och en hammare".
Jag vet att det stått att vänner etc hittat grejerna, men hemskt att polisen inte kan ta sånt på allvar - att My skickade meddelande "hemma snart" och inte dyker upp. Hemskt!

Var har du läst att BO skickat meddelanden? Ofta agerar polisen först när det finns något konkret.
Citera
2025-12-29, 00:51
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Källa på att My skickade ett sådant meddelande? Verkar vara en trådsanning från igår.
Jag har hängt här sedan detta hände. Fullständigt OMÖJLIGT att veta var jag läste det. Men tror det stämmer eftersom familjen visste att "hon är snart hemma" och när hon inte var där inom den kvarten det tar så blir dom oroliga och det börjas leta.
Citera
2025-12-29, 00:51
Medlem
De som skrev tidigt i tråden om buntbanden och hammaren! Hur fick de info??
Avfärdades gång på gång av många inklusive mig..
Hade uppskattat om ni berättar nu
Citera
2025-12-29, 00:52
Medlem
Citat:
Jag säger bara en sak.
Man försöker inte kidnappa en 10-åring 2019. Det går 6 år och sen styckar man en 25-åring. Nej nej nej. Han har gjort grejer däremellan. Frågan är bara vad?
Förmodligen blivit påknullad av den här andra mannen ”chauffören” och ruvat på denna sjuka händelse..

Hoppas fanskapet blir så brutalt torterad på kåken så den rosan sockan från arslet bara släpar i backen när han blir buren runt på avdelningen för att få det upprepat vecka efter vecka..
Att låta denna människa som vissa FBare föreslår få dödsstraff, är på tok för enkel utväg för detta svin..
Citera
2025-12-29, 00:53
Medlem
sten-sax-grops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolakidsdoraldrig
Vill bara nämna angående Google Trends. Jag testade söka på mitt namn på google, väntade 10 min och sen gick in på Google Trends. Det stod att någon sökt på det igår och i morse. Jag är den enda som heter mitt för och efternamn i Sverige, så ingen sannolikt att någon annan sökt på det också.
Så vet inte om vi kan förlita oss på det spåret.

Ja, och hade det stämt hade det väll funnits hur mycket sökningar de kommande dagarna på henne fram tills nu. Det var blankt den 26, 27, 28e.
Citera
2025-12-29, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Fast möjligheten att hitta henne vid liv måste ju ändå vara värt risken att aldrig hitta henne död. Så länge hon kan leva är det allt som betyder något. Men jag har inga detaljer om vad som hänt i detta fall. Polisen har säkerligen gjort allt de kunnat och handlat rätt, och som jag skrev är det bra att de hittade kroppen.

Jag tror i alla fall att sannolikheten är noll för att polisen skulle sitta 10 timmar utanför hans hus och vänta på att han skulle köra iväg med likdelar om det fanns en chans att hon var vid liv därinne.

Har för mig att Polisen har värmekameror som kan läsa av levande människor genom väggar. Du kan också titta in fiberoptiskt via tak el husgrund t ex, eller med minidrönare, göra ljudupptagningar med hög känslighet o s v.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in