Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 21:12
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja, men en viss Karlinge attackerade systematiskt de som kom med vad som visade sig vara helt korrekta uppgifter. Så till den milda grad att de inte skrev nåt mer.

Tråden har redan från början innehållit en massa korrekt info från personer som uppenbarligen hade insyn.

Så jävla tråkigt för diskussionen att personer som tillför nåt tystas och det hoppas jag aldrig händer igen!

Ja, det är ju ett sätt att bränna sina broar / solka ned sitt nick. Jag har sett samma tendens hos Karlinge i andra trådar. Hans trovärdighet hädanefter är ju minst sagt låg…
Citera
Medlem
Även om Expressens bild är blurrad och bakgrund borttagen så passar den ju perfekt med bilden på tex Dumpen sett till huvudform, vinkel, färg osv.

Gör det ju nästan säkert att det är Robin sett till allt annat som passar in också.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/26-aringen-bytte-namn-flera--ganger-sparad-efter-fynden/
Citera
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Varifrån kommer egentligen uppgiften om att det är ”Ekeröpedofilen” som är anhållen för mord?

Expressen. Läs tråden!!!!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amles
Läs sammanfattningen i början av tråden?
Kolla nu. Han ser helt psykisk ut 😡😡
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMajor
Coop.
Han har även jobbat på Cirkle K på Ekerö
OK, förklarar saken.
Citera
2025-12-28, 21:13
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Med all respekt...men det känns både provocerande och orimligt att jag som är verksam inom juridiken, och sysslar med detta varje dag, skall behöva upplysas av dig som varken kan detta eller kan erkänna att du har fel. Men för att förtydliga:

Gärningsmannen har inte fått straffrabatt för att brottsoffret lyckades fly (han fick straffrabatt för att han var under 21 år). Eftersom försökspunkten inte passerats, och brottet inte fullbordats, så har han dömts till Försök till människorov. Människorov har straffskalan 4-18 år eller fängelse på livstid. Försöksbrottet innefattas också av denna straffskalan, men med möjlighet att understiga minimistraffet eftersom det handlar om just ett försöksbrott.

Man kan tycka vad man vill om praxis. Men att ett försöksbrott generellt inte skall anses lika straffvärt som ett fullbordat brott är väl knappast något kontroversiellt? Inte heller att det skall krävas oerhört mycket för att ett försöksbrott skall nå upp till maxstraffet kan väl anses märkligt? Beträffande ungdomsreduktionen/rabatten så var inte detta praxis utan lagstadgat - och var detta t.o.m 2022 när ungdomsrabatten skrotades.

Att hans egentliga "avsikt" var att sexmörda 10-åringen är mycket möjligt. Men eftersom han inte dömdes för varken försök eller förberedelse till våldtäkt mot barn ELLER försök eller förberedelse till mord så kan man inte beakta i detta i straffmätningen.
Utan någon som helst respekt... Ni som är juridiskt verksamma är inte del av lösningen på våldsvågen i Sverige utan del av problemet. Du vet dock inget om mina kunskaper i ämnet.

Naturligtvis borde försöksbrott straffas lika hårt som fullbordat brott. Har vi folkomröstning så är jag övertygad om att den åsikten vinner stort. Människor ska inte komma billigare undan för att de är klantskallar.

Vad RAs avsikt var med sitt försök till kidnappning är ställt bortom varje rimligt tvivel. Men naturligtvis kan man ta till brännvinsadvokatyren för att hitta på helt orimliga alternativ i avsikt att få släppa ut en ond människa så snart som möjligt. Det lyckades bra denna gång.

Straffrabatt betyder en sak i juridiken, jag vet mycket väl vad det är, men nu använde jag det även retoriskt. Du vill ge rabatt för att RA var klantig och misslyckades med sitt planerade sexmord 2019. Det får stå för dig.

Faktum är att det är pga att ni i rättsväsendet inte gjorde ert jobb 2019 som RA har kunnat mörda nu. Det finns inget försvar för hur RA har hanterats. Noll. För flatheten har lett till ett mord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BTEmil
https://imgur.com/a/F3Hvx3v
https://imgur.com/a/hWwZNKf
https://imgur.com/a/MqTCg7G

här har vi lite intressanta grejer, BO's namn, området hon hittades i och BO's familjs gata söktes den 23 december.

Var ser du detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerkuck
Som jag förstår det så filtrerar inte Google på tidszoner. Om någon i USA följer händelsen och googlar så kan det registreras som en dag tidigare för oss.
Sökte i bara Sverige och detta var den 23 december.
Citera
Medlem
Det DNA som togs på tillhörigheterna gav ju hans identitet, sedan har de ju haft spam på hans hus och området runtomkring.

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Klart de gjorde, men skulle tro det bor ett stort antal dömda mördare-sexualförbrytare inom området Rönninge/Salem. De prickade honom precis när han grävde ned kroppsdelarna. Han var ju ändå inte en dömd mördare tidigare. Jävligt bra jobbat av de poliserna. Hade de missat det kunde det gått månader, år innan det blivit löst. Skolexempel på polisarbete skulle jag säga..
Citera
2025-12-28, 21:14
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Så då skulle brottsoffret googla hans namn och på så sätt kunna undgå att mördats?
Eller så låter vi rättsväsendet vara den enda rätta lösningen att ta hand om lagförbrytare.
Eller är det du och de dina som ska döma och avkunna dom?🤷🏻‍♀️
Nej nej nej. Jag trodde det var övertydligt det jag skrev.
Pedofiler är extremt hatade människor, även bland brottslingar i fängelse. När han hade kidnappat 10-åringen och suttit inne för det fick han skyddad identitet. Förmodligen för att han var rädd för att klubbas ner på stan för sina dåd. Som sagt. Dom är, med all rätt, hatade som fan. Av alla. Men Sverigeland är så jävla mesigt som låter uppenbara idioter få skyddad identitet. Hade han inte haft det hade detta aldrig hänt (säg att du förstår). Morto. Ja. Man ser hellre samhällets avskum dö. Punkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Var ser du detta?
Google trends
Citera
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Expressen. Läs tråden!!!!!!

Tack! Jo, jag har läst väldigt mycket av tråden men detta måste jag ha missat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in