2025-12-28, 18:00
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Lars Heggen. Vad säger vi? Något säger mig att det kan bli succé för Lasse. Allround, snabb, uthållig, stilig, hungrig samt jagar OS-biljett. Kan ha ett försprång på jaktstarten tillsammans med Kläbo och ev någon annan. Sätter grön flagg på honom.

Vi säger; väldigt grön flagg.
Citera
2025-12-28, 18:06
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Ingrid Bergene Åbrekk är en åkare. Inte två. Så lär dig namnen på dina åkare och skyll inte på andra när de inte är tillräckligt bra.
Nu er det jo så at de som henger i vintersporten ikke prater om Bjervig, Skjærdalen, Øyre, Hegstad og Udnes når det er
Drivenes, Myhrvold, Slind, Krüger og LUW de prater om. Så det at du kaller henne Bergene var bare lite extra kul.

Men har du fått sett på situasjonen i slow bakfra nu ? Der ser man det tydelig.
Men som jeg har sagt hele tiden, så tror jeg ikke det var med flit, så helt ok at det ikke ble konsekvenser.
Senast redigerad av Ski-entusiasten 2025-12-28 kl. 18:13.
Citera
2025-12-28, 18:09
Medlem
FNLSs avatar
Ribom och Hagström gör sitt bästa att spela oavgjort med varandra så att det inte ska gå att peta den ena mot den andra
Citera
2025-12-28, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Ribom och Hagström gör sitt bästa att spela oavgjort med varandra så att det inte ska gå att peta den ena mot den andra
Hagström som vann kvalet i överlägsen stil och gick till final skulle spela oavgjort mot Ribom som klarade kvalet med liten marginal och gick till semi på tid?
Citera
2025-12-28, 18:14
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Hagström som vann kvalet i överlägsen stil och gick till final skulle spela oavgjort mot Ribom som klarade kvalet med liten marginal och gick till semi på tid?
Båda föll så de inte ska gå att bedöma deras prestationer
Citera
2025-12-28, 18:14
Medlem
Citat:
Vi säger; väldigt grön flagg.

Du hade helt rätt on Heggen, snyggt!
Fantastiskt kör av honom idag, blir ju starkare ju längre dagen går.
Hoppas han håller ihop det i morgon också, vad tror du!?
Citera
2025-12-28, 18:22
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruunoo
Du hade helt rätt on Heggen, snyggt!
Fantastiskt kör av honom idag, blir ju starkare ju längre dagen går.
Hoppas han håller ihop det i morgon också, vad tror du!?

Ja, helt klart imponerande. Var lite tvekande i kvart fast som du säger var stark i finalen ffa.
Tror han håller ihop det imorgon. Kan bli 6-7-8 norrmän i topp gissningsvis. Tror Amundsen är mannen att slå imorgon. Etapp 3 ger ingen tidsskillnad så betyder att de tre stora är tillsammans på jakten Kläbbe-Harald-Heggas. Förresten så kanske ryssen kan spränga sig in någonstans på morgondagens etapp, ovisst .

Edit. Niskanen kanske på plats 6-8.
Senast redigerad av rainbowia 2025-12-28 kl. 18:26.
Citera
2025-12-28, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Projected Standings:

Tror man mycket på Ilar så var ju dagen rätt positiv. Jag tror väl personligen att hon kommer vara väldigt högt upp efter tre etapper och sen får vi se hur bra hon håller ihop det. Det är en helt annan stabilitet hon sitter på i dagsläget, men sista tre etapperna känns ändå inte helt som hennes kopp te.

Ebba och Frida m.fl. distansåkare både dam och herr får bevisa sig imorgon om dom ska ha något med tourtotalen att göra.

Slind jobbar ruggigt mycket i skymundan på damsidan annars inför den här touren tycker jag med tanke på att hon var solklar tvåa ifjol bakom en åkare som inte är med. Ska vara att man inte sett henne så mycket i klassiskt än då, men hon körde ändå skiathlon bra i Trondheim.
Senast redigerad av frankkk 2025-12-28 kl. 18:29.
Citera
2025-12-28, 18:30
Medlem
Weit-wegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Är Heggis ett etablerat smeknamn på Heggen? För mig leder det fel, tänker på Häggström.

Oklart men Häggströms mer eller mindre etablerade namn är väl Häggas?
Kan nog tycka att Hagis är ett oförväxligsbart smaknamn för Johanna
Senast redigerad av Weit-weg 2025-12-28 kl. 18:33.
Citera
2025-12-28, 18:34
Medlem
Citat:
Ja, helt klart imponerande. Var lite tvekande i kvart fast som du säger var stark i finalen ffa.
Tror han håller ihop det imorgon. Kan bli 6-7-8 norrmän i topp gissningsvis. Tror Amundsen är mannen att slå imorgon. Etapp 3 ger ingen tidsskillnad så betyder att de tre stora är tillsammans på jakten Kläbbe-Harald-Heggas. Förresten så kanske ryssen kan spränga sig in någonstans på morgondagens etapp, ovisst .

Jag hoppas att Heggen (Heggas får du sluta med, funkar inte...) håller ihop det i morgon, otroligt imponerande i så fall efter urladdningen idag. Du tror Amundsen tar det i morgon, i klassiskt, ja möjligen men jag är tveksam. Vanligtvis något bättre i skejt och jag undrar om han har formen riktigt just nu? Vi får hoppas att Svanebo får till det, brukar funka bättre i klassiskt vid torr och fin snö. Vore kul med bra lopp av Anger och Myhlback!
Citera
2025-12-28, 18:35
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Ingrid Bergene Åbrekk är en åkare. Inte två. Så lär dig namnen på dina åkare och skyll inte på andra när de inte är tillräckligt bra.

Citera
2025-12-28, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945

Sprintåkaren Ribom är man rätt trött på. Kör all-in precis hela tiden och så går det som det går. Att det skulle vara stor fördel till Hagströms låter jag vara osagt, vi kan väl se vad som händer på OS-banan först, men man har livlig fantasi för att hålla någon av dom före Svahn (sen finns andra frågetecken där, som att ta sig till startlinjen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in