Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-28, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riktigtoklart
Tror starkt på att de matchat på tinder eller liknande några dagar innan. Han såg henne som ett perfekt offer. Googlade och slog till.

Men tror knappast hon bestämt dejt mitt i natten efter en utekväll, då vill man väl hem och sova. Hon kan ju visserligen skrivit att hon var på väg hem och han dök upp men jag tycker hon är way out of his league både fysiskt och mentalt
Citera
2025-12-28, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandy.54321
Så mördaren satt bara och väntade och väntade på ett offer som skulle gå förbi mitt i natten???? 🤔🤔 låter väldigt märkligt

Han hade googlat på henne innan. Hon dykte väl upp på hans tinder när hon kom hem till Stockholm, de matchade och han såg väl henne som ett perfekt offer.
Citera
2025-12-28, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weezer1
Skulle vilja veta hur han spenderat dom senaste åren.. har psykvården missat honom?

Jag hittade hans gamla facebook-sida (innan han bytte namn), och där fanns bara en massa bilder på polisbilar. Påminde om en liten killes världssyn eller en extremt primitiv och lågbegåvad person.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyBranch
Om en man anhållits för mord innan kroppen hittats så måste väl polisen hittat en väldigt stor mängd blod som de dessutom kan kopplas till My?

Va? Han greps i skogen grävandes för att gömma undan BO kroppsdelar!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Fy fan vad sjukt

Varför blev Ekeröpedofilen sekretesskyddad? https://share.google/zTU7ZdRWEoSdcqnyR

Pga hot
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wankelman
Kan inte träffen ha varit på fingeravtryck då?
Vilken går oändligt mycket snabbare att få fram än dna...

Nej de har uttryckligen sagt DNA och förtur NFC
Citera
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antwoord
Tack för din input! Jag håller med dig om att ett register borde funnits på plats för länge sedan och att nog de allra flesta håller med om detta. Det låter som du också funderat på detta. Jag förstår att det inte är någon som bara kommer att förändras enkelt över en natt, men har på senare år känt att jag behöver göra mer än jag gjort innan.
Förhoppningsvis kan detta leda till den förändring som är nödvändig.

Men det är typiskt svenskt. Först måste det otäcka hända innan politikerna tar fingret ur arslet.

Men känner jag Sverige rätt så kommer det här fallet glömmas bort om nån månad. Journalisterna kommer inte ställa de obekväma frågorna till politikerna. Fokus kommer ligga på annat. Folket kommer glömma det här och rösta på samma gamla politiker i September 2026.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weezer1
Skulle vilja veta hur han spenderat dom senaste åren.. har psykvården missat honom?

Vad menar du? Tror du att han har sökt hjälp?

Han hade jobbat på nån bensinmack efter fängelset bla men annars går han kanske på bidrag?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Google trends datum visar ofta fel pga tidzson.
Jag har sorterat på Sverige som land och det var 72 timmar innan fallet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Med 2 döttrar är man som pappa alltid orolig och när barnen är små är det små problem och oro och man tänker att när dom blir större försvinner detta men det blir tvärtom.
Även om man har bra döttrar som är ordentliga så vet man aldrig vem dom möter och jag har legat sömnlös många nätter men man vill samtidigt inte begränsa deras rörlighet och frihet.
Men tänk att vara förälder och förlora sitt barn. Det är en evig sorg och även om dom inte kunde göra så mycket är deras dåliga samvete om att dom kanske gjort något något dom får leva med.
Orsak .
Sämre psykvård . Internet och alla grova saker man kan se och få inspiration av. Droger som flödar och får personer att tappa känslor och man tappar omdömet.
Vidrigt var samhället har försämrats och vissa saker var bättre förr även om det inte alltid var perfekt..
Som förälder oroar mig sig alltid för sina barn oavsett kön. Har själv en son på 22 år som jag oroar mig för titt som tätt. Men faktum är att risken är större att de dör i en trafikolycka eller självmord etc, mord som detta är extremt ovanligt. Vi har ca 1500 självmord i Sverige varje år, så du bör oroa dig för deras mentala hälsa istället och se till att de får hjälp om de behöver det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Polisen har sagt att det var när de grep honom som de kunde konstatera definitivt att hon var död. Tidigare verkar de bara haft misstankar, förmodligen starka. Tror inte de hittat någon del av henne innan de grep honom.

Förmodat torso eller huvud, det är endast då någon som inte är läkare kan dödsförklara en människa
Citera
2025-12-28, 21:29
Medlem
lillamy75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Eller ett huvud

Eller typ hjärnsubstans från henne på hammaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in