2025-12-28, 22:08
Medlem
rainbowias avatar
Sidan laggar och trixar sig. Svårt att komma in på pepparkakshuslänken.

Citat:
Ursprungligen postat av Bruunoo
Jag hoppas att Heggen (Heggas får du sluta med, funkar inte...) håller ihop det i morgon, otroligt imponerande i så fall efter urladdningen idag. Du tror Amundsen tar det i morgon, i klassiskt, ja möjligen men jag är tveksam. Vanligtvis något bättre i skejt och jag undrar om han har formen riktigt just nu? Vi får hoppas att Svanebo får till det, brukar funka bättre i klassiskt vid torr och fin snö. Vore kul med bra lopp av Anger och Myhlback!

Blir överraskad om inte Lasse åtminstone är t-10, isf behållar han pallkänning för totalen. Amundsen är lite av en killertyp. Därav ingivelsen. Visst, går inte och säg att han vinner garanterat fast formen är där säkert. Finns några andra norrmänn som vilade idag som vill mycket oas.
Topp-15 av Anger plus Poromaa alt Myhlback hade varit mumma.

Damloppet lär avgöras i getingboet innan den seedade gruppen. Tippar Ebba som bästa svenska även om jag håller mest på Frida. Topp-20 av Märta kanske.
Citera
2025-12-28, 22:10
Medlem
Har inte hängt med fullt ut, men för mig att jag hört att dom gjort om touren detta året så att det är flera sprint tävlingar tack vare snöbrist, stämmer de?

Eller de kanske är under mästerskapet nästa år, kommer inte ihåg
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2025-12-28 kl. 22:12.
Citera
2025-12-28, 22:12
Medlem
Alkibiadess avatar
Dags för att de svenska distansåkarna att visa något imorgon.
Citera
2025-12-28, 22:15
Medlem
Metallharrys avatar
Ska bli intressant att se om dagens skidor var ett olycksfall i arbetet om det fortsätter på samma tema under touren. Förra säsongens tour var ju ett enda mörker med misslyckande efter misslyckande.
Citera
2025-12-28, 22:16
Medlem
Joelfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Tror man mycket på Ilar så var ju dagen rätt positiv. Jag tror väl personligen att hon kommer vara väldigt högt upp efter tre etapper och sen får vi se hur bra hon håller ihop det. Det är en helt annan stabilitet hon sitter på i dagsläget, men sista tre etapperna känns ändå inte helt som hennes kopp te.

Ebba och Frida m.fl. distansåkare både dam och herr får bevisa sig imorgon om dom ska ha något med tourtotalen att göra.

Slind jobbar ruggigt mycket i skymundan på damsidan annars inför den här touren tycker jag med tanke på att hon var solklar tvåa ifjol bakom en åkare som inte är med. Ska vara att man inte sett henne så mycket i klassiskt än då, men hon körde ändå skiathlon bra i Trondheim.

Har gått mer i från statistik än vad jag tror och o då har Ilar vart ganska medel rakt igenom med slutetappen och 3:e etappen som sämsta etapper.
Citera
2025-12-28, 22:18
Medlem
rainbowias avatar
Lisa och Evelina får rikta in sig mot de andra U23orna. Rapporteras att Iris de Martin Pinter var i toppslag för dagen och tog en chans i hennes kvart. Friskt vågat, hälften vunnet.

Om Myhrvold missar OS, vem ska komplettera SS-laget? Fosnäs, Astrid el Heidi?
Citera
2025-12-28, 23:15
Medlem
Intressant att se hur onsdagens nymodighet, 5 km masstart i heat, fungerar i praktiken. Vad jag förstått så är det heat med ca 20 åkare som kör en masstart och för att vinna tävlingen måste åkaren vinna sitt heat, och åka i det snabbaste heatet. Heaten delas in med avseende på ranking, men det verkar också finnas en begränsning för max antal åkare från samma lag i ett heat, så att inte alla norska herrar eller svenska damer kan åka i samma heat. Jag tror att det kan bli intressant.
Citera
2025-12-28, 23:16
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Lisa och Evelina får rikta in sig mot de andra U23orna. Rapporteras att Iris de Martin Pinter var i toppslag för dagen och tog en chans i hennes kvart. Friskt vågat, hälften vunnet.

Om Myhrvold missar OS, vem ska komplettera SS-laget? Fosnäs, Astrid el Heidi?
SS ger lite dåliga vibbar, men hur ska det uttydas? SprintStafett? Österrike kan bli farliga
Citera
2025-12-28, 23:28
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
SS ger lite dåliga vibbar, men hur ska det uttydas? SprintStafett? Österrike kan bli farliga

Svenska Scoutförbundet? Screen Shot?
Snälla, du vet vad jag menar. Österrike bättre än på länge på både dam och herr. Tyskland börjar allt mer framstå som silverfavoriter på OS. På tal om stafett så i den vanliga stafetten så halkar USA allt längre ifrån medaljplats på damsidan. FIN och GER tydligt före i nuläget, Carls frånvaro och Diggins närvaro till trots.
Citera
2025-12-29, 00:23
Medlem
Jag tror ingen svensk herre är topp 30 i touren.
Möjligen att Anger kan kämpa sig till topp 20.
Bästa svenska 3a eller 4a.
Citera
2025-12-29, 00:36
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Jag tror ingen svensk herre är topp 30 i touren.
Möjligen att Anger kan kämpa sig till topp 20.
Bästa svenska 3a eller 4a.

Manne - jäkla optimist du är!

Än är det inte kört för varken Anger/Myhlback eller trion Ilar/Ebba/Frida…

Tror personligen att Moa Ilar kommer hem med bästa totalplaceringen av alla 19 åkare i laget…
Citera
2025-12-29, 00:59
Medlem
Är det så att Touren på damsidan redan är avgjord?

Det ska mycket till för att inte Jessie ska ta hem det i år men det ska ju göras åxå.

Jag får hoppas att dom svenska tjejerna får till det på distansen imorgon och att vi har svenskt i toppen!

God Natt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in