Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-28, 21:29
Medlem
Karmans avatar
Mycket hemskt brott.¨Lider med offret och de efterlevande.

BO hade förmodligen lurar på sig och lyssande på musik när hon gick hem ensam mitt i natten? Själv skulle jag aldrig ha det, trots att jag är man och hyfsat vättränad. När ska folk fatta att den reaktionstid du köper dig genom att inte ha lurar på dig, kan rädda ditt liv? Gäller även i trafiken förresten.

Jag säger inte att hon klarat sig om hon inte haft lurar på sig. Förmodligen inte faktiskt. Men ändå, man bör vara vaksam och ha alla sinnen tillgängliga när man rör sig i det offentliga. För sitt eget bästa.

https://www.expressen.se/kronikorer/anna-friberg/vad-lyssnade-hon-pa-nar-livet-tog-slut/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkepaus
I Norge finns straffet förvaring, precis det som Breivik fick. Sådana här ska inte vara ute i samhället.

Han hittades alltså när han grävde ner kroppsdelar…

Vila i Frid, My
Nja, han greps av polisen när han grävde ner My's styckade kroppsdelar men polisen hade haft span på honom i 10 timmar innan gripandet. Han lämnade kvar saker på platsen där han överfall My. Hans DNA fanns på sakerna och eftersom han fanns i DNA-registret pga tidigare kriminalitet så var det bara för polisen att börja söka efter honom.
Citera
Medlem
UngeHerrProms avatar
En hel del skumma gubbar och figurer som följer My på instagram, bland annat en Per med 3 följer men som följer 7000+
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Men tror knappast hon bestämt dejt mitt i natten efter en utekväll, då vill man väl hem och sova. Hon kan ju visserligen skrivit att hon var på väg hem och han dök upp men jag tycker hon är way out of his league både fysiskt och mentalt

Nej planen var nog inte att de skulle ses. Därav att det blev tumult när han dök upp med bilen och försökte få in henne. Hon insåg att något var fel men det var för sent. Hon skrev säkerligen att hon var på väg hem. Mentalt absolut. Fysiskt ser han inte dåligt ut på bilden jag sett iallafall.
Citera
2025-12-28, 21:30
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Medeltidstänk?

Vad tycker du att vi ska ha pedofiler och sexualsadister till då?

Man kan inte rehabilitera dem. Deras hjärnor är programmerade på detta sätt.
Jag får ofta höra "man borde kastrera dom". Det har testats i Danmark och vad hände då? Fanskapen använde tillhyggen istället

Nej, minns inte vart jag läst det, men har läst detta för herrans massa år sedan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKanyl
Expressens blurrade bild är samma bild som den som Nordfront publicerade på honom.

Nu är ju inte Expressen polisen i och för sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfoder
Låter ju nästan som att de har fått kontakt några dagar innan jul? Ev på någon datingapp? Med tanke på att hon bodde i Skåne och var hemma hos föräldrarna i Stockholm över jul så har hon kanske dykt upp i hans Tinder flöde dagarna innan jul..

Någon som vet om dessa dejtingappar kan avslöja vart man befinner sig? Så som Snapchat kan?

Det var någon som skrev att han taxerade 600 tusen? Var det sant eller hittepå? Känns ju inte som att man har den lönen ifall man arbetar på cirkel k eller Coop iaf..
Ja, jag köpte hans lönekoll. Han har bra med stålar.
https://i.postimg.cc/KvSN4fm2/11.jpg
Citera
Medlem
Tanter på över hundra år blir ju våldtagna av vårdpersonalen här i riket nu mera. Så det är nog svårt att anpassa bort det med sitt beteende.
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Bara fula kvinnor får vara ute om natten, eller ens öppna när det ringer på dörren på morgonen som det troligen var i julhelgens andra hemska mord.

Lutar åt att det är den värsta julhelgen på mannaminne i Sverige.
Citera
2025-12-28, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfoder
Låter ju nästan som att de har fått kontakt några dagar innan jul? Ev på någon datingapp? Med tanke på att hon bodde i Skåne och var hemma hos föräldrarna i Stockholm över jul så har hon kanske dykt upp i hans Tinder flöde dagarna innan jul..

Någon som vet om dessa dejtingappar kan avslöja vart man befinner sig? Så som Snapchat kan?

Det var någon som skrev att han taxerade 600 tusen? Var det sant eller hittepå? Känns ju inte som att man har den lönen ifall man arbetar på cirkel k eller Coop iaf..
Ja, jag köpte hans lönekoll. Han har bra med stålar. Bor hemma, betalar säkert minimal hyra.
https://i.postimg.cc/KvSN4fm2/11.jpg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrProm
En hel del skumma gubbar och figurer som följer My på instagram, bland annat en Per med 3 följer men som följer 7000+
Hennes följare har ökat massor sedan detta hände.
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrmarken
Jag tycker det är komiskt hur folk får medeltids tänk när det brinner, uttalanden som:
-avliva fanskapet!
-arkebusera aset!
Helt plötsligt resonerar man som IS eller Breivik skulle gjort, om samhället fungerade som ni önskar skulle barbariet vara än värre.
Man gör inte så i civiliserade samhällen.
Vila i frid My ❤️
Du har antagligen reducerad förmåga till empati med offret och anhöriga. Det är fullt naturligt att man känner sådan ilska. Han har inget existensberättigande längre då han begått det mest verdervärdiga brottet. Han är inte civiliserad så vad gör han i ett civiliserat samhälle. Dock inlåst för restan av hans liv förhoppningsvis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Mycket hemskt brott.¨Lider med offret och de efterlevande.

BO hade förmodligen lurar på sig och lyssande på musik när hon gick hem ensam mitt i natten? Själv skulle jag aldrig ha det, trots att jag är man och hyfsat vättränad. När ska folk fatta att den reaktionstid du köper dig genom att inte ha lurar på dig, kan rädda ditt liv? Gäller även i trafiken förresten.

Jag säger inte att hon klarat sig om hon inte haft lurar på sig. Förmodligen inte faktiskt. Men ändå, man bör vara vaksam och ha alla sinnen tillgängliga när man rör sig i det offentliga. För sitt eget bästa.

https://www.expressen.se/kronikorer/anna-friberg/vad-lyssnade-hon-pa-nar-livet-tog-slut/
Nej, man behöver inte ha alla sinnen på helspänn när man rör sig ute i det offentliga. Tror man det är man paranoid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in