Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-29, 00:32
Medlem
Vet vi nåt om hens uppväxt? Föräldrar? Syskon? Skolgång? Diagnoser?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Om dom hade gått in i lägenheten konfronterat honom och der visar sig att hon inte fanns i lägenheten vad skulle din plan B vara då?

Tänk om han hade gömt henne i något ensligt hus levande? Hur skulle dom då hitta henne? Fråga snällt?

Du vill satsa allt på ett kort och det är sällan en bra idé. Risken skulle vara att du då var den som orsakade hennes död.

Fast möjligheten att hitta henne vid liv måste ju ändå vara värt risken att aldrig hitta henne död. Så länge hon kan leva är det allt som betyder något. Men jag har inga detaljer om vad som hänt i detta fall. Polisen har säkerligen gjort allt de kunnat och handlat rätt, och som jag skrev är det bra att de hittade kroppen.

Jag tror i alla fall att sannolikheten är noll för att polisen skulle sitta 10 timmar utanför hans hus och vänta på att han skulle köra iväg med likdelar om det fanns en chans att hon var vid liv därinne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Om dom hade gått in i lägenheten konfronterat honom och der visar sig att hon inte fanns i lägenheten vad skulle din plan B vara då?

Tänk om han hade gömt henne i något ensligt hus levande? Hur skulle dom då hitta henne? Fråga snällt?

Du vill satsa allt på ett kort och det är sällan en bra idé. Risken skulle vara att du då var den som orsakade hennes död.

Span sattes in på lördagsmorgonen enligt tidigare inlägg och provsvaren kom in först på lördagseftermiddagen. Även gripandet skedde på lördagseftermiddagen om jag kommer ihåg rätt.

Innan provsvaren kom in, och det var en DNA-match, fanns troligen inte tillräcklig (teknisk) bevisning för husransakan och/eller gripande. Att span sattes in så tidigt kan ha berott på indicier som gjorde att man höll extra koll på MGM.

När gripandet väl skedde kan det varit en slump att GM just då satt i bilen och hade kvarlevor med sig. Det vill säga det var inte en medveten strategi att locka fram var BOs kvarlevor fanns.
Citera
2025-12-29, 00:33
Medlem
Det borde vara förbjudet att byta namn om man har begått ett brott!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Grevens sammanfattningar:
Uppdaterad: 29 december 2025

Tidslinje

FAQ - vanligaste frågorna
Del 1: Brottsoffer. Sociala medier/bilder på My. Försvinnandet. Kollektivtrafik. Vägar hem. Fynd. Övriga spår.

Del 2: Misstänkta gärningsmän (MGM). Relationer.

Del 3: Gripandet. Mys kropp. Sökinsatser. Polisarbete. Avspärrad fastighet

Jag tänker att det kanske också är relevant att gärningsmannen nu har bytt namn till Vilma Andersson
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
De är väll om de byter KÖN inte bara namn?

Eftersom han bytt namn flera ggr, så får det mig att undra om det är möjligt att han gjort könsbyte, bytt till kvinnonamn namn och antar då att han är kraftigt sminkad och har långt hår idag, enbart för att inte bli just igenkänd och slippa flytta runt och byta namn? Kan han haft detta som förklaring till ”sina sjuka sexuella våldsbrott” mot barn och kvinnor? Hur som helst så hjälpte det ju inte i så fall? Robin/Vilma bör väl få rättspsykiatrisk och inte sätts med kvinnor som han vill mörda?

Eller är han född i fel kropp och alltid känt sig som kvinna? Och ändå hatar kvinnor så mycket att de måste mördas?
En lesbisk mördare som ska sitta i kvinnofängelse?

Alltså ursäkta min förvirring om jag trampar någon transa eller så på tårna nu, men jag förstår verkligen inte detta öht?

Robin/Vilma är 26 år, har redan begått grova lustbetonat även om de inte fullbordats, suttit i fängelse i flera år, byter namn flera ggr som troligtvis handlar om att fly från sitt förflutna, och kommer då på den korkade idén att byta kön för att slippa bli igenkänd? Mördar han i tron att hans DNA/fingeravtryck förändrades också eftersom han lämnade hammare och buntband på brottsplatsen när han kidnappade henne?

Våldtäkt kan det ju handlat om, även om han gjort ett könsbyte? Men kan han varit så trög att han själv trodde att hans lust att våldta och mörda skulle försvinna om han fick byta kön?

Hur fasen ska man tänka? Glömde han att han var kvinna just för att han inte känner sig som en kvinna? Det är väl mest troligt
Alltså ni fattar ju, kan det bli mer snurrigt att reda ut och förstå det här?
Allvarligt, det måste väl bli rättspsykiatriskt vård denna gång? Eller kan han anses som frisk?
Citera
2025-12-29, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78
Håller med vi har fått så många bevis på personer som begått sjuka dåd och släppts ut på otroligt kort tid efteråt. Inte fan är det vanliga medborgares ansvar att dessa ska sitta inlåsta

I USA hade väl den här killen fått 15-20 års fängelse för sitt tidigare brott här 1.5 år? I vissa länder är det säkert dödstraff på att försöka kidnappa och våldta små barn här ses det som en bagatell nästan.

Mer. Han kunde fått typ 40 år. I USA ser man inte med blida ögon på kidnappning av barn.
Citera
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
1. Okej, tack för det. Du växer verkligen i mina ögon...

2. Jag uppfattar det som att du inte riktigt plockade upp det här med proportionalitet och rimlighet; Om man dömer ut maxstraff för (försöks)gärningar som skett under begränsad tid och där målsägande inte skadats eller ens förts bort - hur skall man då bestraffa fall där personer hållits inlåsta i flera dagar eller veckor, eller där personer utsatts för allvarligt hot eller våld? Apropå "minus ungdomsrabatten" så är det ju just ungdomsrabatten som hindrat det fulla straffvärdet, vilket gör att denna punkten är en ickefråga. Så jag frågar: Givet den ungdomsrabatt som förelåg vad hade du då viljat ha för straff här?

3-4. Att Försök till människorov har livstids fängelse i straffskalan är vi helt överens om (...det roliga är att du i inledningen av vår diskussion fick för dig att jag inte var av den åsikten, fast jag i själva verket hade skrivit TVÅ inlägg innan vår diskussion där jag klargjorde just detta). Men det är ju inte förekomsten av att "livstids fängelse finns i straffskalan" som är det viktiga i detta, utan hur lagen/praxis skall tillämpas.

5. Beträffande "sex-mord" så har jag redan klargjort att detta aldrig omfattats av åklagarens åtal eller tingsrättens dom.
1. Jag är helt ointresserad av vad du tycker om mig. De allra flesta som läser tråden tycker med stor säkerhet att jag är den större av oss.

2. Proportionaliteten ligger i avsikten. Ingen annan avsikt ned en kidnappning kan vara värre än att sexmörda ett barn. Mig gör det heller inget om flera olika grova gärningar slår i strafftaket.

3-4. Jag håller mig till lagen. Praxis som du och dina juristkolkegor har hittat på för att kunna släppa ut våldsmän så snabbt som möjligt igen är ointressant. De får samhället hitta metoder att ändra på, t.ex. genom att vanligt folk talar om vad de tycker om er brännvinsakdvokater.

5. Du fortsätter bara med ditt juridiska snömos som om det vore lag eller sanning. Var har jag skrivit om någon annan brottsrubricering? Ingenstans. Det är du som inte klarar av att förstå att avsikten med en kidnappningen måste tas med i straffvärderingen. Men jag antar att du förstår och bara försöker hitta retoriska utvägar för minimala straff för dina älskade våldsmän.

Återigen. Ni jurister är inte del av lösningen på Sveriges problem, ni är del av problemet. Det är ni som sett till att ett monster tilläts komma ut och mörda. Inget snömos du skriver kan ändra på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vickilem
Gofile ska tydligen vara den bästa men testar med en annan hemsida också :

https://limewire.com/d/1KCrE#AZUUQ46ykz

Samtliga FUP och domar ligger i länken.
Säg till om länken inte fungerar eller om de finns bättre sida att ladda upp de på.
tack så mkt, läser om domen från 2019. Riktigt mongo alltså. Han skulle må bra av att helt elimineras från den här planeten. Han är vad man kallar för "skadat gods"
Citera
2025-12-29, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madrida
Sällan man berörs av fall nuförtiden. Samhällsklimatet har tyvärr påverkat gemene man. Men det här är bara så himla tragiskt ett rent mörker. Denna galning har alltså sprungit runt i samhället som en jävla ”Houdini” trots det vidriga brott han har försökt begå? Vad fan är det egentligen fel på Sveriges lagar???

Jag har själv arbetat inom rättspsykiatrin och har erfarenhet. Majoriteten går inte att läka. Utan all jävla lugnande som de får hade de sprungit runt och begått nya brott igen. Jag lider verkligen med familjen på det djupaste. Sånt här kan man aldrig gå vidare från. Vad som däremot kan och MÅSTE krävas nu är en förändring. En lex My för att hedra hennes minne. Sitta och låta sexualbrottslingar och pedofiler till ”skyddad identitet” det ska inte vara ett privilegium. Jag skiter fullständigt i mänskliga rättigheter och det jävla daltandet. Efter första brottet har den här dåren redan förbrukat sin rätt till det.
Uschhh kan inte ens föreställa mig den dödsångesten hon har upplevt.

Förväntar mig och hoppas regeringen visar någon handlingskraft kommande vecka. Önskar familjen massa stöttningar & kärlek. Till dåren från mig jag hoppas man bränner dig din FUCKIN råtta.

Kunde inte sagt det bättre, instämmer med allt med ett förtydligande att råttan alltså bokstavligen ska brännas på bål för detta.
Citera
2025-12-29, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rramboi
Syns även här:

https://ibb.co/MKFLDDX

Ser ju ut som att det har flyttat sig ännu mer där?
Citera
2025-12-29, 00:36
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskidiot
Nu får någon inom paintball communityt i Stockholm med omnejd uttala sig. Hur har den här personen betett sig? Visste alla om att det var en dömd pedofil ni lekte tjuv och polis med?
Nu är det extremt viktigt att hänga ut alla som den här mannen har umgåtts med eller ens varit i kontakt med. Käppjaga dem på sociala medier. Kräva av dem att de ska känna till allt om alla de någonsin träffat. Förstöra deras liv för att de sköt lite paintball med en person som inte ens hade samma kön och namn när han greps senast.

Du gör verkligen skäl för ditt användarnamn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in