Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 21:17
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammamiatuttaklia
Det DNA som togs på tillhörigheterna gav ju hans identitet, sedan har de ju haft spam på hans hus och området runtomkring.
Tja, antagligen. Har tydligen dålig koll på hur fort de kan få fram DNA profil i dag.. jävligt snabbt jobbat av labbet då också måste jag säga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrmarken
Jag tycker det är komiskt hur folk får medeltids tänk när det brinner, uttalanden som:
-avliva fanskapet!
-arkebusera aset!
Helt plötsligt resonerar man som IS eller Breivik skulle gjort, om samhället fungerade som ni önskar skulle barbariet vara än värre.
Man gör inte så i civiliserade samhällen.
Vila i frid My ❤️

Någon som upprepat försökt kidnappa 10 åriga flickor och nu kindappat och styckat en kvinna - vad tycker du är rimligt? 2 års fängelse med playstation och gratis mat, aktivitet, föreläsningar? Eller ett skott i pannan? Det är sådana som dig som har gjort samhället 100 gånger värre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BTEmil
Google trends

Men konstigt om han skulle ha vetat att det var just henne han ville åt…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Nej nej nej. Jag trodde det var övertydligt det jag skrev.
Pedofiler är extremt hatade människor, även bland brottslingar i fängelse. När han hade kidnappat 10-åringen och suttit inne för det fick han skyddad identitet. Förmodligen för att han var rädd för att klubbas ner på stan för sina dåd. Som sagt. Dom är, med all rätt, hatade som fan. Av alla. Men Sverigeland är så jävla mesigt som låter uppenbara idioter få skyddad identitet. Hade han inte haft det hade detta aldrig hänt (säg att du förstår). Morto. Ja. Man ser hellre samhällets avskum dö. Punkt.
Man kan inte låta privata hämnare härja vilt. Lagen måste ha sin gång och rättsväsendet ska skipa rättvisa. Inga jävla lynchmobbar på våra gator. Självklart ska alla dömda få skyddad identitet om det behövs.
Citera
2025-12-28, 21:18
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Allt fler börjar ifrågasätta hur domar motiveras. Ett exempel utöver tragedin som denna tråd handlar om är den domare med arabiskt namn som inte utvisade fanskapet, tillika arab, som våldtog en hundraårig kvinna som sökte hjälp från hemtjänsten där han jobbade. En rättsstat ska kunna skydda sina medborgare från övergrepp, men i Sverige har förövare en betydligt starkare ställning än offren.

Javisst, men hur kopplar du det till "tjänstemannaansvaret"?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Så han har mördat tjejen och säkert fått tag på hennes körkort/id och googlar på hennes namn bara 2 timmar efter hennes försvinnande. Eller så har han haft henne vid liv och pressat ut hennes namn.

Fy fan vilken vidrig människa.
Detta var två dagar innan hon försvann. 23 december
Citera
Medlem
Citat:
Jag tycker det är komiskt hur folk får medeltids tänk när det brinner, uttalanden som:
-avliva fanskapet!
-arkebusera aset!
Helt plötsligt resonerar man som IS eller Breivik skulle gjort, om samhället fungerade som ni önskar skulle barbariet vara än värre.
Vila i frid My ❤️

Jag håller med, en kille som denna borde dömas till straffarbete livet ut, alla ska vi dö någon gång och om 100 år har han fått en tidigare resa och vi andra måste kliva upp och jobba varje dag.

Det är ett kännbart straff för någon som kidnappar och mördar
Citera
Medlem
Citat:
-avliva fanskapet!
-arkebusera aset!
Vila i frid My ❤️

Mycket märklig kommentar av dig i denna situation, hur resonerar du?

Mina tankar går till hennes familj, fyfan för att uppleva detta. Går inte att beskriva i ord.
Citera
2025-12-28, 21:19
Medlem
Gärningsmannen och My är lika gamla. Finns det ngn gemensamt? Samma skola? Arbetsplats?
Citera
Medlem
I Norge finns straffet förvaring, precis det som Breivik fick. Sådana här ska inte vara ute i samhället.

Han hittades alltså när han grävde ner kroppsdelar…

Vila i Frid, My
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Man kan inte låta privata hämnare härja vilt. Lagen måste ha sin gång och rättsväsendet ska skipa rättvisa. Inga jävla lynchmobbar på våra gator. Självklart ska alla dömda få skyddad identitet om det behövs.
Hade det här landet haft straff som i längd går i paritet med brottet så hade lynchmobbar inte existerat
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Men konstigt om han skulle ha vetat att det var just henne han ville åt…
Jo men det är ändå intressant. Statistiken kan ju vara helt off på google trends men det är märkligt ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in