Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-28, 21:51
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
"Man blir naturligtvis förtvivlad å alla inblandades vägnar, naturligtvis den som blir dödad och dennes anhöriga, men också för en enskild ung kille som begår en sån här förskräcklig händelse, vad har den personen varit med om för någonting, vilka omständigheter har den killen växt upp under, vad är det för trauman han bär med sig?"

- Danrsle
Citera
2025-12-28, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tukkat
Tydligen bytt namn till Vilma nyligen, enligt samnytt.

https://samnytt.se/han-kidnappade-och-styckmordade-kvinnan-greps-nar-kroppsdelar-gravdes-ned

Jaha, Hinseberg nästa alltså.

Polisen får köpa klänningar till honom och vi får stå för dyra operationer.

Inte helt ovanligt ändå om han visar sig vara en störd transa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Psykopati ger inte rätt till rättspsykiatrisk vård. Arbogakvinnan som är diagnosticerad psykopat blev dömd till fängelse. För att du ska bli dömd för rättspsykiatrisk vård krävs att du ska ha schizofreni/psykoser av något slag.

Precis. Rättspsykiatrisk vård får man bara om man inte förstått att det man gjort är fel. Det gör han ju, eftersom att han bl.a.

- valt en tidpunkt sent på natten så att offret skulle vara ensamt och han skulle undvika upptäckt

- försökt göra sig av med kroppen

Det blir ingen rättspsykiatrisk vård.

Däremot borde han dömas till livstids förvaring, dvs att han kan hållas kvar i förvar även efter avtjänat fängelsestraff. Sådana möjligheter finns i våra grannländer för att skydda samhället från farliga personer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Ja, jag köpte hans lönekoll. Han har bra med stålar.
https://i.postimg.cc/KvSN4fm2/11.jpg
Hette han verkligen Andreasson nu? Tror det är fel person…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Som förälder oroar mig sig alltid för sina barn oavsett kön. Har själv en son på 22 år som jag oroar mig för titt som tätt. Men faktum är att risken är större att de dör i en trafikolycka eller självmord etc, mord som detta är extremt ovanligt. Vi har ca 1500 självmord i Sverige varje år, så du bör oroa dig för deras mentala hälsa istället och se till att de får hjälp om de behöver det.

Unga kvinnor och kvinnor överhuvudtaget har ju skäl att oroa sig för våld från män.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliverboi
https://www.facebook.com/share/17xpBBkdyJ/

Hur säkert är detta? Är det bekräftat någonstans? Eller är det Ren* G*j? Elle rör dessa två samma person? Fattar noll och blir förvirrad nu
Citera
2025-12-28, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Nej, åldern borde stämma. Han var 19 då.

Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Någon skrev tidigt 1991. Det var det jag gick på.

Citat:
Ursprungligen postat av Packapappas
Är det inte fär jävla sorgligt att samhället/systemet alltid sviker! En familj som är totalt dysfunktionell fostrar en galen man som.begår ett brott som detta. När tar det slut?

Gå in på mammans FB och skapa dig en uppfattning!! Tror ni att problemen kom igår?

Ett otroligt misslyckande ifrån samhällets sida/ansvar.

Im några dagar ropar vi ut: Gott nytt år!"
För vad? Vem blir nästa offer ?

Rösta rätt i år!

Det går inte att rösta sig ur den här problematiken, det krävs revolutionär förändring.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Tidigt i tråden skrevs det om BO:s pojkvän, så det talar ju isf mot att hon skulle ha haft Tinder…

M*x som nämndes var ett ex. Gjorde slut för flera år sedan har jag för mig, även det stod tidigt i tråden. Offret verkar ha varit singel baserat på offrets sociala medier.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fucktacos
Mamman verkar ha bott i Stenhamra 2014-2020. Samt bytt namn. Stämmer det? Från S@bb till @anderssn?

Stämmer att hon bytt namn till det namn du skriver.

Har brorsan också bytt efternamn?
Citera
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Polisen känner till dem, men kan inget göra innan de har en misstanke om brott. Politikerna och i sista hand domarna/juristerna ser till att asen finns ute i samhället.

Snuten vet relativt ofta var de skall leta, plocka in. Men har de (polisen) inget på fötterna släpps asen ut igen snabbare än snuten hinner avsluta sitt pass för dagen/kvällen.

Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det har ju visat sig flera gånger att det är som jag säger. Jag joggar ofta och stöter på ensamma tjejer med lurar i öronen i joggingspåret som blir totalt överraskade när jag springer om dem. Inte särskilt smart om du frågar mig.

Men nog håller du med mig om att det inte är lämpligt att ha lurar med musik i öronen när man går ensam hem mitt i natten?

Jag har varit med om samma, jag tycker ingen ska ha lurar i öronen så att man inte är medveten om sin omgivning (tyvärr).

Kriminella/våldtäktsmän kommer se att du saknar kontroll över din omgivning, lovligt byte.

Obs. Skyller inte på BO, mer en generell grej
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Tinder-spåret som vissa pratar om, jag undrar det... Skulle GM och BO matchat på Tinder? Jag menar, de spelar ju inte i samma liga utseendemässigt.

Ifall tinder skulle vara en plats där GM jagar är det ju inte omöjligt att han använder sig att antingen ngn annans bilder eller retouchade bilder på sig själv för att kunna matcha med potentiella offer som når upp till hans standarder. De behöver ju inte ha träffats innan brottet begicks?
Citera
2025-12-28, 21:54
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Det brukar väl stå resultat av urinprov i Fup:arna?

Vet inte. Har aldrig sett något sånt i ett Fup.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in