Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-01, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Nu gissar jag verkligen och det är inte en googling jag vill göra men är inte helt säker på att döda kroppar blöder lika mycket som levande. Men ja spår som omöjligt går att få bort finns garanterat.

Det klart att en kropp där hjärtat inte längre slår, blöder väsentligen mindre - eftersom det är hjärtat som pumpar runt blodet - så det sprutar vid en perforerad femoralisartär t ex. Spår av blod är extremt svårt att få bort eller "gömma" för forensiker. För ögat kan det se "borttvättat", men med särskilda ljuskällor och kemiska agenser lyser spåren av händelseförloppen upp som ett tivoli.
Citera
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bissibooh
Det var ett bra tag sedan jag läste den fupen. Men det var inte mycket blod eller annat obehagligt synligt. Det var lite hål från kniv i plastmattan i badrummet och enstaka blodstänk i resten av lägenheten. Men Tishko hade lite större tidsspann än Robin.

Sant, och hann få bort kroppen helt om jag inte missminner.
Citera
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bissibooh
Försöker tänka mig in i hur han kan ha agerat i en sådan extremt stressad och pressad situation som han satt sig i. Att ”behålla lugn” och försöka låtsas som ingenting är ju det minst misstänksamma beteendet, han måste varit skitnödig över att på något sätt bli misstänkliggjord när han vet vad fan han gjort för något. Att han sen misslyckats genom att både glömma buntband och hammare med dna vid kidnappningsstället, och sedan trott att han ska komma undan med detta är ju en annan sak.

Det måste uppstått stressad och kaotisk stämning vid kidnappningen, så han gissningsvis glömde det därför. Min gissning. Han måste då förstått på något vis att det här kommer sluta illa för honom, med vetskap av att polisen har hans DNA. Han använde ju inte ens handskar. Eller så är han bara jävligt dum. Men i och med hans olika sökningar i Google som polisen kommit åt så verkar han jävligt bränd..

Jag är själv ingen hacker av något slag, men en smart dator-person hade säkert kunnat surfa på sådant på nätet på något vis utan att polisen skulle kunna se det?
Citera
Medlem
Tänk om "vilma" vill vara det för att kunna göra det han gör och sedan bli robin igen
Citera
2026-01-01, 02:41
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Det klart att en kropp där hjärtat inte längre slår, blöder väsentligen mindre - eftersom det är hjärtat som pumpar runt blodet - så det sprutar vid en perforerad femoralisartär t ex. Spår av blod är extremt svårt att få bort eller "gömma" för forensiker. För ögat kan det se "borttvättat", men med särskilda ljuskällor och kemiska agenser lyser spåren av händelseförloppen upp som ett tivoli.

Nu går jag händelserna långt i förväg, men skulle inte vara mer än rätt han blev skadeståndsskyldig till stug-ägaren.
Citera
2026-01-01, 02:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Mycket möjligt. Bara öppnar upp för fler teorier här. Tycker att det verkar trångt att stycka någon i ett attefallshus men konstigare saker har väl skett
Under kvällen den 27 december hittades hon avliden i Viksberg i Södertälje.
Svart på vitt att hon hittades i bostaden
Schack matt min vän
Citera
2026-01-01, 02:43
Medlem
Livremmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Vart kommer infon om det ifrån säker källa?

Den gröna sängen minns man, då är han på 7:1 eller 7:2
Säker källa, finns ingen länk eller nyhet om det ännu men lär säkert stå i tidning eller media imorgon om inte de som gör ronden tycker synd om honom. Men det är inte glamouröst direkt
Citera
2026-01-01, 02:44
Medlem
Hanzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Det borde väl även väcka en del uppmärksamhet att han bar in kroppen i huset. Kan inte ha varit så lätt, även att inte bli upptäckt om det fanns grannar runt om.

Jag funderar fortfarande på om han hade en annan bostad utöver stugan? Vad har kommit fram där?

Sant så klart att det väcker uppmärksamhet att få in en kidnappad i huset. Men vid det tillfället var hon inte saknad ens, vilket underlättar lite. Och det är lite av ett måste om du ska kunna våldföra dig ifred på offret att du kan få in det till en säker plats.

Att få ut kroppen hel är inget måste. Så man får överväga där... smuggla ut i väskor.. och då hoppas att du aldrig hamnar på polisens radar. Vilket är iq befriat av Vilma pga tidigare brott. Hade varit bättre försöka ta ut hela kroppen trots uppståndelse kring den försvunna My. Men hade Vilma gjort så och lyckats ta sig till skogen med en hel kropp så finns fortfarande noll anledning att dela upp kroppen. Bara att begrava hela.
Citera
2026-01-01, 02:46
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Under kvällen den 27 december hittades hon avliden i Viksberg i Södertälje.
Svart på vitt att hon hittades i bostaden
Schack matt min vän

Länk tack

Sen är det väl ändå inget spel det här, och inget är väl över innan fup och åtal kommer?
Senast redigerad av online_always 2026-01-01 kl. 02:48.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Sant, och hann få bort kroppen helt om jag inte missminner.

Ja det fick han, förutom huvudet han sparade i sin resväska i garderoben som en sjuk trofé. Men detta är off topic, tråden handlar inte om Wilma och tishko.

Men gällande detta fall tror jag inte att fupen på långa vägar kommer att gå att jämföras. Wilma-fallet var också ett våld i nära, medans My var helt slumpmässigt, kidnappad påväg hem och sedan styckmördad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Men alltså han har ju inte haft överdrivet med tid på sig, jag är i chock över att han jobbat dagen efter bortförandet om jag förstått tidslinjen rätt. Han ska då ha styckat henne samma kväll som bortförandet?

Det måste krävas enorma krafter att stycka en människa? Hur orkade han jobba både psykiskt som fysiskt dagen efter.

Och dessutom städat upp hemma? Fast det kan han omöjligt ha hunnit, och det lär väl visa sig i FUP.

Sen måste det också vara oerhört tungt fysiskt att gräva i marken denna årstid. En spinkig liten fjolla med hårspännen och spaden?

Sjukt allting bara
Men hon försvann 01.30 den 26 december och han arbetade först den 27 december det blir ju ca 16-18 timmar som han kunde agera fritt innan han åkte till jobbet. Lätt att dygna när man är stressad/upphetsad/har ångest tänker jag.
Citera
2026-01-01, 02:47
Medlem
Hanzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livremmen
Han sitter i Flempan! Med en säng,(gummi madrass) skrivbord och toalett på rummet.
Kan även avslöja att under kvällen såå hade han kletat bajs över väggar och golv och även rullat i det och kastat på fönstret. Fönstret är med neddragna breda persienner. Han är extremt övervakad sen lille grisen

Men fan... Kan han inte bara dö
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in