2025-12-29, 13:27
Moderator
Hjv9s avatar
Klokt lopp av Anger. Höll i ihop det bra hela vägen till skillnad från många andra.

Gisselman med säsongens bästa lopp. Ett par till hyggliga distanslopp borde säkra en OS-plats.

Fortfarande segt för Poromaa. Tiden börjar bli knapp och inga ljusglimtar än.

Berglund som konstaterat med svag avslutning. Borde klarat T20.

Ekberg håller troligen denna nivå i klassiskt. Inte mycket mer att säga. Han har en viktigare dag i övermorgon.

Rosjö med en distans som ska passa honom bra underpresterar rejält. Ska iaf vara före Ekberg och i närheten av Berglund/Poromaa.

Myhlback katastrof rakt igenom. Har inget att hämta när det blir annat än stakning.

Grahn rätt svag också. Ingen distansåkare visst, men bättre än såhär kan han.

Eriksson som vanligt med ett riktigt bottennapp när han får chansen i VC.

Sammantaget: Marginellt bättre än igår men fortfarande långt ifrån godkänt som lag.
Citera
2025-12-29, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Imponerande av Stenshagen att vinna! Bra åkt av Anger och Gisselman. Jag hade hoppats att Poromaa och Myhlback slulle åka lite snabbare...
Det svinger, for i vår var Stenshagen nær ved å legge opp.

– Jeg var på nippet til å legge opp i vår. Jeg har hatt mine nedturer, og det har ikke alltid vært like givende å drive toppidrett. Jeg har vært gjennom hele følelsesregisteret i karrieren, sa en rørt Stenshagen.
Citera
2025-12-29, 13:43
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Det svinger, for i vår var Stenshagen nær ved å legge opp.

– Jeg var på nippet til å legge opp i vår. Jeg har hatt mine nedturer, og det har ikke alltid vært like givende å drive toppidrett. Jeg har vært gjennom hele følelsesregisteret i karrieren, sa en rørt Stenshagen.

Och när han var sådär långt nere i skiten var han förmodligen snabbare än de flesta svenska herrar
Citera
2025-12-29, 13:47
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Anger dagens stora glädjeämne. Poromaa borde ha visat mer nu. Mindre och mindre som talar för att han kommer i medaljform till OS. Gisselman gör det bra idag. Äntligen. Men behöver nog göra om detta för att visa att det inte är någon tillfällighet. Berglund lite sämre än jag väntat mig, men OS-platsen kan ingen ta ifrån honom. Alvar har redan en plats, men tveksamt om det blir mer än sprinten. I den bästa av världar kommer Calle och Jens tillbaka i tillräcklig form, men det känns mindre troligt. Häggström kan möjligen komma med som stafettåkare.
Er ikke like negativ til Poromaas løp. Gikk fint på ski, og viste bra takter. Så fort han har fått trent på seg lite mer ork efter sykdomsperioden,
vil han nog snart være oppe på Angers nivå på distanse.
Citera
2025-12-29, 13:51
Medlem
FNLSs avatar
Poromaa är väl i samma fas som ifjol. Sen vann han i Frankrike i januari och efter det idel fina loop till VM silvret
Citera
2025-12-29, 13:59
Medlem
FNLSs avatar
Bra av Chappaz. Det kan stärka Chanavats os chanser Lustigt nog
Citera
2025-12-29, 14:19
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Anger dagens stora glädjeämne. Poromaa borde ha visat mer nu. Mindre och mindre som talar för att han kommer i medaljform till OS. Gisselman gör det bra idag. Äntligen. Men behöver nog göra om detta för att visa att det inte är någon tillfällighet. Berglund lite sämre än jag väntat mig, men OS-platsen kan ingen ta ifrån honom. Alvar har redan en plats, men tveksamt om det blir mer än sprinten. I den bästa av världar kommer Calle och Jens tillbaka i tillräcklig form, men det känns mindre troligt. Häggström kan möjligen komma med som stafettåkare.
Jag tycker inte vi ska räkna ut Poromaa än, han brukar visa liknande tendenser där han kommer igång sent i säsongen. Kanske något överambitiös i träningen eller något.
Citera
2025-12-29, 14:23
Medlem
perry2s avatar
Får vi 3 bland topp 10 nu i damklassen?

Ebba Frida Moa

Kan Majja komma topp15?
Citera
2025-12-29, 14:25
Medlem
Ezzelinos avatar
Då får vi se om Ebba Andersson med startnummer 30 kan få en liten fördel i en eventuell sekundstrid gentemot det hårda gäng som startar strax framför henne. Och Moa Ilar med nr 58 har god utsikt över hur landet ligger i loppet.
Citera
2025-12-29, 14:27
Medlem
perry2s avatar
Har VIA-play sagt ngt om glidet på herrklassen?
Citera
2025-12-29, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Då får vi se om Ebba Andersson med startnummer 30 kan få en liten fördel i en eventuell sekundstrid gentemot det hårda gäng som startar strax framför henne. Och Moa Ilar med nr 58 har god utsikt över hur landet ligger i loppet.

Vi får inte se ett skit, för produktionen kommer visa starter och målgångar hela sändningen. Snabbspolade mig nyss igenom herrarna och blev riktigt upprörd på hur kass produktionen var.
Citera
2025-12-29, 14:33
Medlem
Ezzelinos avatar
Ser rapporter om att slovenen Anze Gros föll ihop medvetslös efter åtta kilometer och fraktades bort med ambulansskoter. Han kvicknade till, och det ska inte vara någon fara för honom nu. Men obehagligt för honom förstås, och sådant som slovenska läkare måste kolla upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in